Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er pingle-greia med å ikke ha fest på moholt? Erfringmessig rommer to hybler og kjøkkenet fort 50 mennesker :)

 

AtW

9519870[/snapback]

Da er det vel relativt trangt?

 

Hvis du tenkte på mitt anslag av maks 8-10 stk, så er det for å ha sitteplass til alle på kjøkkenet. Rommet funker forsåvidt også, men har ikke helt gode erfaringer med øl i nærheten av PC / lydanlegg.

Lenke til kommentar

Jeg henger meg på Holger og lurer på noen ting ang. NTNU og Trheim.

 

- Hvordan er arbeidsmengden den første måneden? Skal i gardemusikken nå snart, og da får jeg ikke dimmet før starten av sept. 2008.

 

- Hvordan er matematikken og fysikken sammenliknet med 3FY/3MX? Jeg har egentlig interesse for begge fag, men var ikke så inspirert på VGS. Regner med at jeg blir litt nazi med jobbing etter et år med sluttet orden.

 

- Jeg har tenkt å gå Komtek. Er det mer praktisk enn for eks. datateknikk og elektronikk? Vil helst jobbe med litt praktiske ting, skape og sette sammen systemer, kanskje innen media og it.

 

- Når bør jeg søke på hybel? Bloksberg virker som en bra studentby, noen erfaringer? Noen som vet når nye Berg studentby er planlagt ferdig?

 

Der skal jeg ikke mase mer, regner med at en del ting står i tråden fra før, men det er da så fryktelig mange sider.

Lenke til kommentar

Å komme fra garden til NTNU går fint det, kjenner flere som har dimma 7.sept i år. Det er dritkjipt å gå glipp av fadderperioden osv., men du får prøve å få mest mulig perm etter at du har starta på ntnu. Du bør også huske å være tidlig ute med å skaffe et sted å bo.

 

Matten er tyngre enn på VGS, men fullstendig overkommelig.

 

Data og Komtek er jo omtrent helt likt de første årene, så det blir smak og behag. Det går fint an å bytte innimellom hvis du angrer. Hvis du er mer interessert i små duppeditter, lodding og strømteori bør du heller vurdere elektronikk enn de to andre.

Lenke til kommentar

- Når bør jeg søke på hybel? Bloksberg virker som en bra studentby, noen erfaringer?  Noen som vet når nye Berg studentby er planlagt ferdig?

 

9523784[/snapback]

 

Bloksberg er bra, men temmelig dyr. Jeg anbefaler selv Lerkendal studentby eller Nedre Singsaker.

 

De har ikke begynt å rive gamle Berg enda, så det er nok lang tid før det nye er ferdig.

Lenke til kommentar

- Når bør jeg søke på hybel? Bloksberg virker som en bra studentby, noen erfaringer?  Noen som vet når nye Berg studentby er planlagt ferdig?

 

9523784[/snapback]

 

Bloksberg er bra, men temmelig dyr. Jeg anbefaler selv Lerkendal studentby eller Nedre Singsaker.

 

De har ikke begynt å rive gamle Berg enda, så det er nok lang tid før det nye er ferdig.

9523964[/snapback]

 

 

Singsaker er jo perfekt til NTNU da, hvordan går jeg fram for å evt. sikre meg å komme der jeg vil? Bør man søke så tidlig som mulig, og må jeg betale fra hyblene fraflyttes(mai/juni) ?

Lenke til kommentar

Nedre Singsaker er bra lokalisering, men du kan risikere å havne på et bøttekott på 8kvm som koster 50,- pr måned mindre enn naboen sitt rom som er dobbelt så stort. Det gjorde jeg de 4 ukene jeg bodde der. 2*4 meter er ikke mye plass å boltre seg på!

 

Edit: Er en stund til man kan flytte inn på nye Berg studentby ja:

 

Fremdrift:

03.11.2006:    Utlysing av arkitektkonkurranse, se programmet på: www.sit.no/bergstudentby

 

19.02.2007:    Frist for innlevering av forslag. 14 forslag er mottatt.

06.03.2007:    Åpen utstilling for beboere på Berg og naboer til Berg studentby

19.04.2007:    Kåring av vinner av konkurransen

Mai 2007:        Start forprosjekt og regulering

Sommer 2008:  Utflytting av beboere, dersom alt går etter planen

Sept 2008:      Riving og byggestart

Jan 2010:        Studentene flytter inn

Endret av KjellV
Lenke til kommentar
Hva er pingle-greia med å ikke ha fest på moholt? Erfringmessig rommer to hybler og kjøkkenet fort 50 mennesker :)

 

AtW

9519870[/snapback]

Da er det vel relativt trangt?

