Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Skjønner. Humaniora ftw.

Ser ikke ut som det er fri påmeldelse til disse fagene da.. What's up with that?

Eller, nei... Det er ikke undervisning... Ser ut til at det fortsatt er eksamen.

Får jeg tilgang til slides over it's learning og sånt når jeg bekrefter eksamensmelding i psy100x fagene?

9471474[/snapback]

Det tror jeg ikke du får...

fra Innsida:

"Melding til: Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse: Alle studenter

For at du skal få tilgang til emnene dine i it`slearning nå i høst, må du undervisningsmelde deg og være tatt opp på emnet. På adgangsbegrensede emner vil det derfor ta litt tid før emnet dukker opp på studweb. Etteranmeldingsfristen på adgangsbegrensede emner er fredag 24. august."

Det vi har fått høre av foreleserene er det samme, man må være tatt opp til undervisning for å få disse emnene på it'slearning.

9473621[/snapback]

Det er jo helt på trynet da... Hva er galt med å gi noen som tar det som selvstudium hjelpemidler som er tilgjengelige for alle andre?

Jaja... Regner med jeg i verste fall kan høre med noen som studerer disse fagene om å kopiere ting og sende over til meg.

Takk for all hjelp skal du ha. Jeg må finne psykologistudenter nå!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke gå i forelesninger som virker intetsigende, uavhengig om det er faget eller foreleseren som er udugelig. For min del har ITGK, exphil, fysikk, geoteknikk, bygningsmaterialer og til dels mekanikk 2 vært uaktuelle hittil.

9386831[/snapback]

Clausen? :thumbdown:

Er Kjell Holthe eller Jan Bjarte Aalseth bedre? De passer dessverre ikke inn i min timeplan, men kjekt å vite :)

9476172[/snapback]

Jan Bjarte pwnz.

Lenke til kommentar
Ikke gå i forelesninger som virker intetsigende, uavhengig om det er faget eller foreleseren som er udugelig. For min del har ITGK, exphil, fysikk, geoteknikk, bygningsmaterialer og til dels mekanikk 2 vært uaktuelle hittil.

9386831[/snapback]

Clausen? :thumbdown:

Er Kjell Holthe eller Jan Bjarte Aalseth bedre? De passer dessverre ikke inn i min timeplan, men kjekt å vite :)

BTW: Hvem er du studass for i mek 2?

9476172[/snapback]

Clausen er en veldig ryddig og grei foreleser. Har hatt ham i mekanikk 1 og 2, og har ham i mekanikk 3 nå. Yndlingsforeleseren til 3. klasse bygg, vil jeg tørre å påstå. Grunnen til at jeg sløyfet litt forelesninger, var at det var mye enkelt stoff, samtidig som Clausen foreleser for tregt enkelte ganger. (Kanskje derfor han er så godt likt - fordi de fleste har en mulighet til å få med seg hva som skjer?)

Har forøvrig MTPROD A-F.

Endret av trøls
Lenke til kommentar
Jeg lurer litt på en ting. Hva er "greia" med installasjonen med en glasskule som står på en stolpe på mælen utenfor Realfagbygget, på sørvestkanten? Ser den veldig godt fra vinduene på R52/53, blant annet. Noe fancy optisk fenomen?

9475933[/snapback]

Det er en bolle med sprit(?) tror jeg, uansett hvilken væske det er, så er poenget at den fokuserer solstrålene på den plata som henger bak, og brenner inn et møsnter, men virker som de er litt slæve med å montere den nøyaktig, fordi mange av platene er ike brent skikkelig.

AtW

9477163[/snapback]

Nettopp, nettopp ... Litt stilig, da! Ble stående i trappen og se på platene en stund i dag (dette så sikkert ikke veldig smart ut for utenforstående observatører). Nokså stor forskjell mellom enkelte av de "brukte" platene, da. Den første var jo kanskje den som hadde fått hardest medfart.

Jeg har også spekulert litt på de kassene som henger over de "åpne" områdene (bl.a. der Focault-pendelen henger), og ser ut som de er fylt med sammenkveilede lysstoffrør ... Noen som vet noe? :)

Lenke til kommentar
fukki: Hvilken mekanikk er du ute etter? Vil du beregne på store konstruksjoner, eller er du mer interessert i mekanisk maskineri?

9465838[/snapback]

Hadde jeg bare visst det. :blush: Har surfa litt på sidene til ntnu og ser at det er stort sett de samme mekanikkfagene de første to årene.

Grunnen til at jeg sa mekanikk er at jeg har lyst til å lære meg å gjøre beregninger på praktiske fenomener.(Og mekanikk har hittill vært favoritten i fysikken, men selv om jeg sier praktiske beregninger så er jeg ingen praktiker som har lyst på noe særlig praktisk arbeid). Har jeg rett i at hvis jeg velger bygg så er det kun statiske konstruksjonsberegninger(ensformig?), men på maskin så er det mye mer variert hva man bruker matematikken til?

Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg sa mekanikk er at jeg har lyst til å lære meg å gjøre beregninger på praktiske fenomener.(Og mekanikk har hittill vært favoritten i fysikken, men selv om jeg sier praktiske beregninger så er jeg ingen praktiker som har lyst på noe særlig praktisk arbeid). Har jeg rett i at hvis jeg velger bygg så er det kun statiske konstruksjonsberegninger(ensformig?), men på maskin så er det mye mer variert hva man bruker matematikken til?

9482543[/snapback]

Alle siv.ing.linjer gir deg arbeid med praktiske fenomener.

Hva man ender opp med, er ikke bare avhengig av hvilken linje man går, men også hvilke fag man velger. For eksempel flyter maskin og bygg veldig over i hverandre hvis man velger de mest teoretiske konstruksjons- og beregningsfagene. Men hvis man for eksempel velger de minst teoretiske fagene på bygg, kan man ende opp i en jobb der man aldri trenger å regne på noe som helst.

Lenke til kommentar

9482543[/snapback]

Hva man ender opp med, er ikke bare avhengig av hvilken linje man går, men også hvilke fag man velger. For eksempel flyter maskin og bygg veldig over i hverandre hvis man velger de mest teoretiske konstruksjons- og beregningsfagene. Men hvis man for eksempel velger de minst teoretiske fagene på bygg, kan man ende opp i en jobb der man aldri trenger å regne på noe som helst.

9483828[/snapback]

Og hvilke fag er det? På bygg altså.

Lenke til kommentar

9482543[/snapback]

9483828[/snapback]

Man kan også velge og vrake fra andre linjer om man vil etterhvert, de siste to årene hadde jeg vel knapt et fag fra fysmat

AtW

Lenke til kommentar

Bra bredde og pris på NTNUI gløs, men er ikke interessert i å drasse på treningstøy gjennom hele skoledagen, eller måtte tilpasse treningen etter de million andre... enormt deilig å bare kunne stikke ned på sats hvor det sjeldent er fullt, ett hundre meter hjemmefra...

Hadde jeg bodd nærmere gløs, hadde jeg sikkert trent på ntnui.

Lenke til kommentar

Det kan hende jeg bare har vært heldig, men jeg trener på Gløs, og selv om det ofte er mye folk der, så har jeg aldri opplevd at det er stappfullt slik mange sier.

Jeg bor også rett ved Sats, og hadde store planer om å trene der, men det blir desverre for dyrt. Vet noen om en må melde seg på aerobic timer ol. på forhånd på Gløs/Dragvoll? Og er instruktørene flinke?

Ellers, så synes jeg at Holgers lille NTNU treff høres ut som en god ide. Noen som støtter den?

Lenke til kommentar

Jeg har også spekulert litt på de kassene som henger over de "åpne" områdene (bl.a. der Focault-pendelen henger), og ser ut som de er fylt med sammenkveilede lysstoffrør ... Noen som vet noe?  :)

9482485[/snapback]

Det er en musikkinstallasjon av arne nordheim, som lager lyder, antallet lyder per tidsenhet er bestemt av hvor mange som går inn hjemmom svingdøra på realfagbygget, og det er såvidt jeg vet en "basslyd", "mellomtonelyd" og "diskantlyd" som er bestemt av hver sin værparameter (vind, temp og luftfuktighet eller noe), basslydene kommer vel kun i friminuttene og etter 4 om jeg ikke husker feil(?), noenlysene er knyttet til samme systemet, de blå tror jeg slår inn når det kommer dypere lyderr, og de gule og røde for "mellomtone" og lysere lyder.

Forøvrig kommer det visstnok noen spesielle lyder om det skjer spesielle ting på bursdagen til berømte komponister. (feks regn på beethovens bursdag 17 desember).

Dette er tatt fritt etter hukommelsen og sikkert fullt av feil, men det gir et generelt bilde av sånn ca hvordan det funker.

AtW

Lenke til kommentar
Det kan hende jeg bare har vært heldig, men jeg trener på Gløs, og selv om det ofte er mye folk der, så har jeg aldri opplevd at det er stappfullt slik mange sier.

9486543[/snapback]

Det er stort sett fra 16-1830 det er værst der. Bare man holder seg unna de tidene går det hvertfall an å trene.

Vet noen om en må melde seg på aerobic timer ol. på forhånd på Gløs/Dragvoll? Og er instruktørene flinke?

9486543[/snapback]

Jeg har observert at man klarer å fylle gulvet på 2 ganger med chicks før aerobic/spinning/osv. enkelte ganger. Vet ikke om kvaliteten på tilbudet eller noe om påmelding, men regner med at det er bra.
Lenke til kommentar
Et treff hadde vært artig. Ble forsøkt å foreslå et Trondheimstreff i vår eller noe generelt for HW, men da var responsen laber.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=600439

(Tråden er fra juli 06, men ble bumpet igjen i vår)

9486578[/snapback]

Det ble planlagt et lite treff i mai eller juni så vidt jeg husker, men siden det kom midt oppi eksamensperioden var det få som kunne komme. Da det i tillegg var dårlig vær tror jeg hele greia ble avlyst.

Angående et treff nå i høst så er jeg med dersom det ikke kolliderer med noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...