Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen 2-5åringer her som kan svare på noen akademiske spørsmål. Lurer på ting angående målsetting. Og alt det med 60 studiepoeng osv. Fint å få PM fra en som var en middelmådig elev før studiestart ved NTNU. Er redd en Supersmart person ikke kan svare meg på akkurat det jeg lurer på

Lenke til kommentar
Begynner på ny linje nå til høsten. Siden jeg hadde teknostart i fjor, lurer jeg på om jeg slipper dette i år. Må jeg ordne dette før jeg drar opp?

9135759[/snapback]

Du slipper nok AiT på nytt, men det er greit å få med seg fadderperioden for å bli kjent med nye klassekamerater og å få med seg Teknostart.. Hadde jeg vært deg hadde jeg møtt opp på AiT også (en ny oppgave i år, av de 5-6 oppgavene man har! wohoo!) men ikke gjort de skriftlige innleveringene.
Lenke til kommentar
Noen 2-5åringer her som kan svare på noen akademiske spørsmål. Lurer på ting angående målsetting. Og alt det med 60 studiepoeng osv. Fint å få PM fra en som var en middelmådig elev før studiestart ved NTNU. Er redd en Supersmart person ikke kan svare meg på akkurat det jeg lurer på

9135923[/snapback]

 

Jeg er vel en "middelmådig" elev fra VGS, og syns ikke 60 studiepong er noe stress. Etter hva jeg har forstått skal arbeidsmengden tilsvarende 30 studiepong på et semester være lik arbeidsmengden i fulltids jobb. Dvs hvis du jobber ~40 timer uken med fagene, så skal du gjøre det ganske bra.

 

Arbeidsvanene dine kommer etterhvert. Første semesteret mitt gikk med på å møte opp på forelesninger, og ikke gjøre stort annet enn det. Klarte å stå på alle eksamenene, men fikk ikke akuratt toppkarakterer. Andre semester var jeg på skolen fra 8-9 om morgenene til 3-4 tiden på dagen. Siden jeg hadde veldig få forelesninger i uka (4 forelesninger tilsammen, og 2 øvinger i uka), ble det mye tid på lesesalen. Jeg og en kompis fra fadderuka bestemte oss for å jobbe mye sammen, noe som funket fjell for min del. Andre leser for seg selv, og det virker for dem igjen. Overgangen fra å ha full skoledag med timer i hvert fag hele tiden, til å ha knapt 2 timer forelesning om dagen og masse pensum du må igjennom alene kan være stor, men de første fagene dine er neppe så tunge som de kommer til å bli, så du klarer alltids å komme deg igjennom første semester. Trikset er å finne en måte å lese på som du klarer å holde ut lenge med (når du sitter 10 timer på skolen og leser, så vet du at du har kommet bra igang).

Lenke til kommentar

Hvordan ser egentlig "timeplanen" ut framover for oss nye NTNU studenter?

 

Har fått med meg at det er oppfriskning i matte fra 6. august. Det er vel det første som skjer - og så immatrikulering 16?

 

Er det i det hele og store noen nyttige linker jeg burde ha? Kjenner at jeg muligens burde ha lett litt mer på NTNUs hjemmesider før jeg spør, men alle svar møtes med takk. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...