Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

plot(x,y,S)

 

S er satt sammen av ett til tre tegn (hvilke som kan brukes finner du ved å skrive help plot i kommandovinduet). Mener å huske at punktum gjør at du får prikker på målepunktene i stedet for strek mellom dem.

 

Edit: S er alltid en tekststreng, dvs. at ' før og etter må være med, slik som i '.g', som gir grønne prikker. Men dette står jo forklart i hjelpefunksjonen.

Endret av TwinMOS
Lenke til kommentar
Ok, så det er egentlig ingen grunn til å ta det da? (bortsett fra pga. realfagpoeng eller hvis du er spesielt intressert)

 

Jo, det en fordel å være litt forberedt til fysikken. Tror det er mange av de samme temaene.

 

plot(x,y,S)

 

S er satt sammen av ett til tre tegn (hvilke som kan brukes finner du ved å skrive help plot i kommandovinduet). Mener å huske at punktum gjør at du får prikker på målepunktene i stedet for strek mellom dem.

 

Det viste seg å stemme.

 

Noen som har gjort prøveeksamenen som ligger ute på itgk.idi.ntnu.no? Jeg sliter litt med å forstå hvordan man kan finne ut om funksjonen returnerer tilfeldige tall ved å plotte de to listene x og y...

Endret av Strofe
Lenke til kommentar
Jo, det en fordel å være litt forberedt til fysikken. Tror det er mange av de samme temaene.

 

Men hvis jeg skal inn på legestudiet, så er det vel å foretrekke og ta første året med biologi framfor å fullføre fysikk? Ingen av de er obligatorisk, men tenker jeg sikkert kommer til å få mer bruk for biologi når det gjelder medisin eller?

Lenke til kommentar

Jeg synes det er latterlig at bio ikke er oblig for medisinstudenter.

 

Under 5 i snitt er langtfra nok til å komme inn på medisin. Du må ta en del fag og spare poeng først. Eller eventuelt studere i utlandet.

 

Og tenk over hvorfor du vil studere medisin. Er det or penger? Status? Interesse? Mange som brenner seg her. Altfor mange med gode karakterer føler at de må "bruke" karakterene til noe, og søker dermed medisin.

Endret av Strofe
Lenke til kommentar

Er ikke sikker på at jeg vil studere medisinstudiet, men syns det virker ganske intressant. Ja, jeg er forbredt på å må studere i utlandet eller evt. et annet universitet i Norge, da NTNU vel er det med høyest snitt for å komme inn? (vet du hva du ca. må ha for å komme inn på legestudiet på NTNU?)

 

Forresten de sidene jeg har sett på med opptakskrav er for det gamle ekstrapoengsystemet. Der du kunne få 12 ekstrapoeng eller noe sånt? Nå kan du bare få 4-5, så blir vel litt annet nå.

Lenke til kommentar
Er ikke sikker på at jeg vil studere medisinstudiet, men syns det virker ganske intressant. Ja, jeg er forbredt på å må studere i utlandet eller evt. et annet universitet i Norge, da NTNU vel er det med høyest snitt for å komme inn? (vet du hva du ca. må ha for å komme inn på legestudiet på NTNU?)

 

Forresten de sidene jeg har sett på med opptakskrav er for det gamle ekstrapoengsystemet. Der du kunne få 12 ekstrapoeng eller noe sånt? Nå kan du bare få 4-5, så blir vel litt annet nå.

Da jeg så etter studier (våren 2005) krevdes ca. 5,3 i snitt for å komme inn på medisin. Synes også å huske at UiO var vanskeligst, UiB og NTNU kort etter.

Lenke til kommentar
Jeg synes det er latterlig at bio ikke er oblig for medisinstudenter.

 

Under 5 i snitt er langtfra nok til å komme inn på medisin. Du må ta en del fag og spare poeng først. Eller eventuelt studere i utlandet.

 

Og tenk over hvorfor du vil studere medisin. Er det or penger? Status? Interesse? Mange som brenner seg her. Altfor mange med gode karakterer føler at de må "bruke" karakterene til noe, og søker dermed medisin.

 

Er det egentlig så latterlig? Fysikk og kjemi er tett knyttet opp til hvordan kroppen fungerer, mange dyktige forskere av ting som har med kroppen å gjøre har bakgrunn fra fysikk. Jeg tror neppe å pugge litt medisinpensum er nevneverdig verre om man ikke har 2Bi.

 

AtW

Lenke til kommentar

At realfagspoeng "misbrukes" for å komme inn på jus kan jeg i og for seg gå med på, men ekstrapoeng for samfunnsfag - blir ikke det litt drøyt? Det er jo ikke noe problem med for lav interesse for samfunnsfag i dagens skole, og jeg hører ikke noe om at kunnskapsnivået innen samfunnsfag er for dårlig hos dagens førsteårsstudenter heller ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...