Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Primærvitnemålskvote

er for søkere som:

 

ikke fyller mer enn enn 21 år i søknadsåret, og som har et vitnemål uten forbedrede karakterer (alle fag på vitnemålet har karakterer fra første gjeldende eksamen), og som har fullført og bestått utdanningen på (f.eks. videregående) innenfor den normerte opplæringstiden på 3 år ( for noen utdanningsløp, 4 år).

 

Det kan gjøres følgende unntak fra kravet om normert opplæringstid:

inntil ett år med

internasjonal utveksling,

folkehøgskole,

verneplikt eller omsorgsarbeid,

inntil ett år ved omvalg av grunnkurs eller VK1,

inntil to års sykdomsavbrudd.

 

Ordinær kvote

gjelder søkere som har vanlig vitnemål, men som ønsker å få tilleggspoeng og bonuspoeng, (f.eks. poeng fra fag som er forbedret) medregnet.

Primærkvota gjelder for søkere under 21 år og som bare har poeng fra vgs. Ordinær gjelder for alle andre som har samlet tilleggspoeng. Har du samlet tilleggspoeng og er 20 år søker du automatisk i ordinærkvoten ved å sende vitnemål for disse tilleggspoengene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge du oppfyller kravet til primærvitnemålskvota så søker du faktisk automatisk i både ordinær og primærvitnemålskvota. Altså, det er enkelte krav for de som kan søke i primærvitnemål, men ingen krav som er meg bekjent for ordinær kvote. Mulig rådgiver byttet om på disse, samt at man må være under 21 år?

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Det var det jeg egentlig var overbevist om fra før, men rådgiveren virket ganske sikker på sin sak, og jeg gikk derifra dobbelt så forvirret. Rådgivere burde da virkelig vite dette.

 

Jeg måtte selv gå en del ekstra pga. udugelig rådgiver på både u-skolen og videregående, så at rådgiverene ikke er til å stole på er ikke noe nytt. Det sikreste er www.samordnaopptak.no.

 

Ta deg en tur tilbake til rådgiveren med utskrift av sitatet til Cato og se hva han sier :)

Endret av KjellV
Lenke til kommentar
Jeg må bare utrykke min frustrasjon. Jeg var hos en rådgiver på Dragvoll i dag som presterte å hardnakket påstå at ordinærkvoten ikke gjelder før man er 21, og at før den tid kommer man bare inn på studier på primærkvoten. Dette er feil sant? Jeg ble litt i tvil. Ellers, så trenger jeg sansynligvis ett studiepoeng for å komme inn på det studiet jeg vil til høsten (Ved ORDINÆR kvoten vel å merke) Hva kan jeg gjøre da?

 

 

send en mail til denne "rådgiveren" med link til denne siden: http://info.samordnaopptak.no/soeking_og_o.../poengutrekning

 

nærmere bestemt er det dette sitatet fra siden du er ute etter:

Søkjarar med primærvitnemål konkurrerer i primærvitnemålskvoten t.o.m. året dei fyller 21 år, men konkurrerer samstundes òg i ordinært opptak, der dei kan få medrekna forbetringar og evt. tilleggspoeng.
Lenke til kommentar
hvem kan jeg sende mail til for å informere om at jeg har (delvis) endret navn?

 

Jeg gjorde nettopp det samme. Du må gå til, ehhh.. kommer ikke på hva det heter men det ligger på stripa, rett ved hovedinngangen, kanskje studentservice? Med en ORIGINAL utskrift av navneendringen din. Med det mener jeg at arket ditt må ha et originalt blått stempel, hvor hvis ikke var det visst "umulig" for dem å godkjenne.. Idiotene.. Jeg måtte løpe hjem å hente den originale.. X_X Mail funker altså IKKE.

 

Det er vel 2 mnd siden jeg leverte nå, men jeg har fortsatt ikke sett noen som helst endringer, selv om de sa jeg skulle få nytt semesterkort.

Lenke til kommentar
Noen Mac-folk her som har installert Leopard og får VPN-klienten og tilkobling til hjemmeområdet til å virke ? Jeg får en uventet feil 6602, uvisst om det har med VPN-klienten å gjøre.

 

Den siste versjonen av Ciscos klient 0080 skal være ok, leser jeg..

Bruk eduroam/WPA når du er på campus. Overføring til/fra hjemmeområde fra egen maskin kan gjøres vha. SSH.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...