Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
sim: :wee:

Skal ha matte 1, 2, 3 og 4k jeg. Hjelpe og trøste. :love: Jeg gleder meg.

9229326[/snapback]

Hvilken linje?

Jeg hørte før jeg begynte at mattefagene skulle bli lettere og lettere utover i studiene, men jeg kan så langt slå fast at matte 2 er ganske mye vanskeligere enn matte 1. Ryktene skyldes nok at overgangen fra 3mx til matte 1 er større enn overgangen fra matte 1 til matte 2.

Mens matte 2 bygger på matte 1, er matte 3 og de forskjellige variantene av matte 4 vidt forskjellige hvis jeg har forstått det riktig.

Lenke til kommentar

Jeg trodde matte x-fagene var noe a lá analysefagene som jeg har hatt. I mine øyne blir det ganske søkt å sammenligne de med MX-fagene fra vgs, da de aller fleste gikk fra 5/6 til noe midt på treet.

Jeg hadde 5 og 6 i MX-fagene, men strøyk alikevel analyse I. Fikk et aldri så lite comeback da jeg tok det opp til våren.

Er vel bare jobbing som skal til antar jeg. Jeg var nemlig i Daniel Braaten-modus under hele første semester på Gløs.

Lenke til kommentar
Jeg trodde matte x-fagene var noe a lá analysefagene som jeg har hatt. I mine øyne blir det ganske søkt å sammenligne de med MX-fagene fra vgs, da de aller fleste gikk fra 5/6 til noe midt på treet.

Jeg hadde 5 og 6 i MX-fagene, men strøyk alikevel analyse I. Fikk et aldri så lite comeback da jeg tok det opp til våren.

Er vel bare jobbing som skal til antar jeg. Jeg var nemlig i Daniel Braaten-modus under hele første semester på Gløs.

9229471[/snapback]

Analysefagene er en del tyngre enn matte-x.

Veldig mange får litt dårligere karakterer, både i analyse og matte1, og grunnen til dette er for min del litt uklar. Kanskje spranget fra vgs. er for stort? Hører jo stadig at Per Hag klager over nivået i skolen.

Lenke til kommentar
Jeg er tøff

9229471[/snapback]

Veldig mange får litt dårligere karakterer, både i analyse og matte1, og grunnen til dette er for min del litt uklar. Kanskje spranget fra vgs. er for stort? Hører jo stadig at Per Hag klager over nivået i skolen.

9230191[/snapback]

Si meg en bedreviter som ikke klager på at nivået i skolen er lavt.

Har man litt teft og stå-på-vilje, så går nok det meste greit her i verden.

Lenke til kommentar

9229471[/snapback]

9230191[/snapback]

Min teori er at folk har vært vant til å gjøre det bra i matte med svært lite arbeid i mange mange år, desverre fungerer ikke det for de fleste når de begynner på universitetet.

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Endelig svar fra militæret! Da har jeg fantastiske 5 dager på å finne meg et sted å bo, samt å få alt stæsjet mitt fra Oslo opp dit :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...