Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spiste fersk ferdigpizza i dag. Hadde endel grønnsaksrester, så jeg spedde på med purre, rødløk, paprika og sjalottløk. Smakte temmelig godt, og jeg lever ennå i en illusjon om at det var tålelig sunt!
Med masse hvetemel i bunnen, da tipper jeg?

 

Bare jeg som spiser biff hver eneste dag? Fint å være bonde og betale 40 kr kiloen :D
Jeg pleier å gjøre det, men har slacka litt de siste 2 ukene på grunn av mye stress med eksamen.. ellers er det indrefilet eller biffstrimler hver dag omtrent.. kanskje laksefilet eller kyllingfilet en gang i blandt.

 

Biff er usunt da.
Hva faen har du røyka?

 

Pizza er sunnere enn biff. Jeg har mye grønt ved siden av, pluss at jeg drikker appelsinjuice og nesten aldri brus.
Appelsinjuice ja. Litt vitaminer er fint, men juice generelt er vel ikke akkurat verdens beste. En del sukker og shit, får opp blodsukkeret. Den eneste gangen man trener høyt blodsukker i løpet av døgnet er like etter trening, spør du meg. Høyt blodsukker er den største synderen til at folkets helse når stadig nye lavmål ! Endret av Zethyr
Lenke til kommentar

Hehe, kanskje ikke bare nudler, men mye pannekaker, fiskepinner, steaklets og så videre. Og Kapteinens Fylte Rødspette, en skikkelig genistrek fra Findus-sortimentet. Hm, når jeg tenker meg om, så er jo ikke sistnevnte gratis heller. Kanskje jeg bare innbiller meg at biff og kylling er mye dyrere enn det jeg spiser til daglig. :)

Lenke til kommentar
Dere som spiser biff, kyllingfilet og lignende jevnlig, har vel deltidsjobber? :dontgetit:
Har jobba som studass, men greier meg uten de ekstra $$'erne. Man får jo ganske mye i stipend og stuff, har levd på bare det gjennom hele første. Jeg skjønner ikke hva dere bruker pengene deres på jeg.

 

 

Jeg trodde det var allmennkjent at biff ikke er særlig sunt.
Igjen, fortell meg hva som er usunt med biff. Litt mettet fett kanskje? Neida, det er ikke herdet fett så det er ikke så ille som det høres ut som. Kjøtt inneholder ca 20% proteiner, kjekt å ha. norske potet-spisere tror vel ikke noe på det, men når man begynner å lese litt om ernæring så skjønner man at det er greit. Dessuten inneholder rødt kjøtt en del kreatin og litt vitaminer/mineraler, noen små mengder kolesterol osv.. ganske mange positive sider !!
Lenke til kommentar
Når du sier "Det oser fett og faen av biff", da antar jeg at du lager alle pizzaene dine selv med grovt mel, uten ost/evt. lett ost, og magert kjøtt?

 

Hehe, nei. Pizza er sikkert ikke sunt det heller, men det er i hvert fall paprika, ost og tomatsaus på. Jeg kan ikke tenke meg noe mer usunt enn fløtegratinerte poteter med biff og bernaise.

Lenke til kommentar
Hehe, nei. Pizza er sikkert ikke sunt det heller, men det er i hvert fall paprika, ost og tomatsaus på. Jeg kan ikke tenke meg noe mer usunt enn fløtegratinerte poteter med biff og bernaise.
Å legge noen sunne ting på en usunn en gjør det ikke noe bedre. Dessuten, hva er bra med f.eks. tomatsaus?

 

Anyways; det er fløtegratinerte poteter og bernaise som er usunt, ikke biff.. jeg pleier å wokke biffkjøtt sammen med grønnsaker, ca 500-600gr kjøtt og 300-400gr grønt.. det er vel noe av det beste man kan spise :)

Lenke til kommentar
Hvor mye koster en sånn middag da Zethyr? Hørtes digg ut!
Det varierer veldig med hva slags kjøtt man benytter... skinkebiff koster 140 kr/kilo, biffstrimler koster 250 kr/kilo. Kyllingfilet kan gjøre det enda billigere enn mye annet kjøtt. Grønnsakene er ikke store kostnaden. Charlottløk, kål, mais, squash osv. er sånt man får utrolig mye av for pengene. En vanlig person greier seg nok lett med ei pakke med 300g kjøtt eller noe, da behøver det ikke være så dyrt. Kan lett lage noe sånt for under 100 kr for en middag :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...