Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At man sitter til 5 om natta under et prosjekt sier mer om dårlig prosjektbeskrivelse og dårlig styring/ledelse enn om hvor godt dere jobba.

 

Personlig (og sikkert for 95% av befolkningen) så får jeg gjort mye mer om morgenen enn på ettermiddagen/kvelden/natta. Fra 8 til 12 har jeg følelsen av at jeg jobber mest effektivt (bortsett fra da jeg lurer meg selv til å snike innom dette forumet).

Lenke til kommentar
At man sitter til 5 om natta under et prosjekt sier mer om dårlig prosjektbeskrivelse og dårlig styring/ledelse enn om hvor godt dere jobba.

 

Personlig (og sikkert for 95% av befolkningen) så får jeg gjort mye mer om morgenen enn på ettermiddagen/kvelden/natta. Fra 8 til 12 har jeg følelsen av at jeg jobber mest effektivt (bortsett fra da jeg lurer meg selv til å snike innom dette forumet).

Du er ikke noen typisk programmerer, altså? Koding, hacking, cracking og denslags er typisk nattarbeid. Litt avhengig av når på dagen jeg plasserer måltidene og treningsøktene mine gjør jeg tankearbeid best på ettermiddagen (1500-2100) eller på natta (2100-0400).
Lenke til kommentar
At man sitter til 5 om natta under et prosjekt sier mer om dårlig prosjektbeskrivelse og dårlig styring/ledelse enn om hvor godt dere jobba.

 

Personlig (og sikkert for 95% av befolkningen) så får jeg gjort mye mer om morgenen enn på ettermiddagen/kvelden/natta. Fra 8 til 12 har jeg følelsen av at jeg jobber mest effektivt (bortsett fra da jeg lurer meg selv til å snike innom dette forumet).

Du er ikke noen typisk programmerer, altså? Koding, hacking, cracking og denslags er typisk nattarbeid. Litt avhengig av når på dagen jeg plasserer måltidene og treningsøktene mine gjør jeg tankearbeid best på ettermiddagen (1500-2100) eller på natta (2100-0400).

 

Kjenner igjen dette fra mine gamle programeringsdager. Satt ofte hele natta (21-04ish) og jobba, og fikk gjort jævlig mye.

 

Skulle forresten prøve å komme meg opp 8 i morrest for å få meg plass på lesesalen, men akk nei. Tror jeg satser på å dra oppover om noen timer, og jobbe resten av kvelden.

Lenke til kommentar
Velferdstinget vedtok i vår at semesteravgiften for høsten 2007 skulle økes med kr. 10,-

til kr. 430,-. Kunnskapsdepartementet har imidlertid avslått å godkjenne denne økningen,

slik at semesteravgiften forble kr. 420,-. Beklageligvis ble vi kjent med avslaget etter

at en del studenter hadde rukket å foreta en innbetaling på kr. 430,-.

 

Du var en av de som var raskt ute med betalingen for høstsemesteret, og vi ønsker

selvfølgelig å refundere deg kr. 10,- .

 

Stikk innom vår ekspedisjon i Gamle Kjemi på Gløshaugen så får du din 10-er. Siste frist

for å hente pengene er 31.12. 2007.

 

Med vennlig hilsen

SiT

 

I'm rich !

Endret av KjellV
Lenke til kommentar
At man sitter til 5 om natta under et prosjekt sier mer om dårlig prosjektbeskrivelse og dårlig styring/ledelse enn om hvor godt dere jobba.

 

Tøv, det spørs helt hvordan man legger det opp.

Enkelte jobber best om kvelden/natten, og så lenge hele gruppa er enig i det er det overhodet ingen problemer. Dessuten, alle som en eller annen gang har holdt på med et komplisert/vanskelig prosjekt vet at ting kan bli veeldig hektisk mot slutten. Murphy's law og alt det der.

Lenke til kommentar

Fack, når jeg kom hjem nå så er det et svært hull i vindusruta mi, og det er drittkaldt her. Aner ikke hvordan det har skjedd, ser ut som at noen har kasta en stein eller noe (men finner ingen glassår).

Må jeg kjøpe nytt vidu, eller må utleier gjøre det? Får ikke tak i utleier så får ikke spurt..

:S

Lenke til kommentar
Fack, når jeg kom hjem nå så er det et svært hull i vindusruta mi, og det er drittkaldt her. Aner ikke hvordan det har skjedd, ser ut som at noen har kasta en stein eller noe (men finner ingen glassår).

Må jeg kjøpe nytt vidu, eller må utleier gjøre det? Får ikke tak i utleier så får ikke spurt..

:S

Mystisk ...

 

Har du bilde?

Lenke til kommentar
Velferdstinget vedtok i vår at semesteravgiften for høsten 2007 skulle økes med kr. 10,-

til kr. 430,-. Kunnskapsdepartementet har imidlertid avslått å godkjenne denne økningen,

slik at semesteravgiften forble kr. 420,-. Beklageligvis ble vi kjent med avslaget etter

at en del studenter hadde rukket å foreta en innbetaling på kr. 430,-.

 

Du var en av de som var raskt ute med betalingen for høstsemesteret, og vi ønsker

selvfølgelig å refundere deg kr. 10,- .

 

Stikk innom vår ekspedisjon i Gamle Kjemi på Gløshaugen så får du din 10-er. Siste frist

for å hente pengene er 31.12. 2007.

 

Med vennlig hilsen

SiT

 

I'm rich !

 

Husk at du muligens kan kreve renter og.

Lenke til kommentar
Tøv, det spørs helt hvordan man legger det opp.

Enkelte jobber best om kvelden/natten, og så lenge hele gruppa er enig i det er det overhodet ingen problemer. Dessuten, alle som en eller annen gang har holdt på med et komplisert/vanskelig prosjekt vet at ting kan bli veeldig hektisk mot slutten. Murphy's law og alt det der.

Det var ikke fordi det var hektisk vi satt der faktisk. Vi skulle egentlig kose oss en kveld med pizza, brus og spill-programmering... men så endte det med at vi skravla bort kvelden, mens vi ble mer og mer effektive utover natta. Da kunne vi jo ikke gi oss, når vi fikk gjort så utrolig mye.
Lenke til kommentar
Fack, når jeg kom hjem nå så er det et svært hull i vindusruta mi, og det er drittkaldt her. Aner ikke hvordan det har skjedd, ser ut som at noen har kasta en stein eller noe (men finner ingen glassår).

Må jeg kjøpe nytt vidu, eller må utleier gjøre det? Får ikke tak i utleier så får ikke spurt..

:S

Mystisk ...

 

Har du bilde?

 

Har nettopp teipa en pizzakartong fra pizzabakeren over hullet. Med gaffateip. Mye gaffateip. Den isolerer overraskende bra.

 

Jeg tror jeg har noen fiender.. Skal "sove" med kniv under puta i natt.

Lenke til kommentar

Har kommet fram til at det ikke går ann å lese hjemme!

 

Har også en inntrykk av at i alle fall førsteårene på de forskjellige siv.ing linjene har "sin egen" lesesal. Stemmer dette inntrykket eller ror jeg på bærtur? Hvis det stemmer, mer eller mindre, hvor er i så fall datateknikk "sin"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...