Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ekstrapoeng for samfunnsfag for de som søker jus. Hvorfor ikke?

 

Ekstra poengene er jo ikke egentlig ment for å gjøre det lettere å komme inn på studier. De er til for å få flere folk til å ta realfag, fordi disse er vanskelig og ikke så mange tar de.

 

Og det har vel aldri skadet en advokat å ha realfags erfaring heller. Uten realfag er jo videregående ganske plankekjøring. Med realfag får man i alle fall erfaring med å jobbe mye med fag, noe jeg vil tro er greit på jus også...

Endret av _Viper_
Lenke til kommentar
Hvordan avslutter man kjøring av et skript i matlab? While-løkka ble litt fucka.

Prøv ctrl-c.

Hva er dealen med at man ikke bruker return i scripts? Stud-ass + div andre har sagt at man kan bruke "end" til å avslutte funskjoner og scripts uten å tenke på å ha med return. Dumt at de har med return i de fleste løsningsforslag da, når end fungerer som universalavslutter. Eller?

 

Edit : Leif

Endret av Lanka
Lenke til kommentar

Så man får ikke trekk hvis man ikke har med return?

 

Greia med return er at man skriptet kan avsluttes før det har kjørt igjennom alt, fordi svaret allerede er funnet. Leter man for eksempel etter tallet 7 i en tabell bestående av 1 million tall, trenger man ikke sjekke resten av tallene dersom det første tallet er 7.

Lenke til kommentar
Så man får ikke trekk hvis man ikke har med return?

 

Greia med return er at man skriptet kan avsluttes før det har kjørt igjennom alt, fordi svaret allerede er funnet. Leter man for eksempel etter tallet 7 i en tabell bestående av 1 million tall, trenger man ikke sjekke resten av tallene dersom det første tallet er 7.

Jeg tror Lanka tenker på helt i slutten av skriptet. Grunnen til at man ikke trenger return der er (så vidt jeg husker) at MatLab slenger inn en return selv. MatLab er vel generelt tolerant overfor små "syntaks-feil".

Lenke til kommentar
Forresten, er det noen som har hatt personalpsykologi (15 s.p.)? Greit å komme igjennom?

 

 

jeg hadde ikke gått på noen forelesninger, ikke lest noe pensum og ante egentlig ikke hva faget dreide seg om før jeg kom på eksamen. Fikk 50% riktig. Venter nå spent på karaktergrensene.

Lenke til kommentar
Forresten, er det noen som har hatt personalpsykologi (15 s.p.)? Greit å komme igjennom?

 

 

jeg hadde ikke gått på noen forelesninger, ikke lest noe pensum og ante egentlig ikke hva faget dreide seg om før jeg kom på eksamen. Fikk 50% riktig. Venter nå spent på karaktergrensene.

 

Hehe, da var det en del selvforklarende svar, regner jeg med? Skal godt gjøres å tippe seg til 50%.

 

Er det normalfordeling der? Ellers skal vel 50% være en D?

Endret av Strofe
Lenke til kommentar

Tror dere vi kan få "left outer join" og "right outer join" på ITGK-eksamen? Og hva med tracing? Flytdiagram?

 

Hva med Huffman-koding: http://itgk.idi.ntnu.no/foiler/ffoiler/ffoil69.pdf Hvorfor settes ikke "F" på linje med de andre bokstavene til å begynne med?

 

Jeg prøver forresten å simulere en Lotto-trekning i Matlab ved å gjøre en såkålt tilfeldig trekning uten tilbakelegging. Hva er galt med programmet?

 

 

kuler = 1:34;

trekning = zeros(1,7);

 

for i = 1:7

t = ceil(rand*34);

if (kuler(t) ~= 0)

trekning(i) = t;

kuler(t) = 0;

 

end

end

 

disp(trekning);

Endret av Strofe
Lenke til kommentar

Etter hva jeg kan forstå av http://itgk.idi.ntnu.no/faginfo/pensum.php så er ikke join (og en god del andre ting) pensum.

 

Finnes det noe løsningsforslag til Amundsens testeksamen, forresten? Var en del ting jeg ikke helt fikk til der. Skalering av x og y til desimaltall mellom 0 og 1 før plotting av punktene, for eksempel.

 

Edit: Prøvde meg på forslag til endring i koden din, men det ble like feil, tror jeg. Du må sikkert ha en while-sløyfe, sånn at du blir holdende på å trekke nye tall helt til du finner et som ikke er brukt tidligere.

Endret av TwinMOS
Lenke til kommentar
Tror dere vi kan få "left outer join" og "right outer join" på ITGK-eksamen? Og hva med tracing? Flytdiagram?

 

Hva med Huffman-koding: http://itgk.idi.ntnu.no/foiler/ffoiler/ffoil69.pdf Hvorfor settes ikke "F" på linje med de andre bokstavene til å begynne med?

 

Jeg prøver forresten å simulere en Lotto-trekning i Matlab ved å gjøre en såkålt tilfeldig trekning uten tilbakelegging. Hva er galt med programmet?

 

 

kuler = 1:34;

trekning = zeros(1,7);

 

for i = 1:7

t = ceil(rand*34);

if (kuler(t) ~= 0)

trekning(i) = t;

kuler(t) = 0;

 

end

end

 

disp(trekning);

Bytt ut if'en din med en while vel, og skrive om litt? Sånn som det er nå tar den ikke høyde for hva som skjer når den treffer en instans av en kule som du tidligere har satt til null.

Endret av Olaaaaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...