Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

En villkårlig busstur til Dragvoll:

 

-Bussen kommer alltid for seint.

-Bussen er stappfull så man må stå som sild i tønne.

-Bussen stopper ikke ved flere stoppesteder som har mange, skuffede folk stående og måpe.

-Bussen kommer alltid 10-15 minutter for seint fram til Dragvoll.

 

Jeg syns ærlig talt de burde ha flere busser om morran.

6727369[/snapback]

Kjenner til den, ja. Jævlig artig å ta bussen fra Voll, jeg har ikke fått sitteplass en eneste gang. Sist kjørte 3 busser forbi før jeg fikk slengt meg på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finn dere enn sykkel og begynn å bruk den.

6730708[/snapback]

 

Ja, det er desverre alt for mange studenter som "finner" seg en sykkel. KJØP deres egen!

6731026[/snapback]

Vi lever i et bruk-og-kast-samfunn. Låser du ikke sykkelen blir den sett på som eierløs og noen bruker den og kaster den. Sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Vi lever i et bruk-og-kast-samfunn. Låser du ikke sykkelen blir den sett på som eierløs og noen bruker den og kaster den. Sånn er det bare.

6731032[/snapback]

Skal du komme med flere dumme idéer om "felles-eie", e.l. kan du kjøpe deg en tidsmaskin og ta turen til gamle Sovjet.

 

Blir kjipt i morra, fremføring i AiT med ekstern sensor til å sette karakter osv, om vi er uheldige og blir trekt ut.. =/ Er det lov å skrive i "teamkontrakten" at "vi skal stå sammen om å boikotte AiT" ? :p

Lenke til kommentar

Det er bare noen som blir trukket til AiT da. Resten skal fremføre for studass eller levere inn presentasjonsmaterialet om jeg har fått med alt riktig. Hvilken linje går du? Jeg er studass for noen kybernetikerspirer.

 

I forrige oppgave hadde dere vel mulighet til å skrive inn nye "paragrafer", så det er vel litt sent nå;)

Lenke til kommentar
Vi lever i et bruk-og-kast-samfunn. Låser du ikke sykkelen blir den sett på som eierløs og noen bruker den og kaster den. Sånn er det bare.

6731032[/snapback]

Skal du komme med flere dumme idéer om "felles-eie", e.l. kan du kjøpe deg en tidsmaskin og ta turen til gamle Sovjet.

6731140[/snapback]

For en utblåsning. I 2006 er det jo terrorist som er hype-ordet og ikke din pre-2000-talls fordom om kommunismen.

 

Men nå kjøpte jo jeg min egen sykkel, men jeg forstår de som ikke gidder og bare plukker opp alle de evige med tusner sykler som ligger spredt rundt i trondheim.

Lenke til kommentar
For en utblåsning. I 2006 er det jo terrorist som er hype-ordet og ikke din pre-2000-talls fordom om kommunismen.

6731551[/snapback]

Haha.. om du er terrorist, amerikaner, har "utenlands opprinnelse" eller er en kommunist bryr jeg meg ikke om i det hele tatt. Det jeg bryr meg om er at du virker som om du er likegyldig til at folk forsyner seg av andres eiendeler, bare fordi de ikke er boltet fast til murvegger og lyktestolper.

 

cecolon: jeg går datateknikk.. fadderne mine er "Karl Ove" og "Hysing" (han som dreit seg ut på presentasjon foran 300 andre studenter i fjor :p)

Lenke til kommentar
Holger: Hva gjorde du for å bytte linje mellom semesterene?

6720930[/snapback]

Om du søker innen en viss frist i jula (etter jula, rundt jula, en gang omkring der) kan du bli overført innen det nye semesteret etter juleferien.

 

Jeg søkte ikke før denne fristen (det er derfor jeg ikke vet helt når den er) men veilederen sa jeg skulle melde meg av alle eksamene jeg hadde på den gamle linjen (unntatt de fagene som du også har i den nye) og melde meg på de eksamene den nye linjen har (og delta i undervisningen deres, melde deg på øvingsopplegget, etc. Ganske lett å fikse de tingene, faktisk). Så skulle jeg søke på den nye linjen gjennom Samordna Opptak på våren, komme inn og søke om å bli flyttet til 2. klasse. Om du ikke kommer inn er det til og med mulig visstnok å bli overført internt.

 

Faktisk ikke så mye strev å skifte slik uformelt. Jeg gikk offisielt fortsatt på den gamle linjen, men det hadde ingenting å si.

Lenke til kommentar
Det jeg bryr meg om er at du virker som om du er likegyldig til at folk forsyner seg av andres eiendeler, bare fordi de ikke er boltet fast til murvegger og lyktestolper.

Stemmer, jeg er likegyldig til folk som ikke klarer å sikre eiendelene sine for så å syte over alle de tapte eiedelene sine i etterkant. Klarer du ikke holde orden på hvor du parkerer sykkelen din fortjener du heller ikke å ha den lengere enn et par uker.

 

Folk som knipper låser har jeg ingenting til overs for, men ulåste sykler som ligger å slenger ser jeg på som felles eiendom.

Lenke til kommentar
Hvordan dret han seg ut?

6732236[/snapback]

Han snakka visstnok om at han hadde bare satt sammen et foredrag sammensatt av alle fremmedordene han fant i boka, fremfor å gjøre oppgaven. Han satset på å ikke bli plukket ut, men bommet. De andre husket han visst godt etter den episoden, sa han :shrug::D

 

CAT0: det ser ut til at du har noen punkter du er litt uenig med den norske lov på?

Lenke til kommentar

Hehe, jeg var på gruppe med Hysing. "Sosioteknisk organisasjonsledelse" (tror jeg det var) har vi fortsatt ikke peiling på hva er :p Var en morsom fremføring.

 

 

Holger:

 

Jeg har gått ett år på Datateknikk, men ville over til Bygg&Miljø nå. Hadde 0,3 poeng for lite til å komme inn, så nå går jeg Byggingeniør på HiB. Tror du det hadde funket for meg å melde meg av alle emner jeg har nå, og erstattet de med Bygg&Miljø-emner (tenkte jeg skulle begynne i 1. klasse der, er mange andre emner de har)? Så hadde jeg søkt meg inn om et år, når jeg har fått alderspoeng + realfagspoeng (tenkte jeg skulle ta et par fag fra VGS)?

 

Hvilken studieveileder var det du snakket med?

Lenke til kommentar

Nostradamus: Jeg snakket med flere veiledere over mail samt to folk på instituttet/fakultetet til den nye linjen min i person. Jeg vil anbefale deg å kontakte en veileder på instituttet eller fakultetet du vil inn på. Du finner dem her: http://www.ntnu.no/studentservice/studieve...ning/veiledere/

 

Om de ikke kan hjelpe deg vil de alltid veilede deg til dem som kan, så du trenger nesten bare sende en epost til noen med veilederstatus. ;)

 

Om du tar alle bygg og miljø-fagene nå vil du nok kunne søke deg til å få hoppe til en høyere klasse om du kommer inn på bygg i senere tid. Men, de tipsene jeg fikk gjaldt min situasjon hvor jeg allerede var student på NTNU. Du har en ganske annen situasjon, så du må (selvsagt) snakke med veiledere før du gjør noe drastisk. Det er visstnok en form for adgangsbegrensing på de fleste siv.ing.fagene på Gløshaugen, har jeg hørt. Jeg meldte meg på fagene gjennom interne nettsider jeg har tilgang til som NTNU-student, så det kan hende du ikke kan ta fagene før du kommer inn.

Endret av HolgerLudvigsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...