Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ble også litt overrasket over systemet første gangen, men jeg må vel finne meg i at det ikke er full hemmeligholdelse her. ITGK-karakterene er så vidt jeg kan skjønne enda åpnere - hvem som helst kan jo bla i permene som ligger i IT-bygget.

Men som den flittige ITGK-eren du er, vet du jo at eksamenskarakterer IKKE er å regne som "sensitiv informasjon", jf. personopplysningsloven :p

 

sim: hvilken studentinfo du skal levere til kommer an på hvilket institutt du tilhører, stemmer ikke det?

 

syns forøvrig det er rart at man endrer på disse poengene nå, hva med de som går ut i år og i fjor og ikke er inne på noe studie, de kan trekke svarteper her. Jeg mener, om en person (la oss kalle han Per) velger 3SK i stedet for 2KJ fordi han får 2 fordypningspoeng i stedet for 0,5 realfagspoeng. Da vil jo Per sitte med skjegget i postkassa når fordypningspoengene forsvinner og det bare er realfag som teller? Og så virker det som om karaktersnittet fra VGS nå får mer å si, siden det blir færre tilleggspoeng. Det synes jeg ikke er riktig. Syns det er mye viktigere hva du fyller livet ditt med i tiden mellom VGS og studiene. Skal man belønne de som har sittet og gjort alle VGS-fagene om igjen, eller de som har brukt tiden på å lære og oppleve noe nytt?

 

Sorry at jeg er litt Off Topig mtp NTNU her...

Lenke til kommentar
Ble også litt overrasket over systemet første gangen, men jeg må vel finne meg i at det ikke er full hemmeligholdelse her. ITGK-karakterene er så vidt jeg kan skjønne enda åpnere - hvem som helst kan jo bla i permene som ligger i IT-bygget.

Men som den flittige ITGK-eren du er, vet du jo at eksamenskarakterer IKKE er å regne som "sensitiv informasjon", jf. personopplysningsloven :p

Hehe, meget bra poeng. De har jo så å si forberedt oss på det. :D

 

Pussig at fordypningspoeng fjernes, er det ikke? Tenkte det var større misnøye med dagens ordning med realfagspoeng, mtp. at det gir konkurransefordeler til dem med anlegg for realfag og som ønsker å studere noe annet med høye inntakskrav, f.eks. jus. At elever fordyper seg faglig burde man da vel oppfordre til ... Det er iallfall det som slår meg sånn i farten. Men jeg er jo kjent for meget grunne refleksjoner.

Lenke til kommentar
Pussig at fordypningspoeng fjernes, er det ikke? Tenkte det var større misnøye med dagens ordning med realfagspoeng, mtp. at det gir konkurransefordeler til dem med anlegg for realfag og som ønsker å studere noe annet med høye inntakskrav, f.eks. jus. At elever fordyper seg faglig burde man da vel oppfordre til ... Det er iallfall det som slår meg sånn i farten. Men jeg er jo kjent for meget grunne refleksjoner.
Realfagspoeng burde telle for realfagsstudier, andre poeng for andre studier. Dvs at det nesten hadde vært bedre å innføre vekttall igjen :)
Lenke til kommentar

Endelig fikk jeg beskjeden, jeg strøyk i ex.phil.

 

I studweb (de tenkte ikke på engelsktalende når de lagde den siden) kan jeg melde meg opp til ordinær eksamen vår 2008. Hvis jeg melder meg opp til den kan jeg også melde meg opp til undervisning vår 2008.

 

Hva er det egentlig jeg skal gjøre? Hva er opplegget med konte-eksamen? Og må jeg melde meg til undervisning eller er det nok med kun eksamen? Og er det egentlig noen her som har peiling eller må jeg tasse opp til ett eller annet fakultet og spørre?

Lenke til kommentar
Endelig fikk jeg beskjeden, jeg strøyk i ex.phil.

 

I studweb (de tenkte ikke på engelsktalende når de lagde den siden) kan jeg melde meg opp til ordinær eksamen vår 2008. Hvis jeg melder meg opp til den kan jeg også melde meg opp til undervisning vår 2008.

 

Hva er det egentlig jeg skal gjøre? Hva er opplegget med konte-eksamen? Og må jeg melde meg til undervisning eller er det nok med kun eksamen? Og er det egentlig noen her som har peiling eller må jeg tasse opp til ett eller annet fakultet og spørre?

 

Å ta ordinær eksamen til våren er ikke konting. Når jeg har meldt meg opp, så er det ofte obligatrisk å velge undervisningsparti eller liknende, men er det ikke det, så er det nok kun med eksamen om de ikke har endret noe. (hele oppmeldingssstemet er jo endret ganske mye, plutselig er det obligatorisk å gjøre masse fjas i studweb uten at man har fått noe beskjed om disse endringene)

 

AtW

Lenke til kommentar
Endelig fikk jeg beskjeden, jeg strøyk i ex.phil.

 

I studweb (de tenkte ikke på engelsktalende når de lagde den siden) kan jeg melde meg opp til ordinær eksamen vår 2008. Hvis jeg melder meg opp til den kan jeg også melde meg opp til undervisning vår 2008.

 

Hva er det egentlig jeg skal gjøre? Hva er opplegget med konte-eksamen? Og må jeg melde meg til undervisning eller er det nok med kun eksamen? Og er det egentlig noen her som har peiling eller må jeg tasse opp til ett eller annet fakultet og spørre?

Da jeg strøyk, meldte jeg meg opp "manuelt" til våreksamen. Fikk beskjed om at jeg enten måtte ta den på våren, eller neste jul igjen. Tror ikke jeg søkte om undervisning.

Lenke til kommentar

En venn av meg skal ta opp exfacen sin, men han kan ikke melde seg opp manuelt via studweb. Hvordan foregår kontingen i hans tilfelle?

 

Finner ingen info om dette på NTNU sine hjemmesider, noe jeg finner litt snodig siden det alltid er mange som stryker på en eksamen og skal.. konte den. :wee:

Lenke til kommentar
En venn av meg skal ta opp exfacen sin, men han kan ikke melde seg opp manuelt via studweb. Hvordan foregår kontingen i hans tilfelle?

 

Finner ingen info om dette på NTNU sine hjemmesider, noe jeg finner litt snodig siden det alltid er mange som stryker på en eksamen og skal.. konte den. :wee:

 

Det er ikke konting å melde seg opp i en ordineær eksamen. Å melde seg opp i en ordinær eksamen foregår på akkurat samme måte uansett om det er første eller tiende gang du melder deg opp. Konten (som er på høsten), blir du automatisk oppmeldt til. Men det er vels tort sett bare siving-fag som har kont.

 

AtW

Lenke til kommentar

Nytt år, nye muligheter. Er så langt veldig fornøyd med fagene og foreleserne mine;

MA 1202: Lineær Algebra II (Eldar Straume)

MA1103: Flerdimensjonal Analyse (Kari Hag)

TKJ4160: Fysikalsk Kjemi (Per Olof Åstrand)

 

Sistnevnte er et stykk utrolig inspirerende og trivelig foreleser. Da får det bare være at jeg må holde ut med alle siv.ing'ene som stiller merksnodige spørsmål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...