Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Jeg skrev noe sånt som: Sørger for at OS-nodene kun ta imot 1 flyt, men glemte å skrive det at man deler noden i to osv.
Jeg skrev ingen av delene, var stressa så jeg glemte å tenke på hva slags konsekvenser det hadde at man "kun hadde 1 lisens av hvert OS". Hallo, hvem kjøper 1 lisens av hvert OS en leverandør tilbyr, når alt skal drive servere? :tease:
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes også oppgaven var litt uklar på hvordan cputime-funksjonen fungerer. Måten jeg gjorde det på fungerer ikke...

Jeg tok ikke sjansen på å bruke cputime() som jeg aldri hadde sett før, så jeg prøvde meg med tic() og toc() i stedet. Dem har jeg iallfall brukt før. Men det hjelper ikke stort, når jeg også klarte å gjøre en liten tabbe slik at bare den ene tidsmålingen blir riktig. Håper sensor skjønner at jeg mente det godt :D

Lenke til kommentar
Hvordan ville det fungert med en boolean-tabell? Da må man vel vite et verdiområde for alle mulige ting å legge inn da, eller finens det et supertriks? Jeg valgte å hashe de tingene man legger inn, håpet at det ville funke best.

Huh? Den må være like lang som det antall elementer man vil indeksere vel?

 

Jeg glemte å dele opp OS-nodene i 2 del-noder, siden man kun hadde 1 lisens til hvert OS ;( Ble så stressa av en sak jeg leste feil i oppgaveteksten at jeg glemte å nevne det.. håper jeg får hvertfall et par prosent riktig på at alt annet fungerte fint med flyt.

Dele opp? Jeg tenkte at man hadde et antall OS-er, et antall maskiner og et antall programmer, så ingen grunn til å dele det opp mer.. =/ Leste nok teksten litt kjapt.

Lenke til kommentar

Det er ille at det ikke eksisterer flere filmvitenskapelige emner som jeg kan ta. Til våren må jeg dermed ta noe annet, og siden søking til adgangsbegrensede emner er avsluttet, må jeg se an, vel, litt alternative fag. Fra før av hadde jeg søkt på Medienes publikum (har også søkt på Videoproduksjon, men sjansen for å komme inn der der ca 0,001% stor). Har noen et godt forslag til hva en stakkars dragvolling med sans for filmfag kan studere (helst av 15stp) til våren?

 

Har valgt Antikkens kunst og arkitektur inntil videre, men ærlig talt...

Lenke til kommentar

Identitet (Sant 1001), skikkelig spennende. En del pensum, men det er interesannt, så det går relativt greit. En lærer mye om hvordan identitet oppstår og hvordan mennesker samhandler og fungerer sosialt sett, det er en hel haug med tankevekkere i faget. Pluss at foreleseren er veldig flink. Har kanskje ikke så mye med film å gjøre, men jeg tror et slikt fag kan taes i bruk på veldig mange måter.

Endret av Skilpadde
Lenke til kommentar
Identitet (Sant 1001), skikkelig spennende. En del pensum, men det er interesannt, så det går relativt greit. En lærer mye om hvordan identitet oppstår og hvordan mennesker samhandler og fungerer sosialt sett, det er en hel haug med tankevekkere i faget. Pluss at foreleseren er veldig flink. Har kanskje ikke så mye med film å gjøre, men jeg tror et slikt fag kan taes i bruk på veldig mange måter.

Om du synes identitet er interessant tror jeg du kanskje vil like GEOG1000 og tildels GEOG1001.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
Identitet (Sant 1001), skikkelig spennende. En del pensum, men det er interesannt, så det går relativt greit. En lærer mye om hvordan identitet oppstår og hvordan mennesker samhandler og fungerer sosialt sett, det er en hel haug med tankevekkere i faget. Pluss at foreleseren er veldig flink. Har kanskje ikke så mye med film å gjøre, men jeg tror et slikt fag kan taes i bruk på veldig mange måter.

Det går bare på høsten, såvidt jeg kan se. Jeg trenger et emne i førstkommende vår ;)

Lenke til kommentar
Identitet (Sant 1001), skikkelig spennende. En del pensum, men det er interesannt, så det går relativt greit. En lærer mye om hvordan identitet oppstår og hvordan mennesker samhandler og fungerer sosialt sett, det er en hel haug med tankevekkere i faget. Pluss at foreleseren er veldig flink. Har kanskje ikke så mye med film å gjøre, men jeg tror et slikt fag kan taes i bruk på veldig mange måter.

Går andreåret på Sos.ant, spennende fag. :)

Lenke til kommentar

Hei, jeg tenkter på søke meg til trondheim og da lurer jeg på noen praktiske ting. Det jeg lurer mest på er hvordan det er å bo der? Er det bra studiemiljø? Hvor mye penger bruker dere på bolig i månden? Er det bra babes ?:p

 

Setter pris på svar, må begynne å bestemme meg nå.

Lenke til kommentar
Hei, jeg tenkter på søke meg til trondheim og da lurer jeg på noen praktiske ting. Det jeg lurer mest på er hvordan det er å bo der? Er det bra studiemiljø? Hvor mye penger bruker dere på bolig i månden? Er det bra babes ? :p

 

Setter pris på svar, må begynne å bestemme meg nå.

 

Det er et hardt boligmarked, men de fleste stedene holder en ganske OK standard. Hos Studentsamskipnaden koster det ca 2600 i mnd på Moholt Studentby (som er den største studentbyen og ligger helt greit i forhold til Dragvoll og Gløshaugen). Studiemiljøet er bra om du ikke er retard, er du det så finner du likesinnede på Samfundet. Det er flusst med babes, men igjen, du må klare å ha antennene ute for å få kontakt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...