Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom en er meldt opp i et emne og ikke møter opp på eksamen, regnes dette som et av tre forsøk? 

Fra og med høsten 2016: ja, dersom du ikke melder deg av innen avmeldingsfristen.

OK, så om jeg forstår deg riktig, vil en eksamen man er meldt opp i nå (vår 2016), som man ikke møter opp på, ikke gjelde som ett forsøk? Vil antall forsøk per emne tilbakestilles til 0 for alle emner? Mener å ha hørt dette et sted.

Lenke til kommentar

Dersom en er meldt opp i et emne og ikke møter opp på eksamen, regnes dette som et av tre forsøk? 

Fra og med høsten 2016: ja, dersom du ikke melder deg av innen avmeldingsfristen.

OK, så om jeg forstår deg riktig, vil en eksamen man er meldt opp i nå (vår 2016), som man ikke møter opp på, ikke gjelde som ett forsøk? Vil antall forsøk per emne tilbakestilles til 0 for alle emner? Mener å ha hørt dette et sted.

Det vil ikke telle som forsøk, nei. Heller ikke konten i sommer. Og ja, antall forsøk vil "tilbakestilles" i høst. Du har med andre ord mulighet til å ta opp et emne du har stått i tre ganger.

Lenke til kommentar

Jeg hørte noen påstå at hvis man ikke fikk den og den tilbakemeldingen på masteroppgaven før da og da, så kunne de ikke stryke deg ved innlevering.

Visstnok for å sørge for å gi deg nok tilbakemelding tidlig nok for å kunne komme på rett spor.

Er det noen som har info om dette?

Ingen ?

Lenke til kommentar

Jeg hørte noen påstå at hvis man ikke fikk den og den tilbakemeldingen på masteroppgaven før da og da, så kunne de ikke stryke deg ved innlevering.

Visstnok for å sørge for å gi deg nok tilbakemelding tidlig nok for å kunne komme på rett spor.

Ingen ?

Har hørt noe lignende, men husker ikke detaljene. Kjenner en som gikk så lei underveis i skrivinga at det endte opp med stryk etter levert oppgave. Viste seg at han kunne "konte", så han fikk type tre måneder til på å levere igjen (lurer på om dette var i forbindelse med det du spør om). Samme oppgave, ingen endringer. Etter noe ekstra innhold ble det vel en C om jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar

Utmatrikulering på IME i dag!

Hurra hurra hurra

I'll be there ;)

og jeg hørte også det samme i går angående stryk på masteroppgaven, hvis veileder ser at du er på så feil spor at du kommer til å stryke skal han stoppe deg så og så lenge i forveien - hvis ikke kan du ikke stryke (muntlig kilde, dog).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen ?

Har hørt noe lignende, men husker ikke detaljene. Kjenner en som gikk så lei underveis i skrivinga at det endte opp med stryk etter levert oppgave. Viste seg at han kunne "konte", så han fikk type tre måneder til på å levere igjen (lurer på om dette var i forbindelse med det du spør om). Samme oppgave, ingen endringer. Etter noe ekstra innhold ble det vel en C om jeg ikke husker feil.

Akkurat dette går nok på noe litt annet; hvis du stryker får du et nytt forsøk på å forbedre oppgaven din, effektivt sett en kont. Se nederst i denne linken, under "Sensur og karakter":

https://innsida.ntnu.no/oppgaveskriving

(Dersom masteroppgaven vurderes til Ikke bestått eller F, kan en ny eller omarbeidet oppgave med vesentlige endringer leveres til sensur én ytterligere gang.)

Lenke til kommentar

Har et spørsmål angående kont! Så at folk leverte blank, altså at de trakk seg fra eksamen og måtte skrive under på noe. Kan noen forklare meg hva som skjer da? Kan de ta en kont, eller må te de emnet på nytt? Leste på innsida at man kan ta kont hvis man stryker når man prøver, men når man melder seg av så telles det ikke som et forsøk? Jeg leverte selv et ark med krusseduller, og kranglet litt med eksamensvakta om at jeg "egentlig" leverte blankt. Noen som har noen "kontetips"?  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...