Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

bleh, fant ut at jeg må skrive oppgaven i exphil til i morgen jeg å. Trodde jeg hadde fått den andre oppgaven godkjent, siden det på status sto Godkjent/vurdert i et stort grønt felt...

Men så har det sannelig sneket seg inn en ikke godkjent på et lite felt kalt assessment...

 

Er vel bare å sette i gang da :wallbash:

Lenke til kommentar
bleh, fant ut at jeg må skrive oppgaven i exphil til i morgen jeg å. Trodde jeg hadde fått den andre oppgaven godkjent, siden det på status sto Godkjent/vurdert i et stort grønt felt...

Men så har det sannelig sneket seg inn en ikke godkjent på et lite felt kalt assessment...

Den er det nok flere som har bomma på ja, hurra for it's learning! Virker også som de var strengere på øving 1 enn øving 2.

Lenke til kommentar
Den er det nok flere som har bomma på ja, hurra for it's learning! Virker også som de var strengere på øving 1 enn øving 2.

 

Jeg mener det heller var motsatt, de var strengere på øving 2. Trodde jeg skulle få den godkjent uten problem, men nei da. Ikke fått noen forklaring på hvorfor heller...

Lenke til kommentar

De siste par innleggene fikk meg til å dobbeltsjekke it's:learning selv også. Jeg HAR heldigvis fått de to første øvingene godkjent. Anyway, jeg er oppe i 561 ord på øving 3 nå, så jeg må nesten gjøre ferdig dette her ...

 

Jeg har også fått inntrykk av at de har vært litt strengere på øving 2, faktisk, selv om jeg personlig har fått stort sett lik vurdering på de to. Hører ellers at fysmaterne hadde en slags tevling gående der det gjaldt å skrive dårligst mulig uten å få oppgaven underkjent, stemmer dette? :p

Lenke til kommentar
Ganske mange skuffa sjeler nå ja (inkludert meg selv). Hadde det ikke vært for at det er Vint Cerf som møter opp er jeg ikke sikker på om jeg hadde dratt i det hele tatt. Faktisk ikke helt sikker selv om det er han. Jævlig skuffende å melde seg på i god tro om at det blir pizza, og så få kontrabeskjed.

Bortskjemte studenter nå om dagen altså. :p At det er Vint Cerf som holder foredrag burde være god nok grunn for enhver dataentusiast til å dukke opp. Jeg gleder meg stort ihvertfall. :)

Lenke til kommentar
De siste par innleggene fikk meg til å dobbeltsjekke it's:learning selv også. Jeg HAR heldigvis fått de to første øvingene godkjent. Anyway, jeg er oppe i 561 ord på øving 3 nå, så jeg må nesten gjøre ferdig dette her ...

 

Jeg har også fått inntrykk av at de har vært litt strengere på øving 2, faktisk, selv om jeg personlig har fått stort sett lik vurdering på de to. Hører ellers at fysmaterne hadde en slags tevling gående der det gjaldt å skrive dårligst mulig uten å få oppgaven underkjent, stemmer dette? :p

 

Heh, stemmer sikkert, var slike tendenser før ihvertfall, men da var det nok enda lettere, noen jeg kjente skrev en sinnsyk historie om en fyr som spillte trekkspill og drakk hjembrent som besvarelse, ble vel tatt som en kløktig metafor eller noe, for den ble ihvertfall godkjent :)

 

AtW

Lenke til kommentar
Anyway, jeg er oppe i 561 ord på øving 3 nå, så jeg må nesten gjøre ferdig dette her ...

Hu-wee, dette går jo så det suser! Halvveis til tresiderskravet og vel så det. Kaffepause nå.

 

Hehe, kudos til Ptolemaios, forresten. Den fyren, altså ... Han PRØVDE virkelig å forsvare geosentrismen, han.

Lenke til kommentar
Anyway, jeg er oppe i 561 ord på øving 3 nå, så jeg må nesten gjøre ferdig dette her ...

Hu-wee, dette går jo så det suser! Halvveis til tresiderskravet og vel så det. Kaffepause nå.

 

Hehe, kudos til Ptolemaios, forresten. Den fyren, altså ... Han PRØVDE virkelig å forsvare geosentrismen, han.

 

hmf, har bare 300 ord så langt her. Blir en lang natt :p

Lenke til kommentar
På hvilken måte representerer den vitenskapelige revolusjonen og det mekanistiske verdensbildet et brudd med det aristoteliske verdensbildet?

Drøft hvorvidt dette kan ses på som et paradigmeskifte i Kuhns forstand.

AFAIK, en gammel eksamensoppgave.

 

Edit:

og hvem faen er Ptolemaios? Tror jeg har gått glipp av noe her :p

Endret av pwnde
Lenke til kommentar
Da har klokken snart rundet midnatt og jeg har enda ikke begynt på Ex.Phil øving 3 ... Men... er det strengt tatt nødvendig å gjøre denne øvingen hvis 1 og 2 er godkjent?

 

Nei, jeg leverte inn "Jeg har stått på semesteroppgave 1 og 2, så jeg trenger ikke levere denne" og fikk fortsatt gått opp til eksamen og stå med en C :)

Lenke til kommentar
og hvem faen er Ptolemaios? Tror jeg har gått glipp av noe her :p

Så vidt jeg husker lagde han en modell som klarte å beskrive planetenes bevegelse ut fra et geosentrisk verdensbilde.

Han gjorde også estimater av jordas størrelse som senere ble brukt for å lage kart. Siden målene hans hadde så stort avvik fra den virkelige størrelsen, så trodde man at jorda var mye mindre enn hva den var. Dette medførte at Columbus trodde det var langt kortere til India, og havnet istedet for i Amerika.

 

PS. Erathostenes hadde tidligere gjort et svært nøyaktig estimat, men dette ble forkastet til fordel for Ptolemaios' estimat, høhø.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...