Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Trondheim er en normal middels-stor norsk by, ganske koselig (men trønderne forstyrrer :p).

9182806[/snapback]

Hehe :D Ja til et trønderfritt Trondheim ! Neida, koselige dyr de trønderne bare man skjønner hva de sier.

Gløshaugen (de som tror de eier verden)

9182806[/snapback]

Feil. Det er vi som eier verden, det er ikke noe vi tror.

for alle vet at det Gløshaugstudenten ønsker seg aller mest til jul er en ny kiwiuniform.

9182806[/snapback]

Bra for oss at vi har arbeidsmoral til å jobbe og studere, når dragvollerne ikke liker å gjøre noen av delene. Ellers gjør det lite om vi trives i kiwiuniformen i 5 år, når dere vil slite med den hele livet fra dere er ferdig utdannet til dere pensjonerer dere =]
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Hehehe, go dragvoll! Jeg ønsker kiwiuniformen velkommen, det kan umulig være veldig stor etterspørsel etter cineaster på andre arbeidsplasser :!:

Lenke til kommentar

Ville bare si til folket at hvis dere ønsker dere pinkoden med en gang, så bare gå inn på www.studweb.ntnu.no -> velg logg inn -> skriv fødselsnummeret ditt -> klikk på motta pinkode på mail -> sjekk mailen din, Voila!

(Forutsatt at du har registrert mailen din, noe jeg tipper ALLE her på nørdeforumet har gjort (= )

Sees!

Lenke til kommentar
Får man ikke gjeldsbrevet først etter man er registret på studweb og har betalt semesteravgift ? Eller skriver man brevet først, og så kommer pengene når det er betalt + oppmedlt til eksamen ?

Jaja, da bærer det off til å se Simpsons - The Movie. Må jo bare være bra !

Apropos militæret dere som snakka om det, kom dere inn, ikke noe vits i å lure seg unna. Men, skjønner jo det er kjipt å gå rundt og ikke vite om man skal, når, hva, osv.

9182480[/snapback]

Det er ikke det at jeg ikke vil som er problemet. Jeg prøvde å søke på befalskolen før sommerferien, men militæret rotet til alt, og greide å sette ned resultatene mine fra sesjon i stedet for. Jeg sleit lenge med å få ordnet dette, og det resulterte i at de sa jeg kom til å få en innkalling i Juni. Fristen for å melde om utsettelse var 15. juni, men jeg fikk ikke innkallelsen min før den 20. juli (sendt 17. juli).

Problemet er at jeg har skadet armen min i mellomtida, og at dette i praksis gjør armen min ubrukelig i et halvt år minst, kanskje lenger. Så nå strever jeg med å få utsatt, sånn at ikke hele militærtjenesten går i vasken i løpet av de første dagene. Hvis jeg må møte opp til militæret for å bli sendt hjem etter to uker, går hele studiestarten i vasken for meg, og det vil jeg jo nødig.

Helt malapropos, hvordan er Trondheim i forhold til Oslo (størrelse osv.)? Jeg har egentlig aldri vært der, så det blir spennende å se hvordan dette skal gå :)

9182764[/snapback]

Skjønner godt du ikke er kjempegodt for militæret hvis du har en skadet arm... og mente ikke å harselere eller mobbe deg fordi jeg fikk inntrykket du ville vri deg unna, men jeg har sett på flere fronter folk som for enhver pris vil vri seg unna.. Selv gikk jeg UB-kurs og fikk jattemycket ut av det, men så lærer man litt mer nyttig på en befalsutdanning enn i en fgtj. også, da. Men kan si at min erfaring fra praksistiden som befal var at de menneskene vi hadde inne virket som de fikk noe ut av det, og det gikk også igjen at soldatene var enige i dette selv...

Jeg vil si Trondheim er en liten storby. Når du går i byen merker du at den slettes ikke er så voldsomt stor, men det bor vel rundt 150 000 mennesker der ? Kontra Oslo sine 550 000-ish. Som sagt er Oslo stor og uoversiktlig, mange folkeslag og typer. Trondheim er mer kompakt og har jo mange mange flere studenter. Har vel lest 30 000 students et sted. Og jeg vil si at Trondheim er en svært koselig by.

edit: og takk til CidroN for tipset :p

Endret av wendel
Lenke til kommentar
Jeg har fått gjeldsbrev. Signert og lagt i konvolutt. Nå må jeg bare skaffe et frimerke. Synes godt Lånekassen kunne spandert porto. Dritt.

9186986[/snapback]

Fikk mitt brev i dag jeg også, men må få tak i frimerker først, ugh.

Får bare håpe de ikke bruker en måned på å få til utbetalingen slik som i fjorhøst.

Post den uten frimerke, det har fungert før.

9187179[/snapback]

Tar jeg ikke sjangsen på. Vil ha pengene før oktober i år.

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Du kan bestille nytt gjeldsbrev om du logger deg inn på Min Side på Lånekassens nettsider, og tror du kan endre adressen hvor det nye brevet sendes.

Edit: Fikk mail fra Lånekassen nå hvor det står:

"Søknad behandlet. Svarbrev sendes **********. Du kan endre

adresse og bestille nytt svarbrev på Dine sider, www.lanekassen.no"

:)

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Nå står jeg på venteliste på biologi, som i alle år har vært et åpent fag, men tydeligvis ikke nå lengre. Hvordan er det hvis det er noen som ikke møter opp på imatrikuleringen da, mister de plassen sin? Og i såfall, må jeg også møte opp for å ha mulighet til å få den evt plassen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...