Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, skal starte på NTNU til høsten så spør litt her.

Hvilke studentbyer er i nærheten av Gløshaugen? Kunne noen være så snill å nevne de nærmeste å forklare hvordan man kommer seg til skolen derifra?(buss, gåtur osv.)

Jeg lurer og litt på noe anngående marinteknisk linje. Det virker veldig spennende å være med på noe som Norge er best på. Men hvis man for eksempel tar marin konstruksjonsteknikk og markedet blir helt for jævlig, kan man da bruke kompetansen på andre konstruksjoner enn marine? Vet dere noe om konjunkturene for marin-ingeniørene?

Håper på svar! :), ha en fin kveld!

Endret av JanJ
Lenke til kommentar
Kunne noen være så snill å nevne de nærmeste å forklare hvordan man kommer seg til skolen derifra?(buss, gåtur osv.)

Trondheim er en knøttliten by. Derfor bruker man kun sykkel.

Hehe, godt å høre. ;) Men har dere noen synspunkter på hvilke studentbyer som er best om man skal gå på Gløshaugen?:)

Lenke til kommentar

Lerkendal studentby er ganske ny og ligger nærme skolen. Dessverre er det også en av de dyreste studentbyene (drøye 3000 pr mnd.). Moholt allé har ganske god standard og grei pris, men ligger et stykke lengre fra skolen og sentrum. Steinan har også ganske god standard, hvertfall i småhusene, men ligger veldig langt unna.

Lenke til kommentar
Trondheim er en knøttliten by. Derfor bruker man kun sykkel.

Greit nok at trondheim ikke er stor, men det er ikke akkurat en dum ting å bo litt sentralt :p

Er ikke så fryktelig morsomt å bo langt opp mot dragvoll når du har vært ute på byen en tur og klokken tikker mot 03:00.

Lenke til kommentar

Nedre Singsakerslette er ganske nærme hovedbygget og den nordlige delen av Gløshaugen, mens Steinan er muligens nærmest den sydlige delen av universitetsområdet. Nedre Singsakerslette er vel blant bokompleksene med høyest standard også. Jeg tror Steinan har blitt pusset opp i det siste, men for et par år siden var det ikke så veldig mye å skryte av når det gjaldt standard der (av det lille jeg så).

Lenke til kommentar
Nedre Singsakerslette er ganske nærme hovedbygget og den nordlige delen av Gløshaugen, mens Steinan er muligens nærmest den sydlige delen av universitetsområdet. Nedre Singsakerslette er vel blant bokompleksene med høyest standard også. Jeg tror Steinan har blitt pusset opp i det siste, men for et par år siden var det ikke så veldig mye å skryte av når det gjaldt standard der (av det lille jeg så).

Om ikke geografien min er helt bak mål, så vil jeg nå si at Moholt er MYE nærmere den sydlige delen av Gløs enn Steinan. :)

Lenke til kommentar
Tok og så litt rundt og fant noen plasser som jeg tror jeg vil søke på:

-berg

-bloksberg

-moholt

-nedre singsakerslette

Er det noen man virkelig bør unngå?

Berg!

Ellers så anbefaler jeg personlig Lerkendal Studentby, men skjønner at det kan være litt kleint å kun dele leilighet med 1 annen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...