Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmm, det var en kjent adresse. SG?

 

Stemmer det :)

Man kan melde seg ut av SG, men man kan tydeligvis aldri melde SG ut av seg. Ja, så sent som i sommer ble jeg besudlet av Nicholas. :(

 

Noen av de som går på Bygg (3. klasse +) som har noe info om valg av studieretning i 3. klasse? Er minimalt å finne på NTNU sine sider utenom faga i studiehåndboka (lenken nederst på denne siden er død).

 

Ikke alltid lett å finne info på NTNU sine sider :(

Det kommer i regi av de forskjellige instituttene, en gang før påske neste år. Ja, det er veldig sent, og vi klagde på det ifjor. Skjønt, det virket som Undseth var neger og ikke ville ta et hint.

 

Det ble gitt ut en emnevalgsbrosjyre, men URL-en jeg har lagret er selvfølgelig 404. >_< Ellers har jeg svært lite materiell liggende, men legger ved en oversikt laget av den eminente AHC, som viser bindingene mellom K-fagene. Kanskje det hjelper litt?

 

Ellers er det vel mye som du allerede har fått med deg: Vann er vann, vei er vei, eiendom er for ekle pappagutter, BA er enkelt og entreprenørrettet, K er utfordrende og mindre entreprenørrettet.

Konstruksjon___bindinger.ppt

Lenke til kommentar

Hei! Har nesten ikke lest et eneste innlegg her ennå, men har et par spørsmål om komtek. Håper det er greit (riktig tråd?).

 

 

1. Er det mye skolearbeid å gjøre? Er det evt. stor forskjell fra videregående (regner med at det er forskjell)?

 

2. Hvis jeg tar ex. phil i militæret? Slipper jeg det da første året med det fager på ntnu? Dere har vel ikke ex. fac? Får jeg 10 studiepoeng for det?

 

3. Hvis jeg er litt usikker på hva jeg skal velge, kan man uten for mye styr bytte linjer innad på ntnu?

 

4. Går dere dypt inn i elektronikk (har forresten det nå)?

 

5. Er det mye fysikk (har 2fy nå)? Leste litt om bølgeteorier osv.

 

6. Hva lærer dere i hovedsak? Hvilke evner går dere dypere inn i enn andre?

 

7. Hvordan er lærebøkene deres? Er det mange bøker eller stort pensum? Er de på engelsk, eller er noen på norsk også?

 

Håper det ikke ble for mange spørsmål Håper på svar!

Lenke til kommentar

Nå går ikke jeg på komtek, men jeg kan prøve å svare litt på de mer generelle spørsmålene.

 

1. Ja det er stor forskjell, hvor stor forskjell det er i arbeidsmengde varierer litt etter hvor lett man hadde for det på VGS og hvor lat man var, men det er vesentlig vanskligere, og vesentlig mer.

 

2. Ja har du tatt Ex- phil før, så slipper du det på NTNU, har ikek ex. fac.

 

3. Ikke spesielt mye sty, men jo lenger du venter, jo mer må du ta omigjen.

 

7. Teknsike fag har gjerne ikke så store bøker som mange andre uiniversitslinjer, men de tar mye lengre tid per side å grave seg igjennom, det er nesten riktig om man antar, "jo lengre bok, jo lettere stoff", bøkene blir kortere etterhvert :) Du må nok regne med at nesten alt er på engelsk, om ikke absolutt alt.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg har svaret på nummer 6.

 

Svar: De lærer om å hate. Særlig forhatt er Høyskolen fordi de mener Høyskolen egentlig bør referere til NTH, og de lærer å hate Dragvoll fordi det er der alle X-kromosonene hører til.

 

Herregud, din bitre bitre mann.

 

Han må gå på Gløs.

 

Jeg var på Gløs i dag, så presentasjonen til Geodata og den var bra.

 

Ellers må jeg si at jeg foretrekker å være på Dragvoll. Det er en mer behagelig stemning der og det er greit å ha sin egen lesesalsplass.

Lenke til kommentar

Jeg går heller ikke komtek men kan prøve å svare på det som ikke har blitt besvart tidligere som jeg vet svaret på:

 

4. Går dere dypt inn i elektronikk (har forresten det nå)?
Man har noen fag som omhandler, eller bruker elektronikk. Det er dog ikke mer enn at man lett klarer å komme seg gjennom det.

 

5. Er det mye fysikk (har 2fy nå)? Leste litt om bølgeteorier osv.
Hvertfall ett fysikkfag, som man må ha. Det er ikke et artig fag, men la ikke sånt skremme deg vekk.

 

 

Ellers må jeg si at jeg foretrekker å være på Dragvoll. Det er en mer behagelig stemning der og det er greit å ha sin egen lesesalsplass.
Jaha, så det er derfor dragvollingene sniker seg inn på lesesalene våre på Gløs? De lesesalene jeg har sett på Dragvoll (ja, jeg har vært der en gang ;() har vært i ganske dårlig forfatning også, i likhet med en del av auditoriene. Kan hende jeg har hatt uflaks da, jeg har ikke utforsket hele området.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...