Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Flere enn meg som har opplevd at E-funksjonen på HP30S kan gi feil svar? Har opplevd dette et par ganger, selv om jeg har gått tilbake inn på regnestykket og sjekket alle inn-data. Fra nå av bruker jeg bare X*10^Y, tør ikke de E-greiene...

Forøvrig er det greit at vi ikke har grafiske kalkulatorer, det er f.eks greit å kunne tenke seg til selv ca. hvordan en graf ser ut uten å bruke kalkulator, men piltasten er jo helt jævlig.

Husker ikek om det er e-tasten, men mener jeg var borti noe avrundingsfeil med den en gang. Men det er så lenge siden at jeg ikke husker detaljene.

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er virkelig søtt av en viss bruker å legge beslag på 99% prosessortid, med prosessen "coke", på "linuxlogin"-serveren til NTNU. Kjempefint. Men av ren nysgjerrighet: Hva er dette for noe? Ut ifra banen prosessen ble startet fra, så ser det ut til at det er noe som er relatert til emnet "kompilatorteknikk"... Er dette det samme som "hvordan lage en uendelig løkke"?

Endret av Manuel
Lenke til kommentar

Er utrolig teit at NTNU i det hele tatt tillater at det kjøres simulasjoner på de serverene sine.

Du får stikke innom rommet til Hans Olav N. på Voll studentby og fortelle han noe fornuftig.

edit: fyren er temmelig Microsoft-frelst (http://www.hansolav.net) det kan jo ha noe med saken å gjøre. Han er vel vant med at VB-kompilatoren bruker 20% av CPUen uansett hvor mye som skal kompileres.

Endret av CAT0
Lenke til kommentar

Hoisann,

Her var det vist noe som har blitt liggende igjen å kjøre. Det er helt riktig observert kompilatorteknikk-saker, nærmere bestemt en sak skrevet i assembler som tydeligvis har en uendelig løkke. Kan ikke helt se hvorfor de ikke har dødd når jeg ctrl-c'et de. Uansett, nå er de drept, etter å ha svidd av tett på en måned CPU-tid :p

Ellers så har jeg forøvrig særs lite til overs for at sistemann her insinuerer at jeg er tjukk i huet fordi jeg synes en del MS lager er tøft. Synes du skal passe deg litt før du kommer med slike nedsettende karakteristikker. Din konklusjon er kanskje at jeg er tjukk i huet fordi jeg ikke sjekker top hver gang jeg stenger putty? Det er også fascinerende hvor mange likhetstegn enkelte setter mellom Microsoft og VB, noe som er på bærtur.

For å ta deg på ordet angående kompilering: Jeg har vært borti noe som bruker litt mer enn 20% CPU på å kompilere, ja. Jeg har personlig kompilert Microsoft SQL Server 2008, da på en 8-veis Xeon-maskin, og det tok langt mer enn noen strakser med 100% load på alle CPUs. Og nei, SQL Server er ikke open source på noe som helst vis.

Hans Olav.

Lenke til kommentar
Matte 2, Matte 3, Fysikk og Kjemi. Er det ikke et helvetes-semester man legger opp til på NT-fakultetet?

Jau, det blir mye mindre festing neste år :p

Skjønner ikke hvorfor ikke NT(fysmat og nano) kunne gjøre som i alle fall EMIL gjør, kjører Ex.phil på vårsemesteret i stedet for høstsemesteret, så blir fagtyngden litt jevnere...

Lenke til kommentar

Ang HP30S: man kan faktisk definere funksjoner. Veldig greit hvis man skal regne ut flere ting numerisk, eller iterere over noe.

Går forøvrig 3. kyb (som regnes som rimelig hardt matematisk), og er for tiden usikker på hvor min kalkulator er. Får vel finne den innen første eksamen, men som det ble nevnt tidligere, man bruker kalkulatoren mindre og mindre. (Tror faktisk jeg ikke brukte den på matte 3-eksamen heller!)

Lenke til kommentar
Noen som går enten på indøk eller nanoteknologi på ntnu, og kan fortelle litt om forskjellen, gode/dårlige sider og litt forskjellig? Tusen takk:)

Går nano. Nano og indøk er nok blant siving-linjene det er størst forskjell på. Liker å tro at "sossefaktoren" er ganske stor på indøk. Indøk er på mange måter en lederutdanning med minst like mye økonomifag som realfag, mens på nano har vi mer realfag enn de fleste. Har ikke kommet så langt i løpet ennå, så det er litt tidlig å si noe om gode og dårlige sider på nano. Spesielt også siden linja startet opp i fjor høst. Men det er et veldig bra miljø, og det er en spennende utdanning mtp framtida.

Endret av Strofe
Lenke til kommentar
Noen som går enten på indøk eller nanoteknologi på ntnu, og kan fortelle litt om forskjellen, gode/dårlige sider og litt forskjellig? Tusen takk:)

Indøk kan vel knapt kalles sikkelige sivinger, lefler mer mot unyttig økonomi, enn litt skikkelig ingeniørvitenskap :). Ellers bør du tenke igjennom hva du liker når det gjelder nanotek også, når jeg begynte hadde jeg nok syntes det var en bra linje, etter å ha hatt endel fag, så frister ikke nanotek i det hele tatt, prøv å tenk på hva slags fysikk du liker, og hvorfor.

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...