Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Det gjelder ikke minst energi og miljø, som stort sett er elektronikk.

9102488[/snapback]

 

Høhø. Sterkstrøm -> Elkraft -> Energi og Miljø eller noe sånt :) Teknisk Kybernetikk er veldig klar for en tilsvarende navneforandring.

9102990[/snapback]

 

Hva vil de bytte til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forresten, hvis jeg tar et fag på nytt, går jeg da glipp av stipend?

9102562[/snapback]

Ikke om du tar de i tillegg til vanlig studieprogresjon (30sp/semester).

9102915[/snapback]

 

Nei, det var det da...Det medfører jo 5 fag. Må finne et svada-fag (medisin for ikke-med. er allerede "brukt opp").

Lenke til kommentar
Hva vil de bytte til?

9103001[/snapback]

 

Nei det er bare min mening at de burde finne på noe bedre. Vel, jenteandelen på årets søknader gikk opp med 20%, men det betyr bare ei ekstra jente...

 

Hva med "styring og kontroll"? Dekker faget godt, og burde trekke endel jenter (kanskje feil type, men...)

Lenke til kommentar
Hva vil de bytte til?

9103001[/snapback]

 

Nei det er bare min mening at de burde finne på noe bedre. Vel, jenteandelen på årets søknader gikk opp med 20%, men det betyr bare ei ekstra jente...

 

Hva med "styring og kontroll"? Dekker faget godt, og burde trekke endel jenter (kanskje feil type, men...)

9103015[/snapback]

 

Nå bør det vel ikke være et mål i seg selv å ha 50/50 gutter og jenter på siv.ing. Jeg spyr av alt som heter jentepoeng og kjønnskvotering. Norge må finne sin politikk: Skal vi bli en nasjon med frossenpizza-unger som aldri ser foreldrene fordi de er i full jobb begge to, eller skal vi få tilbake den gode, gamle kjerringa?

 

For øvrig tror jeg navnet "Roboter for fremtiden" kunne appellert til mange. Sivilingeniør i robotteknikk.

Endret av Sherra
Lenke til kommentar

Jeg gleder meg allrede til å se hvor mye penger de svir av på jentedagen, og hvor mange studieplasser som blir fjernet på Dragvoll dette semesteret fordi NTNU-stydet "har for lite penger".

 

En dag kommer det hele til å falle sammen og NTNU slutter å eksistere.

Endret av CAT0
Lenke til kommentar
Nå bør det vel ikke være et mål i seg selv å ha 50/50 gutter og jenter på siv.ing. Jeg spyr av alt som heter jentepoeng og kjønnskvotering. Norge må finne sin politikk: Skal vi bli en nasjon med frossenpizza-unger som aldri ser foreldrene fordi de er i full jobb begge to, eller skal vi få tilbake den gode, gamle kjerringa?

 

For øvrig tror jeg navnet "Roboter for fremtiden" kunne appellert til mange. Sivilingeniør i robotteknikk.

Du minner litt om en viss FrP-er fra Hitra :hmm:

Lenke til kommentar
Er oppfriskningskurs i matte noen vits å bruke tid på? Det er jo tross alt godt over et år siden jeg sist jeg i det hele tatt har sett en ligning. Huff ...

9103506[/snapback]

 

Hvis det er et år siden du har regnet matte, kan det være en fin start. Matematikken kan bli ganske tung i begynnelsen om du f. eks. må begynne å lære deg derivasjon på ny. Hvis du skal opp til Trondheim likevel, så anbefales det.

Lenke til kommentar
Jeg gleder meg allrede til å se hvor mye penger de svir av på jentedagen, og hvor mange studieplasser som blir fjernet på Dragvoll dette semesteret fordi NTNU-stydet "har for lite penger".

 

En dag kommer det hele til å falle sammen og NTNU slutter å eksistere.

9103056[/snapback]

Jentedagen og Jenter&data generelt er jo basert på sponsorer. Det er der de får aller mest penger fra.

 

Grattis til alle som har kommet inn, dere har ingen aning om hvor kult dette kommer til å bli.

Lenke til kommentar

Jentedagen og Jenter&data generelt er jo basert på sponsorer. Det er der de får aller mest penger fra.

9103880[/snapback]

Jentedagen og Jenter&data er to HELT forskjellige ting.

 

Selv om de er basert på sponsorer hindret dem ikke å svi av over 1 million i fjor. NTNU-styret burde virkelig få hue opp av suppeskålen og tenke litt lengre frem en til nærmeste trondheims-bedrift.

Lenke til kommentar
Jentedagen og Jenter&data er to HELT forskjellige ting.

 

Selv om de er basert på sponsorer hindret dem ikke å svi av over 1 million i fjor. NTNU-styret burde virkelig få hue opp av suppeskålen og tenke litt lengre frem en til nærmeste trondheims-bedrift.

9103931[/snapback]

 

Enig i at pengebruken er litt teit. De kunne godt spandert skikkelige eksamenslokaler på oss. Hvorfor skal jentene få en tur opp til Trondheim 14 dager før de likevel skal begynne på NTNU. Teit.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal jentene få en tur opp til Trondheim 14 dager før de likevel skal begynne på NTNU. Teit.

9104334[/snapback]

Det er ikke nødvendig at de har kommet inn, alle jenter som har søkt siv.ing blir invitert slik jeg har forstått det. Det er et gedigent pengesluk uten like!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...