Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen her som har hatt fellesprosjektet i systemutviklig og datamodellering og databasesystemer? Det jeg lurer mest på er hvor mye tid man må regne med å legge ned i tiltaksukene i mars.

 

Har ikke de to siste fagene så det skal være et mindre prosjekt enn de som har alle fire fagene (datateknikk).

 

Jeg hadde prosjekt i alle fagene. Vi gjorde så godt som alt arbeidet i tiltaksukene, og jobbet hver dag fra morgen til middagstiden. Vi hadde en kortere avsatt tidsperiode før det som vi brukte til den groveste planleggingen. Det er ikke nødvendig å gjøre nesten alt arbeidet i tiltaksukene, men da må man få med seg gruppen på å jobbe jevnt og mye i tiden før dette.

Lenke til kommentar
Det var en som nesten ble drept på Oktoberfest, står det på innsida nå. Slått ned med ølglass, pådratt seg alvorlige kutt og mistet 30-40% av blodet i kroppen. Heldigvis klarer han seg bra.

 

30-40%? Det er mye, er vel så man ikke kan regne med å overleve om man ikek får blodoverføring om jeg ikke husker feil. Hvet de hvem idiotien som utførte gjerningen er?

 

AtW

Lenke til kommentar

Tydeligvis ikke:

 

"Politiet er interessert i å komme i kontakt med folk som har sett eller hørt noe. Vi tror dette skjedde en gang mellom kl 17.00 og 17.30 , ca 10 meter foran scenen."

 

Men noen må jo bare ha sett det. Skal ikke være mulig å komme fra noe slikt på et sånt sted. Fyren prøvde å gå imellom to personer som skuffet, står det. Her er det noen som har problemer med å styre temperamentet, ja.

Lenke til kommentar

Tingen med UKA er jo at hele staben byttes ut for hver gang, noe som gjør at erfaringer mistes og glemmes med en gang UKA er over. At det i hele tatt går så bra som det gjør er utrolig, da det omtrent ikke er med en eneste proffesjonell person. Alle er frivilige, og for mange er det første gang de er med på et sånt opplegg, enten om de står og tapper øl eller om de var med å bygge rundhallen.

Lenke til kommentar
Det var en som nesten ble drept på Oktoberfest, står det på innsida nå. Slått ned med ølglass, pådratt seg alvorlige kutt og mistet 30-40% av blodet i kroppen. Heldigvis klarer han seg bra.

 

Jeg bor sammen med vedkommende, var på sykehuset og snakket med han i går. Han hadde stilt seg mellom en kamerat av han, og en eller annen tulling som kun ville ha bråk. Han tullingen hadde knust det store ølglasset i hodet på han, og mens han lå nede så hadde han bare fortsatt og slått med det knuste glasset. Håper alle som vet noe om dette, og evt så hvem dette var faktisk står frem med informasjon. Blind vold på sitt værste!

Lenke til kommentar
Jeg bor sammen med vedkommende, var på sykehuset og snakket med han i går. Han hadde stilt seg mellom en kamerat av han, og en eller annen tulling som kun ville ha bråk. Han tullingen hadde knust det store ølglasset i hodet på han, og mens han lå nede så hadde han bare fortsatt og slått med det knuste glasset. Håper alle som vet noe om dette, og evt så hvem dette var faktisk står frem med informasjon. Blind vold på sitt verste!

Det provoserer meg så vanvittig at folk gjør sånt. Samfundet pleier til vanlig å fremstå som et idyllisk sted fritt for blind vold og andre ulumskheter, men når sånt som dette skjer - ARGH - noen mennesker burde bare legge tøflene på hylla snarest.

 

Når det gjelder erfaringsoverføring under UKA, så skrives det ofte erfaringsskriv fra de som er ferdig til neste UKEs folk i samme stilling. I tillegg er det mange i mellomleder og lederstillinger som har hatt stillinger lenger nede i systemet tidligere og derfor vet litt hva og hvordan ting skal skje.

 

Under Dusken rapporterer om to stykker som ble skadet under Oktoberfesten. Tanker går til de to og alle som ble berørt av dette.

Lenke til kommentar

Innsida melder

Slått ned på oktoberfesten (9.10 2007) (Fjernes fra Innsida 17.10 2007)

Lagt inn av: Jan Sverre Rønning

 

Melding til: NTNU: Alle studenter

 

Hei alle medstudenter.

 

På oktoberfesten 8. oktober ble en kamerat av oss slått ned med et ølglass da han prøvde å gå imellom to personer som knuffet. Glasset knuste og gjerningsmannen fortsatte å slå med det knuste glasset mens kameraten vår lå på bakken og prøvde å dekke seg. Han fikk flere kutt i hodet, det ble skåret over sener i den ene hånda, og han mistet mellom 30% og 40% av blodet i kroppen. Nå ligger han på sykehuset, og det går greit med han, men han kunne ha mistet livet den kvelden.

 

Det skal ikke gå an å gjøre slik på et studentarrangement.

 

Politiet er interessert i å komme i kontakt med folk som har sett eller hørt noe. Vi tror dette skjedde en gang mellom kl 17.00 og 17.30 , ca 10 meter foran scenen.

 

Ta kontakt med Kriminalvakta på nr 73899014

 

Hjelp oss gjerne med å spre ordet. Takk for hjelpen.

 

Med vennlig hilsen Øivind Loe Håvard Halvorsen Jørn Sandvik Nilsson

 

Jeg forventer at UKA tar litt ansvar og kommer med uttalelser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...