Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Enig i at boka kan være til tider ubrukelig, men man klarer da å få mye ut av den likevel. I motsetning til øvingsforelesningene mandagskveldene, som er en 101 i surr og rør. Den timen hvor noen vikarierte for Eldhuset var mye mer lærerik! Eller den aller første som Haaken hadde.

 

 

På den lyse siden, så ser jeg absolutt nyttigheten av å kunne diskre mattematikk, noe som ikke alltid er like gjeldende i matte 1...

 

Synes forøvrig ikke Marius Irgens er så grusomt "inspirerende" !

 

Kanskje hvis din beste venn gjennom hele videregående var formelsamlinga.. ;)

 

Update: etter to semestre med repetisjonforelesninger/øvingsforelesninger med Eldhuset må jeg si meg imponert over fremstillingsevnen hans og strukturen på forelesningene. De første forelesningene i diskre matte var ikke helt hundre, men det tok seg jammen opp. Kanskje han trengte å bli kjent med klassen... Det var iallefall meget lærerikt å være tilstede i TFY4125- og TDT4100-repetisjonsforelesningene hans.

 

Håper han fortsatt har noe med alg.dat å gjøre.

Endret av wendel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker øvingstimer i diskmat for 2 år siden: Haaken var foreleser og halvparten av tida gikk opp i å luke ut slurvefeilene han hadde gjort.

 

Hva har forresten skjedd med Sverre? Han var historisk dårlig til å forklare ting. Husker fortsatt reaksjonene i klassen da han skulle lære oss å gange matriser :p

Lenke til kommentar

Du vet. Det er ca. 1 dag igjen til semesteroppgaven i Pol1000 skal leveres inn. Jeg må pynte, fikse og se over og fullføre hele greia i løpet av dagen.

 

Og når jeg avslutter word nå så får jeg en feilmelding.

 

Word har kommet over et uforventet problem og må avsluttes eller noe lignende.

 

Avslutt og gjennopprett oppgaven min er det eneste alternativet.

Og jeg trykker, den starter opp på nytt og jeg får en blank side.

 

ER DERE KLAR OVER HVOR LANGT OPPI HALSEN MIN HJERTET VAR?

 

Forøvrig stod det fint til med dokumentet ettersom jeg lagret ca. hvert 5 minutt (pc-en er systematisk mongis) og jeg tok uansett backup på minnepenn for 20 minutter siden. Men goddamn. Sånne feil skal ikke dukke opp dagen før oppgaven skal leveres :p

Lenke til kommentar
Hørte om en idiot som hadde skrevet en lang rapport uten å lagre. Akkurat da han skulle lagre klikket word og de mistet alt! :D

Det høres litt "gammelt jungelord" ut. Det er ganske mange år siden Word og dets kloner begynte med autosave, og ganske få som har tolmodighet og gidd til å skrive en lang oppgave uten å save innimellom. Eller, kommer litt an på hva man definerer som "en lang rapport".

Lenke til kommentar
Hørte om en idiot som hadde skrevet en lang rapport uten å lagre. Akkurat da han skulle lagre klikket word og de mistet alt! :D

Det høres litt "gammelt jungelord" ut. Det er ganske mange år siden Word og dets kloner begynte med autosave, og ganske få som har tolmodighet og gidd til å skrive en lang oppgave uten å save innimellom. Eller, kommer litt an på hva man definerer som "en lang rapport".

Joa, men det er jo utallige historier om folk som presterer å ha masteroppgave/doltoroppgave på en bærbar PC uten backup, og som straffes for det, opplevde selv at en maskin klikket under prosjektet, og bare å miste en dags arbeid er jo irriterende nok (tok backup hver kveld). Dog ordnet det seg så jeg fikk reddet dataene ut av PCen.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det høres litt "gammelt jungelord" ut. Det er ganske mange år siden Word og dets kloner begynte med autosave, og ganske få som har tolmodighet og gidd til å skrive en lang oppgave uten å save innimellom. Eller, kommer litt an på hva man definerer som "en lang rapport".

 

Tja, hva sier du cecolon? Gammelt jungelord? :D

Lenke til kommentar
:( Rapporten vår forsvant ja. <3 Word&Vista.

 

Haehaehaehaehhaehaehae :lol:

Ingen fryd så søt som skadefryd?

 

Håper det ordnet seg til slutt. Husker en gang jeg skulle levere en java-øving, skulle egentlig slette .class-filene og sende java-filene, men byttet om på de to. Klarte å få godkjent på øvingen bare med class-filene, heldigvis.

Lenke til kommentar

Maple har jo den fine feilen at programmet lukkes og ingenting blir lagret når du trykker save. Samme skjer når du kopierer ting inn i Maple. Det som er ekstra bra er hvis du har lagret tidligere blir fila tom når programmet feiler. Dog skjer dette ganske random. Har hatt denne feilen siden versjon 8, er på versjon 11 nå.

 

Er vel uansett ganske sjelden noen skriver lengre dokument i Maple, men uansett ganske irriterende.

Lenke til kommentar
Håper det ordnet seg til slutt. Husker en gang jeg skulle levere en java-øving, skulle egentlig slette .class-filene og sende java-filene, men byttet om på de to. Klarte å få godkjent på øvingen bare med class-filene, heldigvis.
Java er jo et JIT-Compiled språk, så bytekoden kan dis-"assembles" ganske lett. Skal ikke være noe problem å få noe omtrent lesbart ut av .class-filer.
Lenke til kommentar
Tror tipsene deres hjalp. Ble 8 / 10 på midtsemester matte 1, og er, mildt sagt, strålende storfornøyd med det!

Det kan du nok være; jeg fikk bare 7/10 selv. Litt skuffet, siden jeg trodde jeg hadde 9/10 riktig da jeg sendte svarene. Jeg burde jo ikke være overrasket over at de som lager oppgavene velger sannsynlige feilsvar som alternativer, så klart ... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...