Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det beste av alt er at jeg kom meg gjennom Fysikk og fikk en god karakter ;)

Så lenge du skriver som en tilbakestående ape, vil ikke folk bry seg om hvor god karakter du fikk i fysikk :)

 

Jeg håper det var en genrell betraktnig, og ikek noe som siktet seg inn på Zethyr spesielt? La ihvertfall klaging over skriving ligge, og ta heller sikusjonen prinsipielt om du ønsker. Men folk bryr seg nok adskillig mer om hvor god man er i fysikk, enn hvor godt man skriver, om man skal ha en gejnnomsnittlig siving-jobb ihvertfall.

 

AtW

Lenke til kommentar
Som den svært obesrvante forumrotte muligens har fått med seg så driver jeg for tiden å vurderer mine muligheter angående studier til neste år. Et av alternativene jeg har kommet frem til at kan være spennende er siv.ing. på NTNU, og spesielt virker marin teknikk interessant. Er ikke sikker på om det er blitt skrevet om det før, men jeg orket ikke å bla gjennom denne trådens 304 sider for å finne det ut, så jeg lurer på om noen kan skrive noen kloke ord om studiet, miljøet, jobbmuligheter o.l.

Har lest at det er gode muligheter for et år i utlandet (bl.a. på Hawaii :D ), noe som er et enormt pluss i min bok.

Hvordan er forresten kjønnsfordelingen på siv.ing.-linjene for tiden..?

 

Det ville vært veldig hyggelig med litt førstehåndsinformasjon :)

 

Mvh. Thoz

 

Huhei!

 

Studiemiljøet på marin er knallbra, MEGET aktiv linjeforening med masse som skjer, gå inn på mannhullet.om så står det sikkert noe nyttig der ;) Jobbmulighetene er for tiden gode (gjelder vel alle på siv.ing) folk får jobb før de er ferdige, og gjerne mer enn et tilbud. Mulighetene for et år i utlandet er gode, folk har vel dratt litt hit og dit, men steder jeg har hørt: Rio, Singapore, Perth, Hawaii, Delft, California (Santa Barbra, Berkley), MIT++ Til Delft har instituttet utveklingsavtale som gjør at det holder å si at du vil dra så er du med, opplegget er klart (fag godkjent osv) Det var vel forresten over 25% jenter som begynnte i år, wohoo!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...