Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Vi har da hyggelig husvært vi også. Vaktmesteren er enda mer koselig.

 

100 Mbit overgår alle dine teite argumenter lett!

6805447[/snapback]

 

Finnes da mange studnetbyer med 100mbit som er billigere å bo på en voll ;)

 

Men angående matte1, matte1 er vanskelig fordi tempoet er uvant høyt, man får plenty av fag senere som er objektivt sett vanskligere, men da er man litt mer vant til kjøret. Jeg har vært studass i fyiskk for data mange ganger, og faget favner over litt for mye, men mekanikkdelen er grei (kraftsum og energibevarelse kommer til å løse 90% av oppgavene i den delen). Jeg vil si feks matte2 er verre, men det er jo mye smak og behag.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Genial beliggenhet. Jeg bor på toppen ovenfor Mamoz, og triller til skolen hver dag.

6807528[/snapback]

Jeg triller hvertfall ned til rundkjøringa, så er det litt bakke oppover til skolen. Dette er heldigvis ikke så mye at det gjør noe å tråkke, da så.

Er meget glad for at jeg slipper bakkene oppover mot Voll/Moholt når man har hatt forelesninger mellom 08:00 17:00, sittet et par-tre timer og jobbet med øvinger, og man har glemt igjen matpakka hjemme.

Lenke til kommentar
Har fått meg plass i en studenthybel på Nedre Singsakerslette. Wohoo! Soving i kjøpmannsgata 1 ("tak over hodet-ting") i natt, og innflytting i morgen. :thumbup:

6807596[/snapback]

 

Singsakerbakken?

6807630[/snapback]

 

Nedre singsaker-slette er vel rett ved lukas, mens singsaker-bakken er litt lenger opp, nærmere idrettsbygget.

 

AtW

Lenke til kommentar
De har iallfall muligheten til å beholde rentene selv. Er noen sære regler når det gjelder utleie til studenter osv.

6808998[/snapback]

 

Det er samskipnader som har speiselle regler, private kan ikke gjøre det når de leier til studenter.

 

AtW

6809054[/snapback]

 

Gjelder ikke bare samskipnader. Studentbyen jeg bor på nå, som er privat, får rentene fra depositumene.

 

§ 11-2. Boliger for personer med spesielle boligbehov av midlertidig karakter

Ved utleie av elev- og studentboliger kan det uten hinder av § 3-5 tredje ledd avtales at rentene av konto for depositum skal godskrives utleieren.

http://www.lovdata.no/all/hl-19990326-017.html

Lenke til kommentar
De har iallfall muligheten til å beholde rentene selv. Er noen sære regler når det gjelder utleie til studenter osv.

6808998[/snapback]

 

Det er samskipnader som har speiselle regler, private kan ikke gjøre det når de leier til studenter.

 

AtW

6809054[/snapback]

 

Gjelder ikke bare samskipnader. Studentbyen jeg bor på nå, som er privat, får rentene fra depositumene.

 

§ 11-2. Boliger for personer med spesielle boligbehov av midlertidig karakter

Ved utleie av elev- og studentboliger kan det uten hinder av § 3-5 tredje ledd avtales at rentene av konto for depositum skal godskrives utleieren.

http://www.lovdata.no/all/hl-19990326-017.html

6809106[/snapback]

 

Ja, det stemmer det, jeg glemte det, også private studentbyer (alla voll), kan også snike seg unna. Men en privatperson som leier ut til en student kan vel ikek gjøre det samme.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Har fått meg plass i en studenthybel på Nedre Singsakerslette. Wohoo! Soving i kjøpmannsgata 1 ("tak over hodet-ting") i natt, og innflytting i morgen. :thumbup:

6807596[/snapback]

 

Singsakerbakken?

6807630[/snapback]

 

Nedre singsaker-slette er vel rett ved lukas, mens singsaker-bakken er litt lenger opp, nærmere idrettsbygget.

 

AtW

6807717[/snapback]

 

 

Vel, jeg bor på nedre singsakerslette, jeg bor i singsakerbakken OG jeg bor like ved idrettsbygget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...