Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Tror jeg går for brukerkurset, tror jeg skal få slite nok med KJ1000-1 - Generell kjemi, i og med at jeg ikke har hatt noe kjemi fra VGS :)

9066930[/snapback]

Generell kjemi er på mange måter VGS-kjemi + litt fysikk. Det bør ikke være noe særlig problem, selv om man ikke har hatt noe kjemi fra før av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror jeg går for brukerkurset, tror jeg skal få slite nok med KJ1000-1 - Generell kjemi, i og med at jeg ikke har hatt noe kjemi fra VGS :)

9066930[/snapback]

Generell kjemi er på mange måter VGS-kjemi + litt fysikk. Det bør ikke være noe særlig problem, selv om man ikke har hatt noe kjemi fra før av.

9067705[/snapback]

 

Høres betryggende ut. Hva gjør man forresten i 7 timer på labtimene?

Lenke til kommentar

Alle laboratorieøvinger er lagt opp slik at man har 7 timer til rådighet. Det er veldig sjeldent at man benytter alle 7 timene i KJ1000. Den første gjennomføringen bruker å ta lengst tid siden man er ny i laboratoriet, samt har en time eller noe sånn med informasjon og HMS-kurs. Etterhvert som dere blir flinkere så klarer dere nok å klemme tiden ned til 2-4 timer per øving.

 

Det er verre i fag som organisk kjemi hvor man må vente på skamtreige reaksjoner. Da kan man fort sitte i 5-7 timer (hvor 2-3 av de består av venting og røring).

Endret av LarsP
Lenke til kommentar
Generell kjemi er på mange måter VGS-kjemi + litt fysikk. Det bør ikke være noe særlig problem, selv om man ikke har hatt noe kjemi fra før av.

9067705[/snapback]

Gjør dette faget forholdsvis overkommelig dersom man HAR hatt kjemi på VGS? Det ville i så fall vært gledelig å høre. :)

Lenke til kommentar

Ja, det virker sånn. De som kom seg gjennom vgs med nogenlunde gode karakterer i 2 og 3KJ endte på A'er og B'er + noen C'er (av de jeg har spurt fra klassen min). Det er ganske mye repetisjon, men de har slengt på litt tilleggsinformasjon i hvert kapittel, samt litt atomfysikk (elektronspinn, elektronskallenes oppbygning etc) og generell fysikk (gass, trykk etc).

Lenke til kommentar

Går en linje som heter MLREAL, som står for så mye som lærer med mastergrad i realfag. Skal ta mastergraden min i kjemi med fordypning i matematikk.

 

Kort fortalt så er det en tung teoretisk utdannelse som gir meg langt lavere lønn enn brorparten av de andre her i tråden. :D

Lenke til kommentar
Tja, kan man ikke forvente lønn på ca 400k som lektor? Dessuten så har lærere tidenes beste ferier.

9072273[/snapback]

Men blir vel ein del retting av prøver/osv osv som igjen går ut over privattid? =o

9072288[/snapback]

 

Kan ikke tenke meg at dette tar mer tid enn forventet overtid andre steder. Mitt inntrykk er uansett at læreryrket er ikke særlig stressende, hvis du ikke har elevene fra helvete riktignok, noe jeg tviler på man får hvis man blir realfagslærer på høyt nivå.

Lenke til kommentar
Mitt inntrykk er uansett at læreryrket er ikke særlig stressende, hvis du ikke har elevene fra helvete riktignok, noe jeg tviler på man får hvis man blir realfagslærer på høyt nivå.

9072299[/snapback]

Yeah, einig.. Eg kunne ALDRI tenkt meg å ha blitt lærar på ein ungdomsskule. Siste jobben uansett! :p

Lenke til kommentar
Edit: Selvfølgelig blir timelønna en del høyere... skal vel snike meg til å få sim til å gjøre litt av arbeidet mitt.

9053491[/snapback]

 

Fuck deg, blomster-Finn.

 

Jeg er studass i algoritmer og datastrukturer i år.  :love:

9053624[/snapback]

 

Stakkars studenter :(

 

Huff, jeg må ha et IT-fag dette semesteret. :(

9059799[/snapback]

 

Ta IT-GK. Kanskje jeg blir studassen din!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...