Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Midtsemester sux. De burde kun telle positivt. Det burde holde om man kan pensum til avsluttende eksamen.

9614214[/snapback]

 

Jeg er litt enig, i dag straffes man uforholdsmessig mye for å lære ting i et annet tempo enn vanlig, selv om man kan ting like bra til eksamen (i tillegg blir konten ødelagt også), men at midsemesteren "bare skal telle positivt" er en ønskedrøm, det gir ingen mening når man konkurerer med sine medstudenter om jobb, bedre karakterer for alle andre mens du står på stedet vil fører i praksis til det samme som en dårligere karakter for deg.

 

AtW

Lenke til kommentar

I Mekanikk 1 og 2 har man 2 midtsemesterprøver som teller 15% hver. Men om man får et bedre resultat på avsluttende eksamen, enn på midtsemesteren, så teller ikke resultatet på midtsemester. Med andre ord, man kan fortsatt få en A, selv om man driter seg ut på en av midtsemesterene. Slik burde det være i alle fag, synes jeg. :)

Lenke til kommentar

Midtsemester tjener de mindre sterke studentene. Vi som sikter oss inn mot et noe høyere karaktersnitt, får vanskelig noe utbytte av midtsemesterne.

 

For eksempel måtte jeg ha 96 prosent rett på eksamen i matte 3 for å få A, etter å ha gjort et par små regnefeil på midtsemesteren.

Lenke til kommentar
Midtsemester tjener de mindre sterke studentene. Vi som sikter oss inn mot et noe høyere karaktersnitt, får vanskelig noe utbytte av midtsemesterne.

 

For eksempel måtte jeg ha 96 prosent rett på eksamen i matte 3 for å få A, etter å ha gjort et par små regnefeil på midtsemesteren.

9614387[/snapback]

 

Tja, det spørs vel veldig på hvordan de mindre sterke studentene jobber også.

 

AtW

Lenke til kommentar
I Mekanikk 1 og 2 har man 2 midtsemesterprøver som teller 15% hver. Men om man får et bedre resultat på avsluttende eksamen, enn på midtsemesteren, så teller ikke resultatet på midtsemester. Med andre ord, man kan fortsatt få en A, selv om man driter seg ut på en av midtsemesterene. Slik burde det være i alle fag, synes jeg. :)

9614367[/snapback]

 

Men som sagt, at det "kun teller positivt" er meningsløst å si når man konkurrerer med sine medstudenter. Fravær av positiv innvirkning når dine konkurrenter får positiv innvirkning er i praksis det samme som negativ innvirkning.

 

AtW

Lenke til kommentar

Erfaringsmessig er snittet høyere på midtsemester enn på eksamen. (I fagene jeg har hatt, altså ... )

 

Enig i det du skriver ovenfor, men midtsemesterne har altså ofte en tendens til å trekke folk mot C, uavhengig av hvilken side man ligger på til eksamen. Dette favoriserer svake studenter, men straffer de sterke.

Endret av trøls
Lenke til kommentar
Men som sagt, at det "kun teller positivt" er meningsløst å si når man konkurrerer med sine medstudenter. Fravær av positiv innvirkning når dine konkurrenter får positiv innvirkning er i praksis det samme som negativ innvirkning.

 

AtW

9614407[/snapback]

Veldig enig i dette. Ystenes-kjemi er et veldig godt eksempel. Har man ikke fått de positive poengene fra småprøvene er eksamen veldig lang, og de fleste sliter med å rekke over den på eksamenstiden.

Lenke til kommentar
Veldig enig i dette. Ystenes-kjemi er et veldig godt eksempel. Har man ikke fått de positive poengene fra småprøvene er eksamen veldig lang, og de fleste sliter med å rekke over den på eksamenstiden.

9615248[/snapback]

Jeg tror han har endra det litt i år. At du gjør det bra på småprøvene betyr ikke at du kan droppe noe på eksamen. Den teller 50% uansett. Det er i hvert fall sånn jeg har fått med meg at det fungerer.
Lenke til kommentar
Veldig enig i dette. Ystenes-kjemi er et veldig godt eksempel. Har man ikke fått de positive poengene fra småprøvene er eksamen veldig lang, og de fleste sliter med å rekke over den på eksamenstiden.

9615248[/snapback]

Jeg tror han har endra det litt i år. At du gjør det bra på småprøvene betyr ikke at du kan droppe noe på eksamen. Den teller 50% uansett. Det er i hvert fall sånn jeg har fått med meg at det fungerer.

9615347[/snapback]

Godt å høre, vil tro han fikk en del klager på det forrige systemet.

Lenke til kommentar

Ystenes har vel "alltid" (vet ikke om noe før høsten 06 :) )hatt det slik at deleksamen 1 teller 20%, deleksamen 2 teller 30% og eksamen teller 50%. Alle må bestås hver for seg for å bestå i faget.

 

Jeg hater forresten flervalgsoppgaver der man f.eks. regner ut svaret til å være 320N, krysser av for 320 på svararket og kommer på 30 min etter prøven at "Å faen, svaret skulle jo angis i kN".

Lenke til kommentar
smoothie - definer "billig" gitarkurs. Tror det billigste man får er kommunal musikkskole.

 

Hjemme hadde jeg gitarelever, da tok jeg 200 kr à 45 min. Regner med du ikke ser på det som billig :p

9615964[/snapback]

 

Høres ut som mye penger. Ser på tre'34 her i Trondheim så koster det rundt 3000 for et halvår liksom. Det er penger jeg ikke har akuratt nå :(

Lenke til kommentar
Veldig enig i dette. Ystenes-kjemi er et veldig godt eksempel. Har man ikke fått de positive poengene fra småprøvene er eksamen veldig lang, og de fleste sliter med å rekke over den på eksamenstiden.

9615248[/snapback]

Jeg tror han har endra det litt i år. At du gjør det bra på småprøvene betyr ikke at du kan droppe noe på eksamen. Den teller 50% uansett. Det er i hvert fall sånn jeg har fått med meg at det fungerer.

9615347[/snapback]

Ja, slik har det vært siden høsten 06 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...