Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Er du en typisk lederperson (gjerne også fra vestkanten av Oslo) og liker økonomi bedre enn teknologi og realfag, vil du nok trives. Kjenner en som begynte der. Han sluttet i fjor fordi han mislikte det "sossete" miljøet. Opptakskravene er vel de nest høyeste på NTNU, ja.

9369145[/snapback]

Tja. Er ingen soss, og kommer ikke fra Oslo.

Er tildels lederperson, men er litt i tvil om jeg liker økonomi BEDRE enn realfaga. Er vel heller omvent. Ja, jeg får undersøke litt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dine gløs-stereotyper

-------------------------

De fleste har tanker om de forskjellige siving-linjene på gløs. Hvordan er dine tanker? Her er mitt syn:

Bygg- og miljøteknikk (Bra på festing, tar ikke skolen overseriøst)

Datateknikk (Nokså høy nerdefaktor, vet lite om dem i grunn)

Elektronikk (En del slappinger, stort sett bare gutter. Ålreite folk)

Energi og miljø (Mange idealister, gode på festing)

Fysikk og matematikk (Høy nerdefaktor, sikkert også sosial intelligens å spore)

Geofag og petroleumsteknologi (Null peiling. Mange som vil ha jobb på plattform?)

Industriell design (Kreative folk, muligens litt femi miljø?)

Industriell økonomi og teknologiledelse (Sossefaktor og mange selvgode personer. Flinke)

Ingeniørvitenskap og IKT (Alt mulig rart)

Kjemi- og bioteknologi (Elendige på festing, mange jenter. Skoleflinke.)

Kommunikasjonsteknologi (Litt som date, noe lavere nerdefaktor. Entusiastiske)

Marin teknikk (Båtfanatikere. Liker å ferdes mye rundt i byen)

Materialteknologi (Null peiling på denne gjengen)

Nanoteknologi (Helt ny linje, umulig å si. Sikkert mange flinke)

Produktutvikling og produksjon (Het maskin før. Mange som ikke kom inn på design søker hit og angrer?)

Teknisk kybernetikk (For spesielt interesserte? Disse får høy lønn, men jeg møter dem ikke ofte på byen)

Lenke til kommentar

har ei venninne hjemmefra som går indøk, og hun er ikke veldig fornøyd med miljøet på linja. folk er vel stort sett greie, men det er mange holdninger som man stort sett finner vest for Oslo, ja.

men for all del, du får jo nesten garantert en veldig god jobb.

Lenke til kommentar
Dine gløs-stereotyper

-------------------------

Teknisk kybernetikk (For spesielt interesserte? Disse får høy lønn, men jeg møter dem ikke ofte på byen)

9369323[/snapback]

Hehe. Mulig jeg er spesielt interessert... I alle fall veldig fornøyd med mitt valg!

Ellers er jeg ganske enig i din beskrivelse av linjene.

Endret av EirikO
Lenke til kommentar
Viktig å prioritere rett her. Vi på gløs må holde sammen mot det som virkelig er farlig og ondt i verden. Dragvoll og tulleingeniørene på HiST. Og Lånekassa. Og SiT. Og andre norske byer som ønsker å fremstå som vellykkede studiebyer. Akk, så mye hat.

9362597[/snapback]

Ang andre trussler i Trondheim.. Så på "reklame" for UKA at rektor Digernes utalte at "(...)UKA er Trondheims neste beste utdanningsinstutisjon".

Det betyr vel at HiST uansett ikke er bedre enn 3. plass. :)

Endret av EirikO
Lenke til kommentar

Angående Indøk. For oss som hadde forelesning i AiT av en 4.klassing fra Indøk, så var det et godt svar på hva slags folk som går der. Han var veldig flink til å forklare, og meget flink til å snakke for seg. Men man så at sossenivået preget fyren, og noe han påpekte mange ganger var hvordan man skulle kle seg godt når man skulle arbeide i team. Lite sans for humor. Så det var IndØk.

Bygg- og miljøteknikk (Min linje :) Godt sosialt miljø, Typisk C i matte-typer)

Datateknikk (Stor kompetanse innenfor programmering og data generellt. Snille folk som ofte sitter på laptop i SiT-kafeen)

Elektronikk (Hyggelige folk, litt asosiale på den måten at de kun holder for seg selv)

Energi og miljø (Emil-duuuuuds. Få Bellona-frelste til å være en slik linje. Mange har mer fokus på Vannenergi og andre energikilder virker det som)

Fysikk og matematikk (Fåtalls partypeople. Flinke studenter)

Geofag og petroleumsteknologi (Tar kjemi dødsens alvorlig. Har kjemi med dem. Målet er vel å jobbe seg til en stilling utenfor kysten av Norge)

Industriell design (Deler leilighet med en. Fått inntrykk av at det er trivelige folk. Liker å tegne, og er jævler på vektorregning. Helt sant)

Industriell økonomi og teknologiledelse (Gidder ikke å kommentere)

Ingeniørvitenskap og IKT (Grei blanding av folk med pchobbyer og mattefrelste)

Kjemi- og bioteknologi (En hel del jenter. 4 % er deilige. Fremtidige forskere som kanskje kan kalles labrotter. Hyggelige fisker i år)

Kommunikasjonsteknologi (Komtek.... Ambisiøse studenter som liker dilldall)

Marin teknikk (Kjenner ingen derfra. Uttaler meg derfor ikke)

Materialteknologi (Trodde dette var PuP, men det er visst noe annet. Har ikke snøring)

Nanoteknologi (Helt ny linje, umulig å si. Sikkert mange flinke)

Produktutvikling og produksjon (Hyggelige folk. Kan virkelig feste. Kanskje fordi de har lav pris på alkoholen på kjelleren på Moholt.)

Teknisk kybernetikk (Strange people? Har møtt på en. Han var litt sær. Men sikkert hyggelig linje)

Lenke til kommentar
Tenker jeg velger MFEL1010-1 - Innføring i medisin for ikke-medisinere som perspektivemne i høst. Noen som har erfaringer de vil dele derfra?

9370859[/snapback]

Hva tenker du på? Faget er relativt interessant om du har litt interesse for hvordan kroppen fungerer (ikke alle kapitlene er like spnennede dog), eksamen er ekstremt lett.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...