Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+45613274

Du skal starte med studiet nå til høsten?

Det arrangeres oppfriskningskurs hver sommer som du kan melde deg på. Ellers så kan du jo se på materiellet fra fjorårets kurs om du ikke har mulighet til å delta eller om du ønsker å forberede deg til kurset.

Ser slik ut ja. Har ikke anledning til oppfriskningskurset, desverre. Men takk for materiell-linken!

Integrasjonsregler, derivasjon, trigonometriske identiteter osv, bør du kunne utenatt, som fra R2 pensum. 

Takk!

Lenke til kommentar

Du skal starte med studiet nå til høsten?

Det arrangeres oppfriskningskurs hver sommer som du kan melde deg på. Ellers så kan du jo se på materiellet fra fjorårets kurs om du ikke har mulighet til å delta eller om du ønsker å forberede deg til kurset.

Ser slik ut ja. Har ikke anledning til oppfriskningskurset, desverre. Men takk for materiell-linken!

Integrasjonsregler, derivasjon, trigonometriske identiteter osv, bør du kunne utenatt, som fra R2 pensum. 

Takk!

Hvilket fagfelt skal du studere?

Da jeg begynte på 2årig master i elektro (mselpower), fant jeg fort ut at den ekstra matematikken fra høgskolen (stokes, greens, volumintegrering og flerdim etc) var veldig mye brukt.

Jeg ville absolutt repetert det om jeg hadde sjansen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Hvilket fagfelt skal du studere?

Da jeg begynte på 2årig master i elektro (mselpower), fant jeg fort ut at den ekstra matematikken fra høgskolen (stokes, greens, volumintegrering og flerdim etc) var veldig mye brukt.

Jeg ville absolutt repetert det om jeg hadde sjansen.

Ikke bestemt ennå. Er nesten åpent lende, men akkurat nå er elektro 3-årig på førsteplass. Matematikken du snakker om her kommer vel fra bachelor-nivå?

Lenke til kommentar

Jeg trenger ikke semesterregistrere meg og betale semesteravgift for å ta en konteeksamen i august? Er i utgangspunktet ferdig med graden, men må ta en eksamen i august som jeg strøyk på til jul.

Semesterkortet er jo gyldig til 31 august, så...

Lenke til kommentar

Jeg trenger ikke semesterregistrere meg og betale semesteravgift for å ta en konteeksamen i august? Er i utgangspunktet ferdig med graden, men må ta en eksamen i august som jeg strøyk på til jul.

Nei du trenger ikke det.

Lenke til kommentar

Hvordan er det mulig å melde seg opp til fag når eksamensdatoene ikke er publisert?

Hva skjer hvis jeg melder meg opp til to fag som ender opp med å ha eksamen på samme tid?

Studweb vil gi deg en klagemelding på forsiden om eksamenskollisjon, men det er ingen sperre mot å melde seg opp i fag med samme eksamensdato. Hvis begge ligger i studieplanen din kan du ta kontakt med eksamenskontoret og få gyldig fravær i det ene slik at du kan ta det på konten.

Lenke til kommentar

Hvordan fungerer egentlig eksamensforsøk på et fag som fluidmekanikk som undervises både til høsten og våren? Høst og vår faget har forskjellige emne koder men faginnholdet er ca. 98% det samme, betyr det at et forsøk på den ene også telles for den andre?

Og finnes det et sted en kan offisielt se hvor mange forsøk en har brukt på et fag?

Endret av evemng95
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...