Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan er forresten kjønnsfordelingen på siv.ing.-linjene for tiden..?

 

Det ville vært veldig hyggelig med litt førstehåndsinformasjon :)

 

Mvh. Thoz

 

Varirerer vel en god del, på fysmat synes jeg ikke det er så ille (var vel rundt 30-40% når jeg gikk der), når jeg tok endel fag på elkektro var det jo knappest nok kvinner i det hele tatt der.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det vanligste er vel at det er ca 1/3 jenter, men det varierer fra linje til linje. Elektro har omtrent ikke jenter, mens jentene dominerer på kjemi. Men hvis jenteandel er det viktigste når du skal velge siving-linje, bør du søke industriell design. De hadde over 70% jenter på årets opptak.

Lenke til kommentar

Sickoooo!! Jeg har hatt IT på VGS. Men der hadde man jo ikke Matlab vel og merke. Har programmert litt basic HTML før ja. Så trodde Matlab skulle være grei skuring. Men skjønner fortsatt ikke funksjonsprogrammerinsprinsippet. Noen som kunne ha forklart meg det (ikke over nett)? Ser på løsningsforslag og da forstår jeg at det skal være sånn, men kan sitte helt blank når jeg får en oppgage. Eksamen er faretruende nær, og de øvingene man har fått i Matlab var ikke akkurat de beste for å si det sånn

Lenke til kommentar
Det vanligste er vel at det er ca 1/3 jenter, men det varierer fra linje til linje. Elektro har omtrent ikke jenter, mens jentene dominerer på kjemi. Men hvis jenteandel er det viktigste når du skal velge siving-linje, bør du søke industriell design. De hadde over 70% jenter på årets opptak.

Jeg fikk en mail som gikk ut til alle på elektro som skal velge hovedoppgave. I "To:"-feltet er det 54 guttenavn og 2 jentenavn.

Lenke til kommentar
Sickoooo!! Jeg har hatt IT på VGS. Men der hadde man jo ikke Matlab vel og merke. Har programmert litt basic HTML før ja. Så trodde Matlab skulle være grei skuring. Men skjønner fortsatt ikke funksjonsprogrammerinsprinsippet. Noen som kunne ha forklart meg det (ikke over nett)? Ser på løsningsforslag og da forstår jeg at det skal være sånn, men kan sitte helt blank når jeg får en oppgage. Eksamen er faretruende nær, og de øvingene man har fått i Matlab var ikke akkurat de beste for å si det sånn

 

Zethyr er jo studass. Han kan sikkert forklare deg det meste. Han pleier som regel å sitte på lesesalen på EL-bygget. Det er bare å stikke innom!

 

Jeg fikk en mail som gikk ut til alle på elektro som skal velge hovedoppgave. I "To:"-feltet er det 54 guttenavn og 2 jentenavn.

 

Det er ganske sykt. Jeg er usikker på hvor mange jenter det er igjen i min klasse nå. Tipper det er 3-4 igjen. Jeg så deg forresten i dag! \o/

Lenke til kommentar

Hei! Ser litt på valg av skole til neste år og har noen spørsmål angående primærvitnemålet og ordinærvitnemålet. La oss ta f.eks. linjen ved NTNU komtek. Under ser du kravet for å komme inn (konkurransepoeng):

 

Opptaksgrenser høsten 2007:

Ordinær: 50,6

Primær: 57,0

 

Opptaksgrenser høsten 2006:

Ordinær: 53,0

Primær: 54,9

 

Opptaksgrenser høsten 2005:

Ordinær: 47,7

Primær: 50,5

 

Studiekode: 194770

Link: http://info.samordnaopptak.no/soekertall/poenggrenser

 

Disse verdiene er lest ut i fra samordnaopptak.no, og i den forbindelse har jeg et par spørsmål.

 

1. Er disse konkurransepoengene regnet ut etter tilleggspoeng (realfagspoeng, 2fy, 2mx og 3mx) eller før?

2. Jeg ser også at primærgrensen er generelt høyere enn ordinær. Hva har dette å si? Pleier det å være slik?

3. Hvis jeg har forstått det riktig så var man nødt til å ha 50,6 konkurransepoeng for å komme inn i 2007?

 

 

Planen min sånn delvis er å ta militæret som gir 2 konkurransepoeng (ny reform) og kanskje ex.phil som gir 7.5 studiepoeng og kanskje noen flere fag mens jeg inne slik at jeg kan tjene 15 sp til. Det gir 22,5 sp, og for å overføre disse til konkurransepoeng slik at de teller når jeg skal søke videre på skole så blir det 22,5 sp / 20 = 1,125 konkurransepoeng.

 

1. Er det forresten riktig måte å regne studiepoeng om til konkurransepoeng?

2. Får jeg forresten brukt de konkurransepoengene på snittet mitt? La oss si at jeg har 45 konkurransepoeng nå + 2fy, 2mx og 3mx + militæret som er 2 poeng etter ny reform + 1,125. Det blir 48,13 konkurransepoeng uten realfagspoeng.

3. Hvis jeg tar ex.phil i militæret og noen andre fag som jeg får studiepoeng for, søker jeg da med primær eller ordinær vitnemålet?

4. Leste noe om hvordan de to inndelingene fungerte, men skjønte det ikke helt. Tar de opp så så mange studenter i primær og resten i ordinær?

 

Håper det ikke ble for mange spørsmål, og veit ikke om alt er rettet mot ntnu men, men men.. Håper for svar! =)

Endret av Petterahl
Lenke til kommentar
Definere funksjoenr? Hvordan? Det hadde vært konge til matte 4 som lurer nå før jul... HP30 Sport viser stadig ny kunster.....

 

Marinstudent

 

Husker ikke helt, men du lager en funskjon der du skriver inn ulike variabler, og lagrer den i EQN som nevnt. Kaller du så EQN, spør kalkulatoren deg om hva de ulike variablene skal være. Da er det bare å taste inn.

 

Skal du gjøre noe iterativt, bruk ANS.

Lenke til kommentar
Zethyr er jo studass. Han kan sikkert forklare deg det meste. Han pleier som regel å sitte på lesesalen på EL-bygget. Det er bare å stikke innom!
Ja, for jeg har jo ikke dårlig nok tid fra før =/ Sim er forresten også studass :)

 

Hehe oki :) Vet det er dumt å spørre i en tid som denne. Menmen. Får bare å prøve å lese meg til det. Takk anyways dere to ;)

Lenke til kommentar
Sickoooo!! Jeg har hatt IT på VGS. Men der hadde man jo ikke Matlab vel og merke. Har programmert litt basic HTML før ja. Så trodde Matlab skulle være grei skuring. Men skjønner fortsatt ikke funksjonsprogrammerinsprinsippet. Noen som kunne ha forklart meg det (ikke over nett)? Ser på løsningsforslag og da forstår jeg at det skal være sånn, men kan sitte helt blank når jeg får en oppgage. Eksamen er faretruende nær, og de øvingene man har fått i Matlab var ikke akkurat de beste for å si det sånn

Om du gjør alle øvingene selvstendig, og skjønner dem, mener jeg at det er tilnærmet tilstrekkelig for å få til alle matlab-oppgavene på eksamen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...