Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sent juli kanskje sikkert, det kommer veldig an på. Det sendes ut tilbud i faser, og fordelingen av studassstillinger forandres hele tiden. Du kan takke ja til en stilling, for å deretter få tilbud om en stilling med mer prioritet som vil da gjøre at du takker ja til denne og avslå den første du takket ja til osv. I tillegg har du svarfrist på stillingene som bidrar til treghet i systemet.

Lenke til kommentar

Første pulje måtte svare på tilbudet innen 14. juni. Andre pulje fikk sikkert tilbud rett etter det, tipper de må svare i løpet av neste uke en gang. Hvis du ennå ikke har fått tilbud tror jeg dessverre sjansene for studass-jobb til høsten er ganske små. (Regner med at det er stillinger ved IME du snakker om, siden du har kjennskap til status på søknaden. Hvordan det er ved andre fakulteter og institutter, vet jeg ikke)

Lenke til kommentar

Første pulje måtte svare på tilbudet innen 14. juni. Andre pulje fikk sikkert tilbud rett etter det, tipper de må svare i løpet av neste uke en gang. Hvis du ennå ikke har fått tilbud tror jeg dessverre sjansene for studass-jobb til høsten er ganske små. (Regner med at det er stillinger ved IME du snakker om, siden du har kjennskap til status på søknaden. Hvordan det er ved andre fakulteter og institutter, vet jeg ikke)

Ålreit, takk for utfyllende svar!

Da blir det nok ikke studasstilling til høsten.  :hrm: Lurer på hva jeg gjør feil, har søkt mange fag jeg har A i. 

Lenke til kommentar
Hvor viktig er diskret matte karakteren for datateknikk, ligger en dårlig an med en E?

Jeg har i etterkant fått en B i algdat, B i programmeringsspråk, C i matte 3 og A i matte 4 så jeg føler

jeg har bevist at jeg behersker matematikk noenlunde.

Men for ordens skyld, blir dette regnet som en fillesak i en jobbsøknad eller bør jeg ta faget opp igjen?

Lenke til kommentar

Hvor viktig er diskret matte karakteren for datateknikk, ligger en dårlig an med en E?
Jeg har i etterkant fått en B i algdat, B i programmeringsspråk, C i matte 3 og A i matte 4 så jeg føler
Men for ordens skyld, blir dette regnet som en fillesak i en jobbsøknad eller bør jeg ta faget opp igjen?

Ta det opp. 

Lenke til kommentar

Klarer ikke å skjønne det karakterjaget, jeg orker ikke å ta opp fag som går litt dårlig - da får det bare være sånn tenker jeg. Går du datateknikk er du garantert jobb så lenge du ikke har bare E'r. Selv da tror jeg du skal klare å finne en jobb.

Det jeg vil tro er vel så viktig er om du har gjort noe ved siden av studiene. Egne prosjekter, deltidsjobb hvor du får testa teorien i praksis osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Klarer ikke å skjønne det karakterjaget, jeg orker ikke å ta opp fag som går litt dårlig - da får det bare være sånn tenker jeg. Går du datateknikk er du garantert jobb så lenge du ikke har bare E'r.

Men får man drømmejobben? ;)

Så klart, mange sier at "drømmejobben" er en plass som ikke bare ser på karakterer. Men med titalls søkere er oddsen større for å komme på intervju med ok karakterer, og man glir lettere igjennom intervjuene da førstinntrykket er bedre.

Lenke til kommentar

Klarer ikke å skjønne det karakterjaget, jeg orker ikke å ta opp fag som går litt dårlig - da får det bare være sånn tenker jeg. Går du datateknikk er du garantert jobb så lenge du ikke har bare E'r.

Men får man drømmejobben? ;)

Så klart, mange sier at "drømmejobben" er en plass som ikke bare ser på karakterer. Men med titalls søkere er oddsen større for å komme på intervju med ok karakterer, og man glir lettere igjennom intervjuene da førstinntrykket er bedre.

Det er jo klart at det vil lettere å komme igjennom når man har et godt utgangspunkt.

Drømmejobben tror jeg er noe man finner etterhvert. På veien dit så er det for meg viktigere å finne noe man trives med istedenfor å pugge seg ihjel og hate livet i alle fagene man ikke fikk toppkarakter i. Men det er min mening :)

Algdat kan jo på et vis sees som diskmat 2, så det burde jo forøvrig være et greit emne å ta opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...