Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det slik at hvis jeg tar et årsstudium i biologi og får 60poeng, kan jeg da hoppe rett inn i bioteknologi studiet med en gang med de 60poengene jeg fikk fra årsstudiumet?

 

Litt omformulering: Jeg har ca. 40poeng fra VGS...(kan man plusse de 60poengene fra høyskolen og fyke rett inn i bio i NTNU).

Endret av Gaston
Lenke til kommentar
Er det slik at hvis jeg tar et årsstudium i biologi og får 60poeng, kan jeg da hoppe rett inn i bioteknologi studiet med en gang med de 60poengene jeg fikk fra årsstudiumet?

 

Litt omformulering: Jeg har ca. 40poeng fra VGS...(kan man plusse de 60poengene fra høyskolen og fyke rett inn i bio i NTNU).

 

Poengene fra vgs og fra universitetet er ikke det samme. Poengene fra vgs er snittkarakteren din + noen poeng for hvilke fag du har, og noen poeng hvor kjønn osv. Disse bruker du for å søke på universitet. De poengene du får på universitetet er derimot ikke annet enn et mål på hvor omfattende semesterene (et semester = et halvår). Det vanlige er 30 studiepoeng på et semester, som blir regnet som arbeidsmenge for en person i heltidsjobb (37,5 timer i uka). Fagene du tar er som regel 7,5 studiepoeng, slik at hvis du står på 4 7,5poengersfag på et semester, så får du 30 studiepoeng. Du kan ta både flere fag og få flere studiepoeng, eller mindre. Normert tid på en bachelor, og normert tid på en master, er likevel 30 studiepoeng per semester. Lånekassen gir deg også stipend hvis du står på nok eksamen tilsvarende 30 studiepoeng.

Lenke til kommentar
Noen andre som var på Trail of Dead i gårnatt? Fy faen, makan til konsert skal en lete lenge etter :love:
Jepp. Det var fett! Befølte gitaren til han som knela foran publikum men han spilte. :D

Fet konsert. Havna på fylla med dem etterpå, trivlige typer. De var litt lei seg fordi de ikke fikk lov til å knuse utstyret på scenen ettersom de bare hadde lånt det.

Lenke til kommentar
Noen andre som var på Trail of Dead i gårnatt? Fy faen, makan til konsert skal en lete lenge etter :love:
Jepp. Det var fett! Befølte gitaren til han som knela foran publikum men han spilte. :D

Fet konsert. Havna på fylla med dem etterpå, trivlige typer. De var litt lei seg fordi de ikke fikk lov til å knuse utstyret på scenen ettersom de bare hadde lånt det.

 

Ja, jeg stussa litt på hvorfor de ikke gjorde det, men var skamrått likevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...