Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vittig mange diskusjoner her, mye bra lesing hehe

Men et par kjappe spørsmål; jeg begynner på NTNU til høsten, og søkte på

hybel på SiT nå i går, moholt og steinan. Ringte akkurat til Sit nå, og de sa

de første søkte allerede før jul, og jeg trodde jeg var tidlig ute!

Hvordan er deres erfaringer med tidlig søking, og å få hybelplass? Hvis noen

kjenner noen som skal ut til høsten er det jo bare å si i fra ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-120696

Oi, jeg søkte litt ut i januar og trodde jeg og var tidlig ute, men shit, folk søkte altså før jul...

Endret av Slettet-120696
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-120696
Da jeg var "ung" for to år siden søkte jeg i begynnelsen av juni. Hybel fikk jeg ikke før medio september.

Lykke til i husjakta!

Ouch(håper jeg skrev det riktig), hva gjorde du i mellomtiden da?

Lenke til kommentar
Ouch(håper jeg skrev det riktig), hva gjorde du i mellomtiden da?

Bodde hos venner, først delte jeg en sovesoffa med en annen person (jeg sov fra 02:00 til 07:00, han sov fra tidligere på kvelden til 02:00 når han skulle spille grinde eller hva faen det heter) i 2 uker. Til slutt fikk jeg låne et bittelite kott som jeg kunne komme og gå fra som jeg ville og bodde der til jeg fikk hybel på Moholt.

Lenke til kommentar
Vet noen om noen gamle semesterprøver i matte2? <3

Det er elektronisk eksamen. Tror ikke de har lagt ut noen av oppgavene som ligger i databasen.

Flere som har hatt semestereksamen i kjemi i dag? Jeg fikk dette som svar:

C

D

C

D

C

B

B

D

D

A

C

C

C

A

A

D

D

D

A

C

Jeg hadde, men jeg skrev ikke opp svarene mine på bokstavform. Den eneste jeg var, og fortsatt er, litt usikker på, er om hvorvidt likevektskonstanten avhenger av både T og P, eller bare T. I oppgaven under måtte man jo bestemme både høy/lav temeratur og høyt/lavt trykk, og det er jo ikke forenlig med at det bare avhenger av T... Kjedelig at foreleser og stipendiat er på kjærlighetsferie i Mexico, så de ikke får lagt ut lf på en stund :p

Endret av smeboe
Lenke til kommentar

Er de et homofilt par?

Jeg tror forresten den konstanten kun er avhengig av temperatur. Jeg skrev i hvert fall det. Har å gjøre med aktivitet. Men kan ta feil der. Var det forresten lav temperatur og høyt trykk som var ideelt?

Lenke til kommentar

Det er elektronisk eksamen. Tror ikke de har lagt ut noen av oppgavene som ligger i databasen.

Da er det kun multiple choice-oppgaver? Hvordan er det med testing og sånn i mattefagene, er det kun eksamen eller er det prøver underveis?

Lenke til kommentar

Da er det kun multiple choice-oppgaver? Hvordan er det med testing og sånn i mattefagene, er det kun eksamen eller er det prøver underveis?

MCQ, ja. Det er en semesterprøve som gjerne teller 20% av karakteren. Utover det er det ukentlige innleveringer samt auditorieøvinger i noen av fagene. Man må ha et visst antall godkjente øvinger for å kunne gå opp til eksamen.

Lenke til kommentar

Med "noen av fagene", mener du da noen av alle de forskjellige fagene, eller noen av matematikk-fagene? Hvor store er disse ukentlige innleveringene?

Jeg sitter på SiT og titter nå, planlegger å søke nå i tilfelle jeg ikke skal leie privat. Hvor det er "best" å bo når man skal gå på Gløs? Ikke bare avstandsmessig, men også med tanke på det sosiale og vedlikehold.

Lenke til kommentar
Med "noen av fagene", mener du da noen av alle de forskjellige fagene, eller noen av matematikk-fagene? Hvor store er disse ukentlige innleveringene?

Begge deler. Typisk ca 10 oppgaver som gjøres unna på 2-3 timer hvis du ikke koker.

Hvor det er best å bo kommer an på dine preferanser og prioriteringer.

Lenke til kommentar

Jeg sitter på SiT og titter nå, planlegger å søke nå i tilfelle jeg ikke skal leie privat. Hvor det er "best" å bo når man skal gå på Gløs? Ikke bare avstandsmessig, men også med tanke på det sosiale og vedlikehold.

Hvis du kommer deg inn på blokksberg, er du midt i smørøyet. Berg og Moholt er også greit, og så har du Singsaker da, som ligger nærme skolen, men her er standarden (og dermed også prisen) høyere.

Lenke til kommentar

Blir vaskeriene på Moholt bare mer og mer ræv, eller er det bare meg?

Akkurat nå (MA-20) så er det 3 døde vaskemaskiner og tørketrommelen jeg nå bruker blir tydeligvis aldri varm slik at klærne bruker mange timer på å tørke ...

Lenke til kommentar

Moholt er langt unna. Ville aldri bodd der.. Berg er ok (særlig søndre berg). Sing er sentralt. Øya er bra plass, nære by og skole (gløs). Solsiden er ok for er nærme byen. Selv bor jeg rett ved elgeseterbrua, i midtbyen, og er således midt mellom sentrum og gløs. Etter min mening perfekt. For meg er det viktig å slippe taxiregning tors/fre/lør. Områdene rundt elgesetergate, vollabakken og gløshaugveien er bra plasser. Ikke betal mer enn 4k. Da blir du lurt. Er bare å sjekke på gulesider/kart, om du vil sjekke beliggenhet. Øst og nord-øst for gløs er det bare opp opp oppoverbakker (moholt, berg, tyholt etc), sånn i tilfelle du ikke liker bakker ;p. Men så er det nedoverbakke fra gløs og vestover igjen ned til elgesetergate (ca 400m).

Håper disse stikkordene kan hjelpe deg litt på vei. Lykke til.

Endret av kalleklikk
Lenke til kommentar

Akkurat nå (MA-20) så er det 3 døde vaskemaskiner og tørketrommelen jeg nå bruker blir tydeligvis aldri varm slik at klærne bruker mange timer på å tørke ...

I singsakerbakken har vi miele tørketrommler. De blir sykt varme(kan få blemmer når man tar på tøyet), men lufta suges ikke ut. Tøyet kan ofte tørkes i over tre timer uten at det blit helt tørt.

Lenke til kommentar

I singsakerbakken har vi miele tørketrommler. De blir sykt varme(kan få blemmer når man tar på tøyet), men lufta suges ikke ut. Tøyet kan ofte tørkes i over tre timer uten at det blit helt tørt.

Det er Miele her også, og det virker litt som om vi har motsatt problem. Jeg lot den kjøre i hele natt til den slo seg av seg selv, men de litt større plaggene er fortsatt ganske fuktige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...