Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som veit hva et år på ntnu (komtek, data eller elektro) koster? I tillegg, hva koster det på uio? Tenker kun hva skolen koster, og ikke boplass osv.

Det eneste du må betale på NTNU er semester avgift. Den er vel på 440kr, så det blir 880kr pr år

Pluss en del penger til obligatorisk drikking og sosialisering. Men disse pengene betales inn til det lokale næringslivet, og ikke selve skolen.

Lenke til kommentar
Noen som veit hva et år på ntnu (komtek, data eller elektro) koster? I tillegg, hva koster det på uio? Tenker kun hva skolen koster, og ikke boplass osv.

Det eneste du må betale på NTNU er semester avgift. Den er vel på 440kr, så det blir 880kr pr år

Nuvel, de fleste har vel et visst behov for kalkulator, skrivebøker og pensumbøkene. Jeg har brukt totalt ca 17-1800 det første semesteret, tror jeg, stor takk til den billige diskmat-boka...

Lenke til kommentar
Meget fornøyd med å ha fått skaffet meg flybilletter hjem(til gardermoen) i påsken for 410 kroner tur-retur Trd. :)

Hint: Tilbud på Norwegian.

Me too.. Latterlig at de tar seg betalt for bagasje da, 356 kr hadde vært bedre.

Jeg ble nettopp sjokkert enda en gang over hvor griske sosialister/sosialdemokrater er... av 356 kroner for en flytur på kjempetilbud, så stjeler staten 206 av dem. Det vil si at man kunne fly for 75 kroner hver vei hvis de ikke stjal noe som helst :)

Lenke til kommentar
Meget fornøyd med å ha fått skaffet meg flybilletter hjem(til gardermoen) i påsken for 410 kroner tur-retur Trd. :)

Me too.. Latterlig at de tar seg betalt for bagasje da, 356 kr hadde vært bedre.

Jeg ble nettopp sjokkert enda en gang over hvor griske sosialister/sosialdemokrater er... av 356 kroner for en flytur på kjempetilbud, så stjeler staten 206 av dem. Det vil si at man kunne fly for 75 kroner hver vei hvis de ikke stjal noe som helst :)

Å, stakkar Zethyr må betale avgifter til staten. Og han som bare får betalt utdanning verd hundretusner i året betalt av staten i tilegg til rentefritt lån og stipend, snufs snufs.

AtW

Lenke til kommentar
Å, stakkar Zethyr må betale avgifter til staten. Og han som bare får betalt utdanning verd hundretusner i året betalt av staten i tillegg til rentefritt lån og stipend, snufs snufs.
Det er forskjell på retten til gratis utdanning og hvordan den skal finansieres, og på hvordan man avgiftsbelegger bruk av tjenester som f.eks. fly ;) Men uff, nå havner vel innleggene i Såpeboksen hvis vi ikke kutter ut snart =/
Lenke til kommentar

På Norwegian behøver du ikke å betale for bagasje hvis du ikke bestiller det på forhånd. Når du sjekker inn på de automatene de har, velger du bare 1 (eller 2) kolli når du får spørsmål om det, og du får ikke beskjed om å betale. En kompis har gjort dette mange ganger... Bare et tips ;)

Lenke til kommentar

Da Norwegian innførte denne ordningen, reduserte de samtidig prisene tilsvarende bagasjeprisen. Dvs. at det ble billigere for de som reiste bagasjeløst, mens prisen for de med bagasje ble som tidligere.

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale gode Exphil,Matte2 og Mekanikk-1-forelesere? Har gjerne lyst til å gå på forelesninger jeg kan få best mulig utbytte av. Går helt greit om det kræsjer med parallellen min. Jeg finner en måte å løse det på :)

Lenke til kommentar
Noen som kan anbefale gode Exphil,Matte2 og Mekanikk-1-forelesere? Har gjerne lyst til å gå på forelesninger jeg kan få best mulig utbytte av. Går helt greit om det kræsjer med parallellen min. Jeg finner en måte å løse det på :)

Lisa Lorentzen er jo berømt for sine pedagogiske ferdigheter, hun underviser så vidt jeg vet Matte2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...