Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Hva er et godt engelsk navn på und.ass, til bruk i forbindelse med jobbsøking og CV?

Ønsker at det skal skille seg ut fra en lenger liste med stud.ass jobbing, og få frem at det faktisk er en vesentlig forskjell på de to stillingene (ihvertfall i dette tilfellet). 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for innspill. Jeg bruker også teaching assistant for vanlige stud.ass jobber. Jeg har sett noen bruke "graduate teaching assistant" for und.ass stilling  - jeg har inntrykk av at dette ikke er helt formelt korrekt, men det får frem at det er en forskjell.

Lenke til kommentar

Lager meg bruker hos SiT for å søke hybel men er usikker på hva jeg skal skrive i feltet merket "Boligønskes dato".

post-263002-0-16059700-1456959638_thumb.png

Bør jeg velge fra August i og med at det er da studiet begynner, eller kan jeg øke sjansen ved å velge en tidligere måned? Er det vits å søke allerede nå?

Bare så jeg ikke driter på leggen nå; førsteårsstudenter kan søke og få tildelt hybel hos SiT?

Ett spørsmål til: Jeg kommer til å ha 58 studiepoeng til høsten, er ikke det ganske safe i og med at Kommunikasjonsteknologi og Datateknologi hadde en poenggrense på rundt 55-56 høsten 2015?

Endret av Svigermors drøm
Lenke til kommentar

Tror ikke "bolig ønskes dato" betyr så mye, det er ikke slik at du kun vil få tilbud fra den aktuelle datoen uansett. Sett den til midt i juli om du vil være på den sikre siden.

Ikke bare kan førsteårsstudenter søke SiT, men de har førsteprioritet, som i praksis betyr at det kun er dem som får bolig rundt semesterstart.

Ja, det høres ganske trygt ut.

Lenke til kommentar

I tildelingen av boliger hos SiT prioriteres søkerene etter fødselsår, og ikke om de er førsteårsstudenter eller ikke (Se 5.3 i https://www.sit.no/sites/default/files/Tildelingsreglement%20SiT%20Bolig%20-%20revidert%20mars%202015.pdf).

Fra dato tror jeg de vektlegger lite. Jeg skrev 1.8 da jeg søkte i fjor, og fikk hybel fra 1.7.

Du gjør i hvert fall ikke noe galt ved å søke bolig allerede nå. Det eneste er at du må huske da er å fornye søknaden etter et visst tidsrom for at den fortsatt skal gjelde. Det er uansett lurt å se over søknaden igjen nærmere mai for å forsikre seg om at alt er i orden.

Lenke til kommentar

Jeg er født i 96, altså kommer jeg ikke rett fra videregående men har tatt et år på folkehøgskole etter VGS. Er det såpass mange som søker som da er yngre enn meg at jeg bør regne med å ikke få tildelt bolig? Ikke det at jeg går utifra å automatisk få tildelt bolig, men sjansen minsker vel en del.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor mange som søker. Du kan høre med SiT om de har tall på hvor mange som søkte i fjor, og hvor mange som fikk tilbud om bolig. Antageligvis er sjangsen for å få bolig når en er født i 96 og tidligere ganske lave, men en kan aldri vite. Det skader i hvert fall ikke å se etter andre muligheter.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette blir kanskje litt off topic, men jeg er straks ferdig på NTNU og skal leie bolig i Oslo (ikke i nærheten av nok egenkapital til å kjøpe). Er det noen her som har flyttet til Oslo og kan si meg hvordan jeg bør gå fram rent tidsmessig når jeg leter etter bolig? Det er svært få leiligheter på finn.no merket som "ledig fra" etter april (dvs. et par måneder fram i tid), mens jeg tenker å ideelt leie fra juli. Bør jeg vente helt til ~mai med å begynne å lete, eller lønner det seg f.eks. å sette inn en "ønskes leid"-annonse nå/snart?

Endret av operg
Lenke til kommentar

Min erfaring var at det ikke hjalp særlig å være tidlig ute. Og på de gode leilighetene er det enormt mange interesserte, så liten sjanse om man ikke møter personlig på visning. Mitt inntrykk var også at de fleste leilighetene ble annonsert og leid ut i løpet av noen dager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...