Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Zethyr: Det finnes ikke ordentlig kyllingfilet på Storlien, det er stort sett bare crap som alt det andre de har der.
Har de ikke Halal-kylling der? Det pleier å være veldig bra kvalitet på halal-fileter. Eller kylling indrefilet, men det er det vel ikke så mange steder som selger.
Lenke til kommentar
Zethyr: Det finnes ikke ordentlig kyllingfilet på Storlien, det er stort sett bare crap som alt det andre de har der.
Har de ikke Halal-kylling der? Det pleier å være veldig bra kvalitet på halal-fileter. Eller kylling indrefilet, men det er det vel ikke så mange steder som selger.

Vet ikke hvilket merke, men kjøpe en stor pose engang, og det var mye vann og lite kjøtt etterhvert. Smaken var ellers tam også.

Lenke til kommentar
Er det mulig å få kjøpt Statistikk-kompendium en eller annen plass på haugen?

Har det ikke hengt en svær plakat i vinduet til Nabla-kontoret over Realfagskantinen, med reklame for statistikk og alg.dat.-kompendier? To fag iallfall, og jeg er sikker på at det ene var alg.dat. Om plakaten er tatt ned i det siste kan imidlertid være en annen sak ...

Ellers syns jeg kompendiesalget på Stripa er litt artig. 70,- per stykk og 3 for 200,- :p

Lenke til kommentar

Jeg er faktisk evig sint nå.

Ba om evaluering på B-karakteren min, og fikk vite at det var en "veldig veldig sterk B, og at en annen sensor kunne fort gi meg en A på oppgaven. Så klager jeg selvfølgelig på karakteren. Og hva skjer? JEG BLIR SATT NED TIL C.

Helt uakseptabelt. Hvordan er det egentlig å klage på klagen? Jeg stikker til instituttet i morra. Men må nesten spør her.

Lenke til kommentar

Tror ikke det går an å klage på den nye sensuren, så tror du er rimelig fucked.

Har det ikke hengt en svær plakat i vinduet til Nabla-kontoret over Realfagskantinen, med reklame for statistikk og alg.dat.-kompendier? To fag iallfall, og jeg er sikker på at det ene var alg.dat. Om plakaten er tatt ned i det siste kan imidlertid være en annen sak ...

Nais. Har ikke vært i området der i det siste. Takker.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

Ba om evaluering på B-karakteren min, og fikk vite at det var en "veldig veldig sterk B, og at en annen sensor kunne fort gi meg en A på oppgaven. Så klager jeg selvfølgelig på karakteren. Og hva skjer? JEG BLIR SATT NED TIL C.

Helt uakseptabelt. Hvordan er det egentlig å klage på klagen? Jeg stikker til instituttet i morra. Men må nesten spør her.

Er 99% sikker på at man ikke kan klage på klagen. Hvilket fag er det snakk om?

Lenke til kommentar

Jeg fikk og en begrunnelse på en karakter basert på prosjekt, midtsemester og eksamen:

"... Det kan godt være at dere hadde fortjent et

poeng ekstra for det ..." (prosjektet)

"Kandidatens oppnådde poeng på slutteksamen isolert sett ligger i øvre

område for karakteren B. ... Resultatene fra heisprosjektet trekker

den sammenlagte poengsummen hårfint nedover."

Sendte inn klage, og endte opp med C. Surt, men trist, og det er ingenting å gjøre med det.

Fikk forøvrig følgende begrunnelse på AlgDat:

1 2 3a 3b 3c 4 5a 5b 5c Sum Karakter

20 6 7 0 7 7 12 7 5 71 C

Har tidligere fått en tilsvarende begrunnelse (OOP, klagde og gikk fra B til A), og synes det er alt for tynt. I tillegg er det ingen som ser på oppgaven på nytt, de skriver bare hvilke poengsummer som ble satt ved første retting. I mitt tilfelle kan jeg ikke begripe 0 poeng på den ene oppgaven, da jeg er temmelig sikker på at jeg fant en korrekt og god løsning, men uten begrunnelse er det umulig å vite om det er en skrivefeil eller at jeg har feilet fatalt på oppgaven. Mailer for tiden med faglærer, og håper jeg får grunnlag til å vite om jeg skal klage eller ikke.

Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker.. Men har ihvertfall lyst til å gå Bygg og Miljø, Marin teknikk, eller Ingenørvitenskap og IKT. Og kansje Datateknikk, men er ikke helt sikker på den.

Må vente og se karakterene til våren ihvertfall :p Men tviler på at jeg kommer til å ha nok poeng til Bygg og Miljø f.eks. ;/

Lenke til kommentar

Jeg har nå søkt meg til et siv.ing. studie ved NTNU til høsten.

Satser på å komme inn der, og ønsker det selvsagt.

La oss si at jeg kommer inn, men i siste liten får jeg et brev av forsvaret hvor de sier jeg må utføre førstegangstjeneste.

Er det da noen muligheter for å søke NTNU om for eksempel et års utsettelse på studiene (eventuelt fryse plassen) slik at jeg kan gjøre ferdig førstegangstjenesten før jeg klemmer til med studiene?

Er litt gira på å gå i gang med studier rett etter vgs faktisk, og lurer litt på hva jeg skal gjøre.

Det er jo ikke 100% sjanse for å bli innkalt, men må være forberedt tilfelle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...