Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

PS. Erathostenes hadde tidligere gjort et svært nøyaktig estimat, men dette ble forkastet til fordel for Ptolemaios' estimat, høhø.

Dette har jeg lest om for ikke så lenge siden i boken "Big Bang - the most important scientific discovery of all time and why you need to know about it" av Simon Singh. Ganske kult.

Jeg har likevel sansen for Ptolemaios. Han innrømte visstnok også at det hele ville vært MYE enklere hvis solen hadde stått i sentrum. Men slik var det jo bare ikke! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da har klokken snart rundet midnatt og jeg har enda ikke begynt på Ex.Phil øving 3 ... Men... er det strengt tatt nødvendig å gjøre denne øvingen hvis 1 og 2 er godkjent?

Nei, jeg leverte inn "Jeg har stått på semesteroppgave 1 og 2, så jeg trenger ikke levere denne" og fikk fortsatt gått opp til eksamen og stå med en C :)

Stopp en halv, trenger man bare 2 godkjente øvinger? Jeg har fått godkjent på øving 1 og 2, men har ikke starta på øving 3 ennå (og det er 11 timer til den skal inn lol). Kan jeg bare skippe den evt. skrive en dårlig en bare for treningen sin skyld?

Lenke til kommentar

Ah, litt risikabelt, skulle likt å visst 100% sikkert. Prøvde å snoke rundt på it's learning men det sto lite nyttig der. Får bare starte å skrive inntil videre. ;D

edit: godt å se at jeg ikke er helt alene i å være lat!

Endret av mts
Lenke til kommentar
bleh, fant ut at jeg må skrive oppgaven i exphil til i morgen jeg å. Trodde jeg hadde fått den andre oppgaven godkjent, siden det på status sto Godkjent/vurdert i et stort grønt felt...

Men så har det sannelig sneket seg inn en ikke godkjent på et lite felt kalt assessment...

Er vel bare å sette i gang da :wallbash:

Dette er min unnskyldning ;)

Lenke til kommentar
Da har klokken snart rundet midnatt og jeg har enda ikke begynt på Ex.Phil øving 3 ... Men... er det strengt tatt nødvendig å gjøre denne øvingen hvis 1 og 2 er godkjent?

Nei, jeg leverte inn "Jeg har stått på semesteroppgave 1 og 2, så jeg trenger ikke levere denne" og fikk fortsatt gått opp til eksamen og stå med en C :)

Stopp en halv, trenger man bare 2 godkjente øvinger? Jeg har fått godkjent på øving 1 og 2, men har ikke starta på øving 3 ennå (og det er 11 timer til den skal inn lol). Kan jeg bare skippe den evt. skrive en dårlig en bare for treningen sin skyld?

Alle de jeg har snakket med (på samme linje - datateknikk) har sagt at det bare er nødvendig å levere inn og få godkjent to av øvingene. Det som gir rom for tvil er at det står noe annet på it's learning, men det var en del diskusjon rundt riktigheten av dette ved semesterstart (og jeg er heller ikke så veldig observant). Det jeg derimot vet sikkert er at det bare er nødvendig å ha to godkjente øvinger. Med andre ord så kan stud.ass underkjenne den tredje øvingen så mye han/hun vil, uten at det får noen konsekvenser mhp. eksamen.

Jeg driver fortsatt å leser i boken og har fortsatt ikke begynt å skrive. Det blir stadig mer fristende å innlede og avslutte oppgaven med "Jeg skriver dette for å være helt sikker på å få muligheten til å gå opp til eksamen"...

Endret av Manuel
Lenke til kommentar

1624 ord her nå, prøver å få avsluttet opplegget på en måte slik at det ikke ser HELT idiotisk ut. Ufattelig høy svada/relevans-faktor i denne teksten.

Ellers, når det gjelder spørsmålet om obligatoritet av øving 3:

Spørsmål til leder av exphilseminar sist fredag: "Må vi ha øving 3 godkjent?"

Svar fra leder av exphilseminar: "Det kommer an på om du har fått de to første godkjent, det. Hvis du har det, kan du jo ta dette som eksamenstrening."

Lenke til kommentar
Takker for svar :D

Leser i boka og på nettet nå, frister å bare hoppe over hele øvinga, men det kan jo hende en lignende oppgave dukker opp på eksamen (og jeg vil helst IKKE måtte ta ex.phil-eksamen to ganger /cry).

haha true

Jeg vil helst ikke ta den en gang :p

edit:

dette begynner mer å mer å nerme seg en døgning for å bli ferdig...

edit2:

Oppdatering etter den 13 timen med skriving:P Har nå skrevet 3300 ord, er 4 timer igjen til fristen, trygg på at dette skal gå greit... ;)

Endret av _Viper_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...