Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så de som bor her i Trondheim må tilpasse seg alle stundentene som kommer flyttende til byen? Hørers rart ut.

Nå har vel Trondheim også vært en studentby i over 100 år. Så tilpasninger må gjøres av begge parter.

Som nevnt over meg så ser jeg ikke helt argumentet om at folk som bor rundt festningen fra før skal tilpasse seg ferske studenters ønske om å pisse i hagenes deres samt forsøpple hele festningen.

Lenke til kommentar

Jeg var russ i går, men skammet meg en smule når jeg leste avisoverskriftene i dag. Selv om vi ryddet etter oss, deltkok jeg i noe som forsøplet et vanligvis vakkert område. Kan også hende at jeg tømte blæra på et tre, og det skjønner jeg at naboene reagerer på.

Det er klart at det hadde vært flott om noen hadde organisert toaletter og containere på forhånd, og kanskje ordnet ryddegjenger til dagen derpå, men det er feil å angripe linjeforeningene for det som har skjedd - dette er hver enkelt deltaker sin feil, og ingen kan legge skylden på sin linjeforening for at vi har oppført oss tåpelig..

Lenke til kommentar
Jeg synes det burde stått noen arrangører bak opplegget slik at man hadde organisert en ryddegjeng. 5 personer hadde sikkert ryddet hele området på en times tid.

Dass og søppeldunker burde også vært på plass.

Greia er jo at det ikke var et arrangement med noen arrangør før man kommer opp på kjellerne. Enig i at det er kjipt at det skal bli sånn, men nå har det skjedd og man har ingen å skylde på. Løsningen blir vel at man neste år må sette opp ryddegjenger om man skal få lov til å være på festningen igjen.

Personlig synes jeg linjeforeninger fra Dragvoll/TØH/BI burde ta ansvar for Festningen neste år, ettersom det er linjene på Gløs som er verter på Moholt. Jeg var f. eks på Moholt i dag i 3 timer og vasket opp knuste flasker, glass, øl, gjørme og restene av knuste møbler.

Lenke til kommentar

Ja, det kan ta litt av på Moholt, særlig 16. mai.

Ett år var jeg med på indianerkarnevaldans rundt et piano i full fyr og flammer mens en fyr spilte "Great balls of fire" på det så lenge som mulig. Store møbelbål var det hver 16. mai. En fallskjermhopper feilberegnet litt og havnet nesten i ett av de.

En annen hendelse var TV-knuse-dagen der det ble arrangert felles synkron TV-kasting fra 6-etasjene.

Heldigvis ble det arrangert rydding dagen etterpå.

Lenke til kommentar
Personlig synes jeg linjeforeninger fra Dragvoll/TØH/BI burde ta ansvar for Festningen neste år, ettersom det er linjene på Gløs som er verter på Moholt. Jeg var f. eks på Moholt i dag i 3 timer og vasket opp knuste flasker, glass, øl, gjørme og restene av knuste møbler.

Så fordi TØH og BI ikke har noen kjellere på Moholt, og fordi Dragvoll er begrenset til en, så burde det være de som rydder? Logikken bak den må stamme fra en kjemilabb på Gløs med litt for mye syrer og baser i lufta ...

Nei, gjør heller din plikt som fornuftig samfunnsborger og rydd dritten din sjæl!

Lenke til kommentar

CAT0: Kan ikke du slutte å spre så jævlig mye dritt på forumet? Du skaper forferdelig dårlig stemning i tråden. Om du ikke har noe fornuftig å si, så kan du faktisk holde kjeft.

Logikken er jo at linjeforeningene fra gløshaugen allerede har ryddet på Moholt, og dermed kan dragvollforeningene rydde på festningen. Problemet her er vel at å rydde på festningen er mye mer jobb. Men du trenger i alle fall ikke å være så jævlig negativ i innleggene dine her, du skaper bare kvalme på den måten.

Lenke til kommentar
CAT0: Kan ikke du slutte å spre så jævlig mye dritt på forumet? Du skaper forferdelig dårlig stemning i tråden. Om du ikke har noe fornuftig å si, så kan du faktisk holde kjeft.

Logikken er jo at linjeforeningene fra gløshaugen allerede har ryddet på Moholt, og dermed kan dragvollforeningene rydde på festningen. Problemet her er vel at å rydde på festningen er mye mer jobb. Men du trenger i alle fall ikke å være så jævlig negativ i innleggene dine her, du skaper bare kvalme på den måten.

Jeg kommenterer bare de jævlie tatt-ut-av-ingenting dragvollkommentarene. Slutt med dem, så blir verden et bedre sted. Jeg skal slutte å kommentere dem for din skyld.

Det er jo linjeforeningene på gløshaugen som har arrangert festinga på Moholt, skulle jo bare mangle at det var de som ryddet der etterpå også. Dragvollforeningene eksisterer ikke på Moholt, det er en Moholt-kjeller, men den er ikke knyttet til noen linjeforening. Det er altså ingen logikk i at linjeforeningene på Dragvoll, som ikke arrangerer noen russefest, i det hele tatt skal rydde opp for de som har hatt en russefest.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12348972834

Bare så det er sagt, når hagene til de rundt festningsparken ligger klint oppi et friareale, så må de bare forvente slikt i mai måned. Selvfølgelig er det ikke forsvarlig, men en forventer ikke at en sur grinebiter skal stå å filme en når en tisser på et tre, heller. At det er nedoverbakke mot hagen er eroderingens skyld. At urinen renner nedover mot hagen er tyngdekraftens skyld.

De som derimot tisser/driter i hager og på husene til folk, de har jeg ikke særlig mye til overs for.

Dessuten blir det mye værre når vi (russ08) + alle fjortisene og smårips-leterne samles der natt til første mai (og mange andre ganger i første halvdel av måneden) siden politiet har stengt Marinen. Blir gøy å se enda flere "viktige" oppslag i Adressa da, ja.

Lenke til kommentar
Det er ikke en skole

skoleI -n, -r

1 institusjon for planmessig undervisning: være ansatt i skolen / den videregående skole; (om (den enkelte) undervisningsanstalt) være elev ved en skole / begynne på skolen / gå på skolen / en teknisk skole / (i sms.) barne-, høy-, jernbane-, krigsskole o.fl.; –skolebygning: bygge ny skole / ha lang vei til skolen; – (om undervisningen) skolen begynner klokken 8.45 / holde skole gi undervisning; være hjemme fra skolen / gå ut av skolen med beste karakter; – (i sms. om lærebok) klaver-, noteskole o.fl. // han har gått i skole hos (ɔ: lært av) antikkens forfattere / ha gått i en god, en hard skole / lære i livets skole vinne livserfaring / sjefen tok ham (kraftig) i skole ɔ:irettesatte ham

2 elever og ansatte ved skole 1: hele skolen hadde fri

skoleII -et ; -ing

1 gi undervisning, opplæring: nye elevkull skoles opp;

I beg to differ.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...