Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

1. finn pinnkode

2. logg inn på studentweb.ntnu.no med fødselsnummer og pinnkode

4. trykk på semesterplan og bekreft den

4. trykk på semesteravgift og betal

5. logg inn på lanekassen.no og registrer deg (trykk på nettsøknad)

6. Vent en stund og få bekreftelse samt semesterkort (tar vel noen dager eller uker)

7. Med en gang du kommer opp stikk innom vakta og hent studentkortet :) (husk semesterkort og legitimasjon)

Husker noen noe mer? men dette skal du vel ha fått skriv om?

Endret av Admin'c
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har søkt om stipend og lån alt nå. :) Få det unna raskest mulig så blir søknaden din ferdigbehandlet til du starter studiene.

9156972[/snapback]

Men hva slags info trenger jeg for å søke da? Blir litt engstelig når folk snakker om 60 poeng osv.. Må jeg oppgi hvilke fag jeg tar osv? Jeg har jo ingen anelse.

9156993[/snapback]

Du skal bare søke hos lånekassen, der får du valg om hvilken skole du tar, og hvilken grad. Lånekassen tar så selv kontakt med den aktuelle skolen og får bekreftet at du er student der.

Søkte i juni og da var behandlingstiden 1 dag, nå blir den nok fort 6 uker.

Lenke til kommentar

Innlogging

Du må oppgi ditt fødselsnummer (11 siffer) og en egen PIN-kode (4 siffer). PIN-koden skal stå på brevet du som ny student har fått tilsendt. Har du glemt koden, finner du - etter å ha logget inn med fødselsnummer - en knapp å trykke på for å få pin-koden tilsendt på e-post (betinger at vi har registrert din e-postadresse).

Skal stå på et av arkene et sted. Kan være lurt å lese infoen :p står noe om forkurs i kjemi og matte om du trenger det bla (slikt må du melde deg på hvis ikke er du ikke garantert plass, var helvete i fjor tror jeg)

Lenke til kommentar
Jeg har søkt om stipend og lån alt nå. :) Få det unna raskest mulig så blir søknaden din ferdigbehandlet til du starter studiene.

9156972[/snapback]

Men hva slags info trenger jeg for å søke da? Blir litt engstelig når folk snakker om 60 poeng osv.. Må jeg oppgi hvilke fag jeg tar osv? Jeg har jo ingen anelse.

9156993[/snapback]

Du skal bare søke hos lånekassen, der får du valg om hvilken skole du tar, og hvilken grad. Lånekassen tar så selv kontakt med den aktuelle skolen og får bekreftet at du er student der.

Søkte i juni og da var behandlingstiden 1 dag, nå blir den nok fort 6 uker.

9157194[/snapback]

Tror ntnu sender raport til lånekassen først når semesteravgift er betalt :/ men skal ikke banne på det

Lenke til kommentar

Jeg får vite at:

Enten finnes ikke det oppgitte fødselsnummeret i student-databasen, eller så har du ikke de nødvendige rettigheter for registrering på skjerm.

Ta kontakt med Studentservice.

Har lest arkene opp, ned og i mente og .. finner ingen PIN-kode. :wee: Blar i arkene en gang til nå men.. hmh, kan det være at de bare.. kommer senere?

Lenke til kommentar
Har lest arkene opp, ned og i mente og .. finner ingen PIN-kode. :wee: Blar i arkene en gang til nå men.. hmh, kan det være at de bare.. kommer senere?

9157214[/snapback]

Heller ikke jeg. Jeg fikk et brev med "NTNU og du", en plan for skolestarten og et brev fra undervisningssjefen eller hva det var.

Lenke til kommentar

Damn, studielån ja. Det var kanskje en idé? :blush:

Forresten skuffende å se at det ikke er noen unge, lovende MLREAL-barn her.

Med nærmere ettertanke så er det kanskje like greit. Satser på at babekvoten er fylt til randen ved IME-opptaket den 14. =D

Lenke til kommentar

Forresten skuffende å se at det ikke er noen unge, lovende MLREAL-barn her.

Med nærmere ettertanke så er det kanskje like greit. Satser på at babekvoten er fylt til randen ved IME-opptaket den 14. =D

9159099[/snapback]

Hehehe, ja du har nok HELT rett ;)

Når det gjelder pinkoden så kommer den om noen dager :) Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Anbefales det å ha laptop på PuP?

9160880[/snapback]

Anbefales vel å ha laptop / egen maskin i hvert fall uansett hva du studerer, med mindre du vil bruke lang tid på datarommene på skolen.

Ingen som skal begynne på Informatikk (bachelor / årskurs) da? :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...