Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sliter litt med å velge K-emne for høsten. Jeg vil gjerne ta noe som er relativt lett men fortsatt interessant. Valgene går ned til følgende 3 emner:

- Operasjonsanalyse, grunnkurs

- Finans for teknisk naturvitenskapelige studenter

- Bedriftsøkonomi

Noen som har tatt noen av disse k-emene? Vil gjerne høre om vanskelighetsgraden og arbeidsmengden.

Classmate er dessverre nede så må få spurt her :)

takker for alle svar!

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Operasjonsanalyse. Det var ganske enkelt og greit fag egentlig, og lærte en del nyttige ting. Det krevde mindre arbeid enn de fleste andre fag jeg har tatt, men tipper det kanskje er et lite hakk mer krevende enn finans og bedriftsøkonomi (men kan hende jeg tar feil). 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sliter litt med å velge K-emne for høsten. Jeg vil gjerne ta noe som er relativt lett men fortsatt interessant. Valgene går ned til følgende 3 emner:

- Operasjonsanalyse, grunnkurs

- Finans for teknisk naturvitenskapelige studenter

- Bedriftsøkonomi

Noen som har tatt noen av disse k-emene? Vil gjerne høre om vanskelighetsgraden og arbeidsmengden.

Classmate er dessverre nede så må få spurt her :)

takker for alle svar!

Jeg tok Operasjonsanalyse (eller Op-anal, gk) og var ganske fornøyd med det. Krever lite forkunnskaper, bare litt enkel matematikk. Hvis finans og økonomi er alternativene dine ville jeg absolutt gått for op-anal.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Operasjonsanalyse anbefales. Kan være kjekt å ha litt bakgrunnskunnskap om optimering til masterooppgaven. Det var iallfall min opplevelse. Jeg skrev masteroppgave for et selskap, og ikke overraskende ønsket de å vite hvordan de kunne lage produktet sitt mer effektivt. Basic optimering kan ta seg veldig bra ut for de som ikke kjenner til det, til tross for at det i praksis ikke nødvendigvis ikke er så vanskelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette har jeg sagt om finans tidligere:

Jeg har tatt TIØ4146. Hva kan jeg si om emnet? På den positive siden er det enkelt å bestå. Det er ingen obligatoriske øvinger i løpet av semesteret, og eksamen består av noen få oppgaver som går igjen år etter år. Du lærer deg fremgangsmåten på oppgavene og får en karakter fra A til C litt ettersom hvor heldig du er. Jeg fikk A, men kan ikke finans i det hele tatt. Kanskje går det an å lære seg finans i tillegg, men du trenger ikke det for å gjøre det bra på eksamen.

Lenke til kommentar

Hvordan er arbeidsmengden i Tekled? Er det realistisk å ta som et 5. emne?

Når det gjelder "annet ingeniøremne", er det slik at man egentlig kan velge hva som helst (så lenge det tilhører en annen retning), og ikke bare de som listes opp? Er det i så fall noen som har et lett emne å anbefale som går om høsten?

Lenke til kommentar

Sett bort fra de to øvingene underveis i semesteret er det ganske liten arbeidsmengde i faget. Jeg gikk ikke i forelesningene, og en uke før eksamen visste jeg veldig lite hva vi egentlig drev med i faget. Lærte meg økonomidelen i tillegg til å pugge de 5-6 siste eksamenssettene. Regningen på selve eksamen var veldig lett, og en del av de andre spørsmålene ellers husket jeg fra de tidligere settene. Noen få måtte jeg bare tippe på. Fikk B.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig liten i forhold til andre fag. Da jeg tok det var det to gruppeoppgaver som skulle skrives, og eksamen var multiple-choice fra 1/3 av pensum. Burde være greit som et 5. emne
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig liten i forhold til andre fag. Da jeg tok det var det to gruppeoppgaver som skulle skrives, og eksamen var multiple-choice fra 1/3 av pensum. Burde være greit som et 5. emne

Enig, mega enkelt fag, men det er viktig ta du får en god gruppe som deler arbeidsmengden da selvsagt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fant den før i dag, men får opp feilmelding når jeg trykker søk!

"Fatal error: Call to undefined function get_fm_database_old_report() in C:\Program Files\FileMaker\FileMaker Server\HTTPServer\conf\table.php on line 52"

Den fungerte i går. Tror de er midt i en overgang til det nye systemet, så får bare krysse fingrene for at det fungerer igjen snart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...