Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er samfundet åpent i dag og i helge framover? Dvs party åpent. Sånn som det var i høst. Skal ut i dag, er noen med????? =D

Så vidt jeg har skjønt er det stengt i eksamenstiden. De som jobber der må nesten få tid til å lese til eksamen.

 

Og jeg som trodde dragvollinger ikke leste til eksamen ...

Lenke til kommentar
Hei, jeg tenkter på søke meg til trondheim og da lurer jeg på noen praktiske ting. Det jeg lurer mest på er hvordan det er å bo der? Er det bra studiemiljø? Hvor mye penger bruker dere på bolig i månden? Er det bra babes ? :p

 

Setter pris på svar, må begynne å bestemme meg nå.

 

Det er et hardt boligmarked, men de fleste stedene holder en ganske OK standard. Hos Studentsamskipnaden koster det ca 2600 i mnd på Moholt Studentby (som er den største studentbyen og ligger helt greit i forhold til Dragvoll og Gløshaugen). Studiemiljøet er bra om du ikke er retard, er du det så finner du likesinnede på Samfundet. Det er flusst med babes, men igjen, du må klare å ha antennene ute for å få kontakt.

 

Moholt er et stykke unna sentrum da.

 

Ellers er det helt greit å bo i Trondheim, så lenge du ikke havner alt for langt vekk fra sentrum. Jeg vil anbefale deg å finne en hybel som er nære sentrum fremfor skolen. Prisene er så som så, det blir litt alt etter hvordan du bor. Jeg bor i et gammelt kollektiv, og vi er 7 tilsammen som bor her. Det er midt i sentrum, og jeg betaler under 3000 inkludert strøm og har et rom på litt under 20 kvadrat. Med mindre du skal bo i en studentby, så ligger prisene på rundt 3000 i måneden, da gjerne slik at du må betale strøm i tillegg.

 

Ellers summerer CAT0 det bra opp med studiemiljøet. Det er slik du gjør det til. Havner du på en faddergruppe fulle av folk som du misliker er det bare å hive seg på en annen gruppe (de fleste faddergruppene henger sammen med andre grupper under faddertiden). Liker du å jobbe med andre mens du studerer er det bare å ringe rundt og organisere noe gruppelesing, og ring gjerne de som har litt peiling. Ting skjer ikke av seg selv, men hvis du ikke er helt sosialt dø, og er med på ting som skjer, så er det sosiale også veldig bra. Damer treffer du nok av over tid.

Lenke til kommentar

Den med damer fikk mere respons enn ventet :p Den var mest ment som litt tull, men samma det.

 

Så om jeg har forstått det riktig så er det studiekolektiv som er å satse på, selv om man må betale strøm også. 3000 kr er jo en helt grei pris når man tenker på at folk betaler 6k i oslo.

Lenke til kommentar

Hvis det å bo kollektiv ikke faller i smak, kan jeg anbefale det å bo med kamerater. Jeg bor med 2 kamerater hjemmefra(Oslo), og det er faktisk mye bedre føler jeg enn det å bo med 6-7 andre. For det første så får man et fellesrom hvor man kan henge, type stue. Jeg er en hel del på skolen, men det er litt godt å komme hjem og sette seg i stua og se på tv uten å være innelåst i et rom hele tiden. Vi betaler 3000 hver uten strøm, og dette er på Nardo. Sykkeltur til gløs er som en bitteliten treningsøkt, og det er jo ikke så veldig langt heller. Jeg stortrives :) Også er det aktuelt med masse masse hjemmefester :D

Lenke til kommentar
Hvis det å bo kollektiv ikke faller i smak, kan jeg anbefale det å bo med kamerater.

 

Jeg kunne faktisk ikke tenkt meg å bo med noen av kompisene mine hjemmefra. Selv om jeg er med de ca hver dag, så føler jeg at det hadde blitt for mye med å bo med de. En må jo heller ikke bo i et så stort kollektiv som jeg bor i nå, de fleste bor vel med 2 eller 3 andre.

Lenke til kommentar
Er samfundet åpent i dag og i helge framover? Dvs party åpent. Sånn som det var i høst. Skal ut i dag, er noen med????? =D

Så vidt jeg har skjønt er det stengt i eksamenstiden. De som jobber der må nesten få tid til å lese til eksamen.

 

Og jeg som trodde dragvollinger ikke leste til eksamen ...

Er faktisk en del som går på gløs og. Men eksamen, hva er det? :p

Lenke til kommentar

Noen her som har noen erfaring med kulturstudier? Har både ei venninne fra barneskolen og ei søster som har vært i Nicaragua et semester. Kunne gjerne tenkt meg å dra til argentina til høsten. Får jo 30 studiepoeng og alt, så det må jo være mye bedre å reise ut enn å sitte på dragvoll og fylle opp timeplanen med kjedelige fag.

Lenke til kommentar

Er det en grunn til at jeg ikke kommer meg på nett på Gløshaugen med nettverkskabel? Kanskje Orakel har blokket meg :S

 

 

Edit : Hater å logge på via trådløs. Faller ut hele tiden, og er lei av å logge meg på etter 10 minutter med inaktivitet.

Endret av Lanka
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...