Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Jeg vet heller ikke helt hva jeg skal tro. Ikke var det 1. april heller.

En ting er at dette kan bli pinlig for prismottageren og hans institutt, fakultet, og egentlig også hele universitet. Men det kan nesten virke som artikkelen er skrevet nærmest for å henge ut denne stakkars filosofen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er mye irrasjonelt på NTNU, men du hakker ikke på dine kollegers arbeid/priser uansett hvor lite meningsfylt du mener det er.

Det du kaller "hakking", men som egentlig heter kritikk, er et av de viktigste premissene for vitenskap. Hvordan skal man ellers finne ut hvem som sannsynligvis har rett (Ystenes) og hvem som bare driver med tull (han andre).

Nei, sannheten må frem, og nå kjøper også jeg NTH-skjorte. Dette blir bare for dumt.

Endret av trøls
Lenke til kommentar
Det er minst like pinlig at Ystenes må blogge om det i vgb ...

Det er mye irrasjonelt på NTNU, men du hakker ikke på dine kollegers arbeid/priser uansett hvor lite meningsfylt du mener det er.

Er det hakking å påpeke at dette instituttet og deres tilhengere prater piss? Denne prismottakeren har jo selv gitt sin støtte til disse usaklige påstandene også.

AtW

Lenke til kommentar

Det du kaller "hakking", men som egentlig heter kritikk, er et av de viktigste premissene for vitenskap. Hvordan skal man ellers finne ut hvem som sannsynligvis har rett (Ystenes) og hvem som bare driver med tull (han andre).

Nei, sannheten må frem, og nå kjøper også jeg NTH-skjorte. Dette blir bare for dumt.

Og jorda var flat ...

Kritikk kan man komme med gjennom de rette mediene, f.eks gjennom å komme med et innlegg i universitetsavisa. Det blir til hakking når man slenger ut ting på sin egne halv-personlige blogg hos VG.

Lenke til kommentar

Dette med NTH-skjorte: hvor får man tak i dem? Synes jeg så en lapp på en tavle på Stripa her om dagen med reklame for dem, men fikk ikke med meg hvor de skaffes.

Kunne for øvrig tenke meg å vite hvor man får tak i klassiske studenterluer (sorte, med dusk og sånn) også, når vi er inne på klesplagg.

Lenke til kommentar
Dette med NTH-skjorte: hvor får man tak i dem? Synes jeg så en lapp på en tavle på Stripa her om dagen med reklame for dem, men fikk ikke med meg hvor de skaffes.

Kunne for øvrig tenke meg å vite hvor man får tak i klassiske studenterluer (sorte, med dusk og sånn) også, når vi er inne på klesplagg.

Noe sier meg at Amanuensis Trond Andresen er mannen du skal snakke med.

Lenke til kommentar
Kritikk kan man komme med gjennom de rette mediene, f.eks gjennom å komme med et innlegg i universitetsavisa. Det blir til hakking når man slenger ut ting på sin egne halv-personlige blogg hos VG.

Ystenes kritiserer ikke prisvinneren i bloggen sin. Mesteparten av kritikken går generelt på den aktuelle vitenskapsgrenen, og kanskje bittelitt på UA-journalisten (altså forsåvidt en kollega). Er dog usikker på om jeg leser omtalen av journalisten som kritikk, eller som en kommentar.

At dragvoller synes det er kritikken som er pinlig her, kommer vel ikke som noen stor overraskelse. Vi som derimot ønsker å gå på et universitet med et ålreit rykte, noe man ikke opprettholder ved å holde på med sludder og pølsevev, er fort av en annen oppfatning. Hva blir det neste? NTNU-ansatte som bidrar med pro-scientologisk "forskning"?

Endret av trøls
Lenke til kommentar
At dragvollere synes det er kritikken som er pinlig her, kommer vel ikke som noen stor overraskelse. Vi som derimot ønsker å gå på et universitet med et ålreit rykte, noe man ikke opprettholder ved å holde på med sludder og pølsevev, er fort av en annen oppfatning. Hva blir det neste? NTNU-ansatte som bidrar med pro-scientologisk "forskning"?

