Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Går 2.klasse nå på elektronikk, har eksamen i matte4 18.desember :(

Jeg går 2. klasse datateknikk og har eksamen i matte4 18. desember.

Sim går 3. klasse datateknikk og har eksamen i matte4 18 desember.

:D

 

Men det er vel noen linjer som har det faget først i 3. klasse så vidt jeg har skjønt.

 

 

Er det grunn til å stole på Holger når han sier at eksamen i AlgDat blir laget av Halaas i år? Jeg hadde håpet at Hetland laget den.

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar
Forventer ingenting mindre av deg.

Godt å høre at andre har høyere forventninger til meg enn meg selv. Tallteori har forøvrig vært et veldig morsomt fag, som jeg anbefaler til samtlige som studerer realfag her inne. Kongruensteoremene til Fermat, Wilson og Euler er en fryd for øyet. For ikke å snakke om RSA-kryptografien da. :love:

Lenke til kommentar
hva er "bra" primtall å velge?

Sant nok, vi har egentlig bare fått presentert det (åpenbare) faktumet at man bør velge p og q slik at n blir såpass stor at det er "håpløst" å finne n vha. faktorisering. Men, det boken unnlater å nevne noe særlig er at det ikke bare er størrelsen til n som er viktig, men også hvor store p og q er. Som vist med Mersenne-primtall så er ikke nødvendigvis de største pseudoprimtallene de vanskeligste å faktorisere (jmfr: M67, om jeg ikke husker helt feil :hmm: ).

Lenke til kommentar
Går 2.klasse nå på elektronikk, har eksamen i matte4 18.desember :(

Jeg går 2. klasse datateknikk og har eksamen i matte4 18. desember.

Sim går 3. klasse datateknikk og har eksamen i matte4 18 desember.

:D

 

Men det er vel noen linjer som har det faget først i 3. klasse så vidt jeg har skjønt.

Jeg går 3. klasse maskin og har eksamen i matte4 6. desember.

Lenke til kommentar

ITGK-eksamenen er nok den jeg gruer meg minst til av alle. Regner med å ha god kontroll i løpet av dagene som er igjen ... Exphil er derimot en outsider, der kan alt skje. Uansett syns jeg jeg må prioritere kjemi og matte.

 

Stemmer det forresten at det er veiledning med studasser i matte 1 for NT-studenter i R7 fra 09.00 til 16.00 i morgen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...