Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De kan vel faktisk ikke kreve at du skal være med på opptaksprøvene, du får være med i linjeforeninga alikevel.

En liten trøst iallefall, til oss som var alt for fyllesjuke til å klare å komme seg nedover til Ohma Electra klokka 0900 på en lørdagsmorra :p

(Det er Ohma Electra det lokomotivet utenfor elektrobygget heter?)

Edit:

Kan legge til at jeg prøvde å stå opp og rekke det, hadde funnet fram tversover, smokk og paraply dagen før. Men det var bare helt fysisk umulig å bevege seg.

Endret av pwnde
Lenke til kommentar

StudentTV = gjeng med søplehoder

det er det jeg sitter igjen med etter den videoen.

Enig med dere at Listingløpet var gøy ! Sånne ting man husker.

Veldig svakt å ikke være med på det synes jeg.

Litt feil å si at opptakene er bare for å styrke samholdet føler jeg, da jeg ser mer på den som en "prøvelse" man skal bestå for å vise at man er barsk nok til å være med i linjeforeningen.

Lenke til kommentar
Ikke gå i forelesninger som virker intetsigende, uavhengig om det er faget eller foreleseren som er udugelig. For min del har ITGK, exphil, fysikk, geoteknikk, bygningsmaterialer og til dels mekanikk 2 vært uaktuelle hittil.

9386831[/snapback]

Clausen? :thumbdown:

Er Kjell Holthe eller Jan Bjarte Aalseth bedre? De passer dessverre ikke inn i min timeplan, men kjekt å vite :)

BTW: Hvem er du studass for i mek 2?

Endret av KjellV
Lenke til kommentar
Jeg lurer litt på en ting. Hva er "greia" med installasjonen med en glasskule som står på en stolpe på mælen utenfor Realfagbygget, på sørvestkanten? Ser den veldig godt fra vinduene på R52/53, blant annet. Noe fancy optisk fenomen?

9475933[/snapback]

Sjekk metallplatene på veggen ved siden av trappa ned fra realfagskantina.

Lenke til kommentar
Jeg lurer litt på en ting. Hva er "greia" med installasjonen med en glasskule som står på en stolpe på mælen utenfor Realfagbygget, på sørvestkanten? Ser den veldig godt fra vinduene på R52/53, blant annet. Noe fancy optisk fenomen?

9475933[/snapback]

Det er en bolle med sprit(?) tror jeg, uansett hvilken væske det er, så er poenget at den fokuserer solstrålene på den plata som henger bak, og brenner inn et møsnter, men virker som de er litt slæve med å montere den nøyaktig, fordi mange av platene er ike brent skikkelig.

AtW

Lenke til kommentar

Det at glasskulen brenner hull og mønstre på platene i rommet høres ut som en dårlig myte. Om solstrålene skulle ha blitt så fokusert at det var mulig ville det vært mye sort røyk og avgasser rundt de platene.

De platene er nok et individuelt kunstverk, som kulen også er. Om kulen skulle fokusere noe lys tror jeg uansett brennpunktet vært i kulens umiddelbare nærhet om ikke i kulen selv. Skal man ha brennpunkt lenger unna måtte den ha hatt form som en linse, ikke en kule.

Utrolig at så mange realister på Gløs "vet" hva kulen gjør.

Endret av HolgerLudvigsen
Lenke til kommentar
Det at glasskulen brenner hull og mønstre på platene i rommet høres ut som en dårlig myte. Om solstrålene skulle ha blitt så fokusert at det var mulig ville det vært mye sort røyk og avgasser rundt de platene.

De platene er nok et individuelt kunstverk, som kulen også er. Om kulen skulle fokusere noe lys tror jeg uansett brennpunktet vært i kulens umiddelbare nærhet om ikke i kulen selv. Skal man ha brennpunkt lenger unna måtte den ha hatt form som en linse, ikke en kule.

Utrolig at så mange realister på Gløs "vet" hva kulen gjør.

9477478[/snapback]

Vi regnet på brennpunktet til en kule med vske av den typen som er utenfor realfagbygget, og det brennpunktet er ikke inni, eller veldig nærme, tvert imot harmonerte tallet godt med avstanden som platen er montert i på øyemål (er vel aknskje litt over en meter eller noe).

Husk også at dette tar 6 måneder, det er ikke snakk om at det går kjapt.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...