Eyey. Ikke tor at cato=dragvoll. ;)

Lenke til kommentar
At dragvollere synes det er kritikken som er pinlig her, kommer vel ikke som noen stor overraskelse. Vi som derimot ønsker å gå på et universitet med et ålreit rykte, noe man ikke opprettholder ved å holde på med sludder og pølsevev, er fort av en annen oppfatning. Hva blir det neste? NTNU-ansatte som bidrar med pro-scientologisk "forskning"?

Hva er din definisjon av "Det er minst like pinlig"?

Står det noe sted at jeg mener at han fortjener en pris for det han gjør? Jeg kommenterte måten Ystenes sprer sin kritikk/viten/hakking.

Vær så snill å gjør meg en tjeneste, røsk hue opp av bøtta hvor det står MINDREVERDIGHETSKOMPLEKSET med store førskolebokstaver og slutt å kommenter Dragvoll(ere) Vs. Gløshaugen(elever).

Endret av CAT0
Lenke til kommentar
Vær så snill å gjør meg en tjeneste, røsk hue opp av bøtta hvor det står MINDREVERDIGHETSKOMPLEKSET med store førskolebokstaver og slutt å kommenter Dragvoll(ere) Vs. Gløshaugen(elever).

Det er da vitterlig et merverdighetskompleks. ;) Tydeligvis ganske berettiget, da jeg ihvertfall kan lese.

Endret av trøls
Lenke til kommentar

Står det noe sted at jeg mener at han fortjener en pris for det han gjør? Jeg kommenterte måten Ystenes sprer sin kritikk/viten/hakking.

Hvis du hadde lest Ystenes sin kommentar, hadde du sett at han kritiserer den aktuelle vitenskapsretningen - ikke prisvinneren. Hadde du lest mitt tidligere innlegg, ville du sett at jeg allerede har oppfordret deg til å lese.

Altså: hadde du lest før du skrev, ville du sluppet å drite deg ut med å spre personangrep.

Lenke til kommentar

Hvis du hadde lest Ystenes sin kommentar, hadde du sett at han kritiserer den aktuelle vitenskapsretningen - ikke prisvinneren. Hadde du lest mitt tidligere innlegg, ville du sett at jeg allerede har oppfordret deg til å lese.

Altså: hadde du lest før du skrev, ville du sluppet å drite deg ut med å spre personangrep.

Hva får deg til å tro at jeg ikke har lest det?

Jeg mener det er feil medium å bruke vgb for å kritisere/whatever du velger å kalle det. Mener du jeg ikke mener jeg har rett til å ha den meningen, eller skal jeg skrive et innlegg i vgb for å kritisere deg der?

Du trenger ikke kommentere dette innlegget. Føler du trangen til å presse ut noen flere ord så ta det over PM.

Lenke til kommentar

Hvis du synes det er mer pinlig at Ystenes har en vitenskapelig blogg, enn at NTNU-ansatte driver med sludder og pølsevev (og attpåtil skryter av det så hele verden kan se!), så skal du få lov til det.

Men da gjør du det tydelig at du ikke ønsker at universitetet vårt skal ha noe godt rykte utad, og det må jeg få lov til å poengtere uten at du drar inn disse sedvanlige personangrepene dine.

Lenke til kommentar

Det er ærlig talt ikke særlig stor forskjell på å finne alternative økonomiske teorier aka Schumpeter enn det å tenke på alternative måter å se for seg fysikk på. Man kan angripe alternative tanker og vitenskaper så mye man vil, men dette er snakk om konkurrerende paradigmer.

Fyren har klart å få en pris for sine tanker, ikke nødvendigvis fordi de er riktige. Er det da galt at man får en pris?

Hvis du mener jeg kommer med personangrep rettet mot deg, og ikke mot din sammenligning/antagelse om at jeg = Dragvoll så trykker du på rapporter-knappen sånn som alle andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...