Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Uforberedt auditorieøving i matte klokka 08.15, great. Ikke spesielt vanskelig, men prestasjonsevnen på morran er heller skral.

9341872[/snapback]

 

Urk, jeg var helt borte vekk i dag tidlig pga. litt for lite søvn og helt inni granskauen forkjøla. Så den øvinga gikk i retning nedenom og hjem for min del.

Tror jeg fikk fiksa det meste men fyameg, ikke morro.

Lenke til kommentar
^^

 

Jeg savnet den fine blå formelsamlingen jeg hadde på vgs. :'( Rottman-tingen er et helvete å finne fram i.

 

...For ikke å snakke om den fæle kalkulatoren. Piltastene gjør som de vil.

9346826[/snapback]

 

Enda verre er vel det å miste muligheten til å tegne grafer. Noen som har hatt kjemi i 1.klasse? Med en kjent foreleser med negativt fortegn. Hører han skal ha vært leder i MENSA Sør-Trøndelag i en årrekke. Det at jeg ikke har hatt kjemi (Men bio, som hjelper null nååå) vil vel si at jeg sliter mer enn andre.

Lenke til kommentar
En person med batchelor i datateknikk fra en høsykole, og alle fag som treng for og ta master på NTNU, og karakter B i snitt. Hvor stor sjangse er det for at denne personen kan komme inn på master i NTNU?

9345602[/snapback]

 

Stor nok hvis han aldri skriver "sjangse" igjen.

Lenke til kommentar
Noen som har hatt kjemi i 1.klasse? Med en kjent foreleser med negativt fortegn. Hører han skal ha vært leder i MENSA Sør-Trøndelag i en årrekke. Det at jeg ikke har hatt kjemi (Men bio, som hjelper null nååå) vil vel si at jeg sliter mer enn andre.

9347039[/snapback]

Jeg har hatt kjemi, og jeg hadde Martin Ystenes. Han er litt sær, men en veldig dyktig lærer. Hjalp i alle fall meg godt med å klare å få B i kjemi.

Lenke til kommentar
Oi oi. Tidenes kickstart på semesteret for meg som dragvollstudent:

 

Har allerede lest ei lita bok + leste 100 sider av en større bok i dag :ohmy:

 

Hva skjer med verden?

9345462[/snapback]

 

Hmm, hørte rykter om at grunnen til at du ikke gadd å henge med oss fra pub til pub var at du var hjemme for å lese :p

Lenke til kommentar
^^

 

Jeg savnet den fine blå formelsamlingen jeg hadde på vgs. :'( Rottman-tingen er et helvete å finne fram i.

 

...For ikke å snakke om den fæle kalkulatoren. Piltastene gjør som de vil.

9346826[/snapback]

 

Enda verre er vel det å miste muligheten til å tegne grafer. Noen som har hatt kjemi i 1.klasse? Med en kjent foreleser med negativt fortegn. Hører han skal ha vært leder i MENSA Sør-Trøndelag i en årrekke. Det at jeg ikke har hatt kjemi (Men bio, som hjelper null nååå) vil vel si at jeg sliter mer enn andre.

9347039[/snapback]

 

Er vel MENSA-Norge Ystenes har vært leder for. Fyren skriver dikt om kjemi på fritida :ermm:

Lenke til kommentar
Noen som har hatt kjemi i 1.klasse? Med en kjent foreleser med negativt fortegn. Hører han skal ha vært leder i MENSA Sør-Trøndelag i en årrekke. Det at jeg ikke har hatt kjemi (Men bio, som hjelper null nååå) vil vel si at jeg sliter mer enn andre.

9347039[/snapback]

Jeg har hatt kjemi, og jeg hadde Martin Ystenes. Han er litt sær, men en veldig dyktig lærer. Hjalp i alle fall meg godt med å klare å få B i kjemi.

9347178[/snapback]

 

Hehe, Ystenes er en omstridt mann ja, og ikke for å være slem, men det at man får B trenger ikke å bety at han er så veldig dyktig, øvingsopplegget/småprøveopplegget er jo lagt opp på en slik måte at om du deltar i det, uten å stryke, så er det jo nesten umulig å ikkke få en god karakter, jeg vil tror det er veldig få D'er og E'er i faget hans.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hehe, Ystenes er en omstridt mann ja, og ikke for å være slem, men det at man får B trenger ikke å bety at han er så veldig dyktig, øvingsopplegget/småprøveopplegget er jo lagt opp på en slik måte at om du deltar i det, uten å stryke, så er det jo nesten umulig å ikkke få en god karakter, jeg vil tror det er veldig få D'er og E'er i faget hans.

 

AtW

9347464[/snapback]

Det er riktig at øvings- og småprøveopplegget bidrar mye til at det er lettere å få god karakter, men det må stadig en lærer til for å gjennomføre disse oppleggene. I tillegg synes jeg Ystenes var flink til å forklare, og dyktig som tavleunderviser. Mulig jeg har et galt inntrykk, men hadde ikke hatt noe imot å ha ham igjen.

