Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet om det på avgangsvitnemålet står noe om når eksamenene ble tatt? Eller sagt på en annen

måte: Vil man ved å se på det kunne finne ut om jeg har kontet eksamener

eller forbedret karakterer? ;)

På vitnemålet kommer det til å stå årstall og semester for karakteren som er oppgitt, dvs. at om man konter står det "sommer 200x" og om man forbedrer karakter står det semesteret man fikk den karakteren som står oppgitt på vitnemålet. Har også hørt noe skrekkpropaganda, kan ikke bekrefte det selv, at om man får en F vil den bli stående, av typen "FD" istedenfor bare D om man strøk én gang. Gjelder ikke om man har levert blankt. Noen som kan bekrefte/avkrefte?

Når det er sagt tviler jeg på at hvilket semester man har tatt en eksamen spiller så stor rolle. Men det er altså mulig å se på vitnemålet.

Lenke til kommentar
Noen som vet om det på avgangsvitnemålet står noe om når eksamenene ble tatt? Eller sagt på en annen

måte: Vil man ved å se på det kunne finne ut om jeg har kontet eksamener

eller forbedret karakterer? ;)

På vitnemålet kommer det til å stå årstall og semester for karakteren som er oppgitt, dvs. at om man konter står det "sommer 200x" og om man forbedrer karakter står det semesteret man fikk den karakteren som står oppgitt på vitnemålet. Har også hørt noe skrekkpropaganda, kan ikke bekrefte det selv, at om man får en F vil den bli stående, av typen "FD" istedenfor bare D om man strøk én gang. Gjelder ikke om man har levert blankt. Noen som kan bekrefte/avkrefte?

Når det er sagt tviler jeg på at hvilket semester man har tatt en eksamen spiller så stor rolle. Men det er altså mulig å se på vitnemålet.

Du er 100% sikker på dette? Jeg mener ikke de vitnemålene (karakterutskriftene) man bestiller i løpet av tiden man går her, men avgangsvitnemålet. Fikk nemlig svar fra studentservice i morges, og de skriver:

"Nei, det vil kun bli listet opp de emnene du har tatt med karakter."

Men studentservice har tatt feil før, og vil ta feil igjen.

Lenke til kommentar
Du er 100% sikker på dette? Jeg mener ikke de vitnemålene (karakterutskriftene) man bestiller i løpet av tiden man går her, men avgangsvitnemålet. Fikk nemlig svar fra studentservice i morges, og de skriver:

"Nei, det vil kun bli listet opp de emnene du har tatt med karakter."

Men studentservice har tatt feil før, og vil ta feil igjen.

Det var det veilederen på instituttet og en eller dame fra fakultetet mente, ihvertfall. Men før jeg selv står med et vitnemål kan jeg nok ikke svare deg 100%. Send PM engang etter juni '09 så kan jeg (forhåpnetlig vis) svare med absolutt sikkerhet;)

Lenke til kommentar
Det var det veilederen på instituttet og en eller dame fra fakultetet mente, ihvertfall. Men før jeg selv står med et vitnemål kan jeg nok ikke svare deg 100%. Send PM engang etter juni '09 så kan jeg (forhåpnetlig vis) svare med absolutt sikkerhet;)

Fikk akkurat svar fra ansvarlig for vitnemål for teknologistudiet. Selve vitnemålet har diverse opplysninger om vedkommende og studiet, samt en gjennomsnittskarakter. "Grunnlag for vitnemål", som er et vedlegg til vitnemålet, likner en vanlig karakterutskrift og inneholder dessverre opplysninger om vår/høst/sommer. Så studentservice tok feil;)

Lenke til kommentar
edit: Er det mulig å få begrunnelse for karkakteren som er satt?

Ja, men ikke forvent at det gir deg nyttig informasjon. De gangene jeg har fått begrunnelse fra IDI, så har det bare vært en liste med tall som visst nok skal tilsvare poengsummene på de forskjellige oppgavene. Ikke spesielt nyttig.

Lenke til kommentar
Synes det funker så bra med faghjemmesider slik det er i mattefagene, jeg. Hva er egentlig begrunnelsen for ikke å bruke det i andre fag også? Det er jo helt tåpelig å ha et todelt system med hjemmesider OG it's:learning slik jeg ser det.

Enig. Skal de absolutt bruke et slik system bør de da i det minste være konsekvente. Nei, vekk med It's Learning og legg heller litt mer jobb i å få opp skikkelige hjemmesider for fagene (som f.eks. mattefagene som du nevnte).

Lenke til kommentar
Woot, A i ITGK. :)

A her og! :thumbup:

Rampage: Om jeg får så bra som C i Exphil så blir jeg kjempefornøyd. :p Så sier gratulerer på den jeg.

Står jeg på ex.phil er jeg fornøyd! :p

Har vel allerede lovt å plinge den store bjella på regi hvis jeg står, hvis noen vet hva jeg mener med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...