 

Hvis du tenkte på mitt anslag av maks 8-10 stk, så er det for å ha sitteplass til alle på kjøkkenet. Rommet funker forsåvidt også, men har ikke helt gode erfaringer med øl i nærheten av PC / lydanlegg.

9521967[/snapback]

Fire stoler på mitt kjøkken. Bare å hente!

 

(Hadde fem, men noen negere - altså utvekslingsstudenter - stakk av med den siste.)

Lenke til kommentar

I min klasse på komtek har jeg to eller tre stykker som kommer fra garden og egentlig skulle dimmet ute i oktober engang. Skoledimming er stort sett ikke noe vanskelig, og jeg tror det er avhenger litt av hvor tidlig ute du er med søknad, hvor ryddig du går fram og kompanisjefen din / tilsvarende. Det står vel i BUV del III at man har rett på 6 ukers tidligere dimmisjon pga skole også vet jeg om folk som har fått fler.

 

Det er som regel avdelinger med lite folk / spesiell kompetanse hvor folk blir holdt lengst, som, når jeg tenker over det, f.eks gardemusikken, vakt&sikring noen steder, grensa, etc.

 

Komtek og data er vel identisk de to første årene minus ett fag da komtek har signalbehandling istf et annet datafag.

 

Ang matte er det ikke så ille dersom du klarer å lese gjennom pensum før forelesninger, jobbe jevnt og at du hadde ok kontroll på videregåendematten..

 

det er konge å være student i trondheim, så gled deg :)

Lenke til kommentar
Jeg henger meg på Holger og lurer på noen ting ang. NTNU og Trheim.

 

- Hvordan er arbeidsmengden den første måneden? Skal i gardemusikken nå snart, og da får jeg ikke dimmet før starten av sept. 2008.

 

- Hvordan er matematikken og fysikken sammenliknet med 3FY/3MX? Jeg har egentlig interesse for begge fag, men var ikke så inspirert på VGS. Regner med at jeg blir litt nazi med jobbing etter et år med sluttet orden.

 

- Jeg har tenkt å gå Komtek. Er det mer praktisk enn for eks. datateknikk og elektronikk? Vil helst jobbe med litt praktiske ting, skape og sette sammen systemer, kanskje innen media og it.

 

- Når bør jeg søke på hybel? Bloksberg virker som en bra studentby, noen erfaringer?  Noen som vet når nye Berg studentby er planlagt ferdig?

 

Der skal jeg ikke mase mer, regner med at en del ting står i tråden fra før, men det er da så fryktelig mange sider.

9523784[/snapback]

 

Nice. Var selv i gardemusikken i 06, og begynte på kyb 11. september. Å begynne så sent gikk egentlig greit. Må bare sørge for å jobbe litt ekstra de første ukene for å ta igjen det tapte. Stort sett er det bare teknostart de første ukene uansett. I matte hadde de kommet et stykke på vei da jeg startet. Men heldigvis er det mye repetisjon fra 3mx i begynnelsen, så fulgte bare forelesningene da jeg beygnte, og kikket litt på de første kapitlene på si. Den største ulempen var, som zethyr sa, å gå glipp av fadderperioden. Kan virke litt kjedelig å komme senere når "alle" kjenner hverandre. Men er mye jobbing i grupper, og mange anledninger til å sosialisere seg, så blir nå kjent etter hvert uansett.

 

Man slipper jo arbeid i team da, som etter ryktene skal være noe tull ^_^

Bare husk å ringe opp til ntnu i god tid før studiestart for å si ifra.

Edit: skal dessverre godt gjøres å dimme tidligere. Men nå er det stort sett på slutten at det mest spennende skjer da, såfremt man ikke er lei, så ville nok ikke gjort det uansett.

Endret av Josten
Lenke til kommentar
- Jeg har tenkt å gå Komtek. Er det mer praktisk enn for eks. datateknikk og elektronikk? Vil helst jobbe med litt praktiske ting, skape og sette sammen systemer, kanskje innen media og it.

