Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Jeg får ikke tilgang til noen filene mine på folk.ntnu.no/brukernavn, da jeg får feilmelding 403: forbidden. Trodde det først det var noe krøll med leserettighetene men ser nå at alle filer og mapper har 755 - da skal det vel gå bra ?

 

Jeg får innblikk i "root"-mappa og ser hva den inneholder, men ikke åpnet noe...

 

Vært borti det før ?

 

Nå bruker jeg public_html. Når du sier Q:, mener du da selve mappen som åpnes når jeg kobler til hjemmefra ? Har ikke helt oversikt over hva som er M: og Q: når jeg sitter på macen hjemme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden det florerer av ITGK-studasser her: kan noen fortelle meg hva jeg skal gjøre for å få i gang MatLab på PC-en min? Har en laptop som jeg kjører Ubuntu på.

 

Mappet opp progdist under IT-forelesningen i dag, og fikk jo installert MatLab, men nå er det noe License Manager-opplegg som må fikses. I LesMeg.txt som ligger i MatLab-katalogen på progdist, står det fire linjer som license.dat skal erstattes med etter installasjonen, men dette gir jo feilmelding når jeg prøver å starte lisensbehandleren. Det samme hvis jeg bare bruker den prosesserte license.dat-filen som ligger i /matlab/etc/ etter installasjonen.

 

Noen som vet noe om dette? Selv skjønner jeg kanskje ikke fullt ut hvordan lisensbehandleren fungerer heller, så jeg er rimelig ute på sjøen nå, føler jeg. I en liten, liten båt.

Lenke til kommentar
Jaja, god unnskyldning til å ikke gjøre skolearbeid.

9528280[/snapback]

 

Nok en fantastisk feature fra it's:learning!

9528298[/snapback]

 

Er det noen i det hele tatt som liker den søppeldynga it's learning?

 

AtW

9528367[/snapback]

 

Har aldri hatt noe problem med it's learning jeg, egentlig. Virker nå også.

Lenke til kommentar
Mulig its-learning har forandret seg litt siden din tid AtW. Syns det er en helt ok måte å få servert forelesningsnotater og nyttig informasjon på.

9528887[/snapback]

 

Mulig, når jeg gikk der var det en uoversiktlig haug med søppel, som burde inkorperert mer informasjon om det skulle være saklig, og som fungerte adskillig dårligere enn hjemmeside+mailingliste. I tilegg er det en lidelse å sette øvinger godkjent i systemet, før hadde vi en webinterface lagd av en stundnt, som var 10 ganger raskere (minmum, og jeg overdriver ikke).

 

Videre er konseptet at man kun har tilgang til informasjon når man er oppmeldt i faget gejnnomført tåplig.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Noen som vet om noen som har blitt tatt for juks? Og konsekvenser av dette? Vet om en som kikka på naboen under en del-eksamen (teller 10% ellerno på st.pnkt). Foreleseren hadde merket seg to nesten identiske prøver når han rettet, og sa at de to som hadde gjort det kom sanns til å få 1 års utestengelese fra ntnu.

 

Skremselspropaganda eller beinharde fakta?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...