Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Noen som kan forklare meg hva jeg skal gjøre på 3. del av "Legg inn utdanningsplan" på studentweb? skjønte ikke helt. :dontgetit:

Under "Vil følge undervisning høst 2007" står det [underv.partier] (Ikke valgt). wtf? Og jeg kan visst velge tidspunkt for EXPH0001, men det er kanskje best å la den stå på høst 2007?

Når jeg trykker på [underv.partier] kommer "Direkte påmelding til undervisning i emnet

Klikk OK hvis du ønsker å gjøre direkte påmelding til emnet nå."

-Burde jeg trykke OK?

Jeez, jeg er forvirret. :p

Endret av Lungemannen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk i alle fall ikke gå videre før jeg hadde trykket ok. Såvidt jeg har forstått så er fastslår du bare at du skal ha ex.phil første semesteret og melder deg opp til eksamen. Jeg hadde i alle fall ikke noe valg :p

Føler hele ntnu-studweb var en smule kaotisk for førsteårstudent siden i alle fall jeg ikke er helt klar over hva jeg går til. Heftet jeg fikk i posten dekket ikke akkurat den siden. Kunne vel selvfølgelig ha ventet med planen, men man vil da ha pengene fra lånekassa asap.

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

Haha. Fikk århundrets mest freshe leilighet. Helt totalrenovert og stylet opp. Men eneste problemet er vel at det ligger i Ranheim?! og at det ikke er klart før 1.September. Det er litt kjipt. Er den der SIT (Tak over hodet-saken) grei løsning frem til 1.sep? Og Ranheim er vel litt langt unna sentrum. Et par kilometere hvertfall. Buss eller sykkel?

Lenke til kommentar

Lurer på om jeg har blitt rundlurt av en eksamensvakt for et par måneder siden. Laget en fin tegning på kjemi-eksamen og leverte den, men da jeg pakket sammen tingene mine og skulle til å gå kallte sjefsvakta meg tilbake og fortalte at hvis jeg fyllte ut et fint "blankt svar"-skjema fikk jeg fortsatt tilgang til konten. Eneste forskjellen var visst at NTNU slapp å betale sensor for å rette besvarelsen min - som uansett ikke kom til å få annet enn F. Får ikke opp noen melding om eksamen i kjemi på studweb, så kan se ut vakta har lurt meg :scared:

Lenke til kommentar
Haha. Fikk århundrets mest freshe leilighet. Helt totalrenovert og stylet opp. Men eneste problemet er vel at det ligger i Ranheim?! og at det ikke er klart før 1.September. Det er litt kjipt. Er den der SIT (Tak over hodet-saken) grei løsning frem til 1.sep? Og Ranheim er vel litt langt unna sentrum. Et par kilometere hvertfall. Buss eller sykkel?

9213583[/snapback]

Ranheim?? Det er et godt stykke borte.

Lenke til kommentar
Lurer på om jeg har blitt rundlurt av en eksamensvakt for et par måneder siden. Laget en fin tegning på kjemi-eksamen og leverte den, men da jeg pakket sammen tingene mine og skulle til å gå kallte sjefsvakta meg tilbake og fortalte at hvis jeg fyllte ut et fint "blankt svar"-skjema fikk jeg fortsatt tilgang til konten. Eneste forskjellen var visst at NTNU slapp å betale sensor for å rette besvarelsen min - som uansett ikke kom til å få annet enn F. Får ikke opp noen melding om eksamen i kjemi på studweb, så kan se ut vakta har lurt meg :scared:

9215304[/snapback]

Du får ta konten når du leverer et sånn ark, du får forhøre deg med folk og se om det har skjedd noe feil med noe registrereing.

AtW

Lenke til kommentar

Hva må jeg foreta meg når jeg ikke kan ta konteeksamen nå i sommer? Må jeg ta kontakt med NTNU for å bli meldt opp til neste års eksamen, eller skjer det automatisk? Faget det gjelder er Fysikk (TFY4125) som altså er et vårsemesterfag, og jeg kunne tenke meg å ta eksamen våren 2008. Taper jeg stipend på at jeg hadde 3 beståtte fag vår 2007 og 5 våren 2008 (forhåpentligvis...)?

Endret av the_lynx
Lenke til kommentar
Hva må jeg foreta meg når jeg ikke kan ta konteeksamen nå i sommer? Må jeg ta kontakt med NTNU for å bli meldt opp til neste års eksamen, eller skjer det automatisk? Faget det gjelder er Fysikk (TFY4125) som altså er et vårsemesterfag, og jeg kunne tenke meg å ta eksamen våren 2008. Taper jeg stipend på at jeg hadde 3 beståtte fag vår 2007 og 5 våren 2008 (forhåpentligvis...)?

9217459[/snapback]

Ikke møt på konten, meld deg opp i faget på studweb. Du mister ikke stipend.

Lenke til kommentar

9213583[/snapback]

Ranheim?? Det er et godt stykke borte.

9215671[/snapback]

Jeg hadde heller bodd i en sliten, trasha leilighet nært sentrum/gløs/venner enn å bo i en sin leilighet på Ranheim. Kan legges til, jeg _bor_ i en sliten, trasha sentral leilighet. Du kommer til å få ubegripelig mange dyre taxiturer hjem, gåavstand er uaktuelt. Sykkel går vel an men ser for meg at det blir en kjip tur 9 av 10 dager, regn slaps, vind. Men, om du er heldig har du 3 mnd oppsigelse, da kan du jo begynne å jakte litt utover. Når markedet roer seg etter at bladene har blitt gule, kommer det rett som det er gode tilbud. :thumbup:

Lenke til kommentar

Hvordan skal man egentlig gjøre det med tanke på adresseendring? Post og lignende. Må jeg ringe til postkontoret og få to faste adresser. Den gamle hjemme og en ny for hybelen. Eller bytte adresse. Den "midlertidige" løsninga til posten var ihvertfall skamdyr.

Litt uorganisert hue som må ordne siste ting før han reiser oppover :p

Lenke til kommentar
Alright, da gjør vi det. Takk for hjelpa.

Varig adresseendring på postens sider med andre ord?

9219491[/snapback]

Jeg bare gikk innom kommunen for å endre den folkeregistrerte adressa. Det er fullt mulig det er flere steder å gjøre det på, men der har du ihvertfall èn mulighet. :)

Jeg har forøvrig et spørsmål. Jeg finnes ikke kjent i Trondheim, men har fått en hybel 1,5km unna Gløshaugen. Men det jeg lurer på er avstanden til Trondheim sentrum fra Gløshaugen? Jeg bare lurer litt på om jeg må ta buss, eller om det er sykkelavstand fra hybelen til sentrum. Hybelen ligger forøvrig sør, og bittelitt øst for Gløshaugen.

Lenke til kommentar

En adresse hadde vært fint. Du kan eventuelt benytte deg av karttjenesten til gule sider. Der kan du skrive inn din adresse samt Kongens gt 10 (sånn ca torget) slik at du får en nøyaktig avstand.

Endret av LarsP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...