 

Jeg vil si at alle tre linjene egentlig er like praktiske som teoretiske. Den store forskjellen ligger i hva man lærer om og hva man kan jobbe med etter studiene.

 

Å designe og lage systemer innen it er noe de driver mye med på datateknikk. Om du synes programmering ikke høres spennende kan du kanskje heller vurdere komtek eller elektronikk. I begge de to linjene designer og lager man også systemer, men da heller systemer for ting som signaloverføring, nettverk, mobiltelefoni, etc (komtek) eller ting som signalbehandling, mikroelektronikk, signalforsterkning, etc (elektronikk).

Lenke til kommentar
Forresten - noen av dere som har hatt ITGK med jsp, vet dere hvor jeg må legge filene evt. hva jeg må gjøre med dem for å få jsp-koden min til å fungere ?

 

Jeg er klar over de må legges ut på en server som kan kjøre koden, men det virker ikke når jeg legger de i min public-mappe...

9524342[/snapback]

 

skal virke når du legger de i public mappen din, sikker på at det ikke er noe annet feil med koden din da?

Endret av _Viper_
Lenke til kommentar
Jeg henger meg på Holger og lurer på noen ting ang. NTNU og Trheim.

 

- Hvordan er arbeidsmengden den første måneden? Skal i gardemusikken nå snart, og da får jeg ikke dimmet før starten av sept. 2008.

 

- Hvordan er matematikken og fysikken sammenliknet med 3FY/3MX? Jeg har egentlig interesse for begge fag, men var ikke så inspirert på VGS. Regner med at jeg blir litt nazi med jobbing etter et år med sluttet orden.

 

- Jeg har tenkt å gå Komtek. Er det mer praktisk enn for eks. datateknikk og elektronikk? Vil helst jobbe med litt praktiske ting, skape og sette sammen systemer, kanskje innen media og it.

 

- Når bør jeg søke på hybel? Bloksberg virker som en bra studentby, noen erfaringer?  Noen som vet når nye Berg studentby er planlagt ferdig?

 

Der skal jeg ikke mase mer, regner med at en del ting står i tråden fra før, men det er da så fryktelig mange sider.

9523784[/snapback]

 

Nice. Var selv i gardemusikken i 06, og begynte på kyb 11. september. Å begynne så sent gikk egentlig greit. Må bare sørge for å jobbe litt ekstra de første ukene for å ta igjen det tapte. Stort sett er det bare teknostart de første ukene uansett. I matte hadde de kommet et stykke på vei da jeg startet. Men heldigvis er det mye repetisjon fra 3mx i begynnelsen, så fulgte bare forelesningene da jeg beygnte, og kikket litt på de første kapitlene på si. Den største ulempen var, som zethyr sa, å gå glipp av fadderperioden. Kan virke litt kjedelig å komme senere når "alle" kjenner hverandre. Men er mye jobbing i grupper, og mange anledninger til å sosialisere seg, så blir nå kjent etter hvert uansett.

 

Man slipper jo arbeid i team da, som etter ryktene skal være noe tull ^_^

Bare husk å ringe opp til ntnu i god tid før studiestart for å si ifra.

Edit: skal dessverre godt gjøres å dimme tidligere. Men nå er det stort sett på slutten at det mest spennende skjer da, såfremt man ikke er lei, så ville nok ikke gjort det uansett.

9524291[/snapback]

 

Nå har du jo vært i gardemusikk selv og vet best hvordan ting gjøres der, men min erfaring fra Forsvaret er at det generelt ikke er vanskelig å førtidsdimme pga skole. Jeg har jobbet i forsvaret selv og vi dimmet mange pga den grunnen, i tillegg har jeg mange kamerater som gjorde det.

 

Bare så det er sagt, hvis noen i andre avdelinger skulle lese denne tråden :)

Lenke til kommentar
Forresten - noen av dere som har hatt ITGK med jsp, vet dere hvor jeg må legge filene evt. hva jeg må gjøre med dem for å få jsp-koden min til å fungere ?

 

Jeg er klar over de må legges ut på en server som kan kjøre koden, men det virker ikke når jeg legger de i min public-mappe...

9524342[/snapback]

De skal ligge på folk-katalogen din, altså Q: hvis du er direkte pålogga ntnu. Det kan by på problemer å legge de under M:\public_html.

 

Filene som ligger under Q: skal være aksessérbare fra adressen http://folk.ntnu.no/brukernavnetditt/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...