 

Det som er litt synd er at øvingsopplegget differensierer mye mellom de som gidder å være i øvingstimene, og de som ikke gidder det. Det er også et krav å gjøre det ganske bra på småprøvene for å få bra karakter, da eksamen blir veldig lang om disse ikke er gjort. Den høye strykprosenten (se under) kommer nok også litt av Ystenes som person, de som overhodet ikke liker ham vil kanskje ha vanskeligere for å følge med?

 

Her er forøvrig karakterfordelingen i TMT4106 kjemi (våren 2006):

A 37

B 52

C 39

D 40

E 30

F 58 (24%)

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar
Hehe, Ystenes er en omstridt mann ja, og ikke for å være slem, men det at man får B trenger ikke å bety at han er så veldig dyktig, øvingsopplegget/småprøveopplegget er jo lagt opp på en slik måte at om du deltar i det, uten å stryke, så er det jo nesten umulig å ikkke få en god karakter, jeg vil tror det er veldig få D'er og E'er i faget hans.

 

AtW

9347464[/snapback]

Det er riktig at øvings- og småprøveopplegget bidrar mye til at det er lettere å få god karakter, men det må stadig en lærer til for å gjennomføre disse oppleggene. I tillegg synes jeg Ystenes var flink til å forklare, og dyktig som tavleunderviser. Mulig jeg har et galt inntrykk, men hadde ikke hatt noe imot å ha ham igjen.

 

Det som er litt synd er at øvingsopplegget differensierer mye mellom de som gidder å være i øvingstimene, og de som ikke gidder det. Det er også et krav å gjøre det ganske bra på småprøvene for å få bra karakter, da eksamen blir veldig lang om disse ikke er gjort. Den høye strykprosenten (se under) kommer nok også litt av Ystenes som person, de som overhodet ikke liker ham vil kanskje ha vanskeligere for å følge med?

 

Her er forøvrig karakterfordelingen i TMT4106 kjemi (våren 2006):

A 37

B 52

C 39

D 40

E 30

F 58 (24%)

9348121[/snapback]

 

For all del, han er sikkert en flink underviser, jeg har ikke hatt han. Men han er en mann mange mener noe om, kanskje i kraft av at han stikker seg ut endel. Og i sin argumenatasjon angående undervising, så synes jeg det virker som han lider litt av det som mange proffer på gløs gjør, nemlig at han ikke innser at det beste for han, læringsmessig, ikke nødvendigvis er det beste for alle. Generelt er det for stor tendens til å innsistere på at alle skal lære på samme måte, og i samme tempo på gløs.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ystenes kan jo også oppfattes som temmelig arrogant, særlig siden han sier ting som: Jeg legger ikke ut løsningsforslag, klarer man ikke å finne løsningen selv er man ikke ingeniør-emne.

 

Dessuten, så synes jeg det er litt på kanten at enkelte forelesere gir rotta i at studentene sine faktisk også har andre fag. Ystenes legger f.eks opp til at man skal ha en haug av deleksamener, gjerne veldig tett oppi de ordinære eksamenene.

Lenke til kommentar
Ystenes kan jo også oppfattes som temmelig arrogant, særlig siden han sier ting som: Jeg legger ikke ut løsningsforslag, klarer man ikke å finne løsningen selv er man ikke ingeniør-emne.

 

Dessuten, så synes jeg det er litt på kanten at enkelte forelesere gir rotta i at studentene sine faktisk også har andre fag. Ystenes legger f.eks opp til at man skal ha en haug av deleksamener, gjerne veldig tett oppi de ordinære eksamenene.

9348477[/snapback]

 

Ja, slike holdninger er det mange som har, man møter feks ingen forståelse for det om man føler man lærer bedre når man tar løsningsforslaget til hjelp. Og mange ser ut til å ignorere at man faktisk har 4 fag i semesteret man skal igjennom.

 

AtW

Lenke til kommentar

Akk, gode minner fra førsteklasse. Skremmende auditorieøvinger i matte 1, Rottmann oppleves som et helvete, kalkulatoren er dårlig. (Og hvordan skal man vite hvordan funksjoner ser ut når man ikke kan plotte dem på en kalkulator?) Ja, jammen var vi naive.

 

Ellers er Ystenes' kjemiopplegg helt greit. Kunne vært bedre, men kunne også vært verre. Passer tilsynelatende bedre for flinke studenter enn for svake, men øvingsopplegget som gjør det umulig å stryke, kan jeg ikke se favorisere de flinkeste. Her er ellers resultat fra H06:

 

A 44 <- Her havnet jeg. Hadde ikke kjemi på VGS.

B 89

C 139

D 46

E 23

F 45

 

Redigert: Greit å få med F-en og. Fin bokstav.

Endret av trøls
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...