Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Bare ta kontakt med den på fakultetet du tilhører som har ansvaret for førstegangstjeneste og få han til å sende utsettelsespapirene til forsvaret.

Militæret roter alltid maks og er noe jævlig styr å ha med å gjøre. Like greit å lure/slippe unna med en gang du får sjansen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Bare ta kontakt med den på fakultetet du tilhører som har ansvaret for førstegangstjeneste og få han til å sende utsettelsespapirene til forsvaret.

Militæret roter alltid maks og er noe jævlig styr å ha med å gjøre. Like greit å lure/slippe unna med en gang du får sjansen.

9179780[/snapback]

Hmm, hvilke utsettelsespapirer er det du tenker på? Jeg har bare sendt det skjemaet jeg fikk i posten av militæret. Det må dog nevnes at innkallingspapirene mine ble sendt ut én måned etter utsettelsesfristen gikk ut. Etter et par telefoner med militæret, så bad de meg om å sende søknad likevel.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Jeg vet ikke hvorvidt det vil hjelpe, jeg har nemlig søkt om utsettelse pga. helseårsaker. Dessuten mottok jeg et eget ark sammen med innkallelsen som sa spesifikt at militæret ikke ga utsettelse pga. utdannelse. :(

Lenke til kommentar

Det kan godt være NTNU har sære regler. Det gjelder uansett bare å sette seg på bakbeina og være så vanskelig som mulig når det gjelder alt som har med militæret å gjøre. Det gjorde jeg, og jeg slapp dritten etter 2 år.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Jeg kan bekrefte at jeg heller ikke har fått den beryktede pinkoden. Var stressa en stund jeg og, kom over den lista med "fem ting man må gjøre før studiestart", og det første den nevnte var pinkoden. :/

Lenke til kommentar

Herregud, lånekassen irriterer meg.

Det går nå ann å legge til en ny postadresse om man har en annen postadresse enn den folkeregistrerte adressen på lanekassen.no, MEN man må lage en helt ny søknad for å få gjeldsbrevet sendt til den adressen i steden for å bare få tilsendt et nytt gjeldsbrev.

Hvorfor må de lage alt så tungvint?

Edit:

Ok, man kan bestille nytt gjeldsbrev. Gå da til "Status søknader og brev" -> "Status utbetaling" og merk av for "Jeg ønsker nytt gjeldsbrev".

Endret av CAT0
Lenke til kommentar

Får man ikke gjeldsbrevet først etter man er registret på studweb og har betalt semesteravgift ? Eller skriver man brevet først, og så kommer pengene når det er betalt + oppmedlt til eksamen ?

Jaja, da bærer det off til å se Simpsons - The Movie. Må jo bare være bra !

Apropos militæret dere som snakka om det, kom dere inn, ikke noe vits i å lure seg unna. Men, skjønner jo det er kjipt å gå rundt og ikke vite om man skal, når, hva, osv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Får man ikke gjeldsbrevet først etter man er registret på studweb og har betalt semesteravgift ? Eller skriver man brevet først, og så kommer pengene når det er betalt + oppmedlt til eksamen ?

Jaja, da bærer det off til å se Simpsons - The Movie. Må jo bare være bra !

Apropos militæret dere som snakka om det, kom dere inn, ikke noe vits i å lure seg unna. Men, skjønner jo det er kjipt å gå rundt og ikke vite om man skal, når, hva, osv.

9182480[/snapback]

Det er ikke det at jeg ikke vil som er problemet. Jeg prøvde å søke på befalskolen før sommerferien, men militæret rotet til alt, og greide å sette ned resultatene mine fra sesjon i stedet for. Jeg sleit lenge med å få ordnet dette, og det resulterte i at de sa jeg kom til å få en innkalling i Juni. Fristen for å melde om utsettelse var 15. juni, men jeg fikk ikke innkallelsen min før den 20. juli (sendt 17. juli).

Problemet er at jeg har skadet armen min i mellomtida, og at dette i praksis gjør armen min ubrukelig i et halvt år minst, kanskje lenger. Så nå strever jeg med å få utsatt, sånn at ikke hele militærtjenesten går i vasken i løpet av de første dagene. Hvis jeg må møte opp til militæret for å bli sendt hjem etter to uker, går hele studiestarten i vasken for meg, og det vil jeg jo nødig.

Helt malapropos, hvordan er Trondheim i forhold til Oslo (størrelse osv.)? Jeg har egentlig aldri vært der, så det blir spennende å se hvordan dette skal gå :)

Lenke til kommentar

Oslo er en mye større by med mye større forskjeller. Trondheim er en normal middels-stor norsk by, ganske koselig (men trønderne forstyrrer :p). Det er 2 campuser, Dragvoll (SVT og HF) og Gløshaugen (de som tror de eier verden), disse er stadig i krig om hvem som har de tåpeligste vitsene om hverandre. Men dette gjør ingenting, for alle vet at det Gløshaugstudenten ønsker seg aller mest til jul er en ny kiwiuniform.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...