Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du slipper nok AiT på nytt, men det er greit å få med seg fadderperioden for å bli kjent med nye klassekamerater og å få med seg Teknostart.. Hadde jeg vært deg hadde jeg møtt opp på AiT også (en ny oppgave i år, av de 5-6 oppgavene man har! wohoo!) men ikke gjort de skriftlige innleveringene.

Ja, skal selvfølgelig være med på fadderuka, men AiTen fra i fjor var ikke akkurat spennende, så det frister lite å ta det en gang til. Ellers er det vel også i år et prosjekt innenfor linja man går på?

Endret av pengolf
Lenke til kommentar

Hei!

Da ser det ut til at det blir komtek snart, hadde indøk på 1. men manglet et par poeng (rakk ikke godkjenne mine 37,5 sp fra i år) :(

Men som jeg leser i denne tråden så er det gode muligheter for internt bytte etterhvert, med mange like emner and all...

Noen som har erfaring med å ha tatt exphil fra før? Noen fra komtek / indøk eller evt. komtek -> indøk-switchere som har noen lure forslag på hvilke fag man bør ta som erstaning ?

For jeg må vel ha noe istedet for exphil, kan ikke ha bare 3 emner et semester ? ( 22,5 sp)

Noen andre som begynner på komtek ?

Lenke til kommentar
Hei!

Da ser det ut til at det blir komtek snart, hadde indøk på 1. men manglet et par poeng (rakk ikke godkjenne mine 37,5 sp fra i år) :(

Men som jeg leser i denne tråden så er det gode muligheter for internt bytte etterhvert, med mange like emner and all...

Noen som har erfaring med å ha tatt exphil fra før? Noen fra komtek / indøk eller evt. komtek -> indøk-switchere som har noen lure forslag på hvilke fag man bør ta som erstaning ?

For jeg må vel ha noe istedet for exphil, kan ikke ha bare 3 emner et semester ? ( 22,5 sp)

Noen andre som begynner på komtek ?

9140627[/snapback]

Du kan fint ha tre fag men da mister du penger hos lånekassen. Har sett flere som har begynt på neste års fag.

Lenke til kommentar
Sist gang jeg sjekket var ikke dette et dating-forum.

9141174[/snapback]

Du høres ikke så morsom ut å feste med. Date og fest er rimelig forskjellige ting, menmen. Noen er studenter for å lese hele dagen lang, andre for å feste og ha det gøy. De fleste faller vel et sted i mellom, derfor synes jeg det er relevant å komme med kommentarer om festing i en tråd om NTNU.

(Håper jeg skriver forståelig nå, jeg er både trøtt og har litt promille, tihi)

Lenke til kommentar

Akk.

Først: Ser ikke bort fra at dette kan være et dating-forum i tillegg til et datating-forum. Men, det første krever at det er jenter her, det har det vel ikke vært på en stund.

Om man tar tre fag kan man miste litt penger hos kassa, det stemmer. Men vær nå smart. Oppgi 100% studiebelastning, meld deg opp i 4 fag, meld deg av i ett før fristen går ut (15. sept tror jeg), så mister du ikke noe i utbetalt lån, det eneste er at du går glipp av å få omgjort 2000 kr fra lån til stipend.

Til deg som skal begynne på komtek men vurderer å bytte til indøk. Shame on you! Men sjekk indøks fagplan på deres hjemmesider, tror det er et fag som heter investeringsanalyse eller noe, 1. klassefag som man burde ta opp før man begynner på indøk. Ett eller to fag, afaik, som er forskjellig, de har ikke rykte på seg for å være spesielt vanskelige.

Gleder meg til immen. Fin fest. Fint at fjæra kommer mellom 18 og 21.

Lenke til kommentar
Akk.

Først: Ser ikke bort fra at dette kan være et dating-forum i tillegg til et datating-forum. Men, det første krever at det er jenter her, det har det vel ikke vært på en stund.

Om man tar tre fag kan man miste litt penger hos kassa, det stemmer. Men vær nå smart. Oppgi 100% studiebelastning, meld deg opp i 4 fag, meld deg av i ett før fristen går ut (15. sept tror jeg), så mister du ikke noe i utbetalt lån, det eneste er at du går glipp av å få omgjort 2000 kr fra lån til stipend.

Til deg som skal begynne på komtek men vurderer å bytte til indøk. Shame on you! Men sjekk indøks fagplan på deres hjemmesider, tror det er et fag som heter investeringsanalyse eller noe, 1. klassefag som man burde ta opp før man begynner på indøk. Ett eller to fag, afaik, som er forskjellig, de har ikke rykte på seg for å være spesielt vanskelige.

Gleder meg til immen. Fin fest. Fint at fjæra kommer mellom 18 og 21.

9152342[/snapback]

Man mister da ikke noe lån uansett hvor få fag man melder seg opp i? (såfremt man er oppmeldt som student i det hele tatt).

AtW

Lenke til kommentar

Mulig jeg tar feil, men tror det er slik at når man har under 60 sp. i et skoleår (ett eller flere semester med mindre enn 30 sp) havner man i deltidsutdanning.

Men jeg har fått bekreftelse på epost fra Lånekassa at jeg ikke blir uvenner med de nå til høsten siden jeg skal ha 22,5 til høst og 37,5 sp til vår. De sa det går bra så lenge man har 60 sp på ett år. Så er litt merkelig i grunn at de spesifiserer deltidsutdanning pr. semester istedet for pr. år.

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Mulig jeg tar feil, men tror det er slik at når man har under 60 sp. i et skoleår (ett eller flere semester med mindre enn 30 sp) havner man i deltidsutdanning.

Men jeg har fått bekreftelse på epost fra Lånekassa at jeg ikke blir uvenner med de nå til høsten siden jeg skal ha 22,5 til høst og 37,5 sp til vår. De sa det går bra så lenge man har 60 sp på ett år. Så er litt merkelig i grunn at de spesifiserer deltidsutdanning pr. semester istedet for pr. år.

9152412[/snapback]

Isåfall har de endret det relativt nylig, jeg kjenner folk som har hatt mindre enn 60 sp på et år uten å havne i noen ny gruppe. Såvit meg bekjent er det som skal til følgende: du må være oppmledt i noe på NTNU, for å i det hele tatt bli registrert som student av NTNU, du kan maks være ett år forsinket totalt sett, og NTNU kaster deg kanskje ut om du tar færre enn et fag i året (har ihvertfall vært snakk om det). Om du oppfyller disse kravene skal man såvidt jeg vet få fullt lån.

AtW

Lenke til kommentar

Æhm husker ikke helt :p sjekk lanekassen.no var det vel, registrer deg og søk der tror du burde det. Så burde du logge inn på studweb.ntnu.no hvis du har fått pinkoden slik at du får semesterregistrert deg (tror ikke det er noe stress men du må betale semesteravgift for å få penger fra lånekassen)

Og viktigst av alt, møt opp med en gang du kommer opp i midten av sentralbygget i vakten der og skaff deg studentkort. Det er eeevige køer der ved skolestart. MEN du MÅ være semesterregistrert og ha betalt avgiften for å få kortet. Husker jeg ikke feil skal du ha fått pinkoden nå eller får det noen uker før du drar opp så du får logget på studentweb

Lenke til kommentar
Jeg har søkt om stipend og lån alt nå. :) Få det unna raskest mulig så blir søknaden din ferdigbehandlet til du starter studiene.

9156972[/snapback]

Men hva slags info trenger jeg for å søke da? Blir litt engstelig når folk snakker om 60 poeng osv.. Må jeg oppgi hvilke fag jeg tar osv? Jeg har jo ingen anelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...