Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes jo også linjeforeninger, organisasjoner, verv, etc,

som man kan forsøke å delta i og sannsynligvis bli kjent med folk (for eksempel dersom man er fryktelig uheldig de første ukene og klarer å unngå å bli kjent med noen).

Endret av Yokoya
Lenke til kommentar

Det er utrolig mye man kan drive med. Det er bare å søke i vei på ting om du ikke får noen venner med en gang eller er redd for det. Samfundet, linjeforeninger, andre organisasjoner/lag. Dersom du ikke finner noen å henge med ila det første semesteret er det fordi du ikke har prøvd så veldig hardt. 

Lenke til kommentar

Det er utrolig mye man kan drive med. Det er bare å søke i vei på ting om du ikke får noen venner med en gang eller er redd for det. Samfundet, linjeforeninger, andre organisasjoner/lag. Dersom du ikke finner noen å henge med ila det første semesteret er det fordi du ikke har prøvd så veldig hardt. 

Er ikke redd for å ikke finnen noen å henge med :) Er en veldig utadvent person så det skal nok gå bra :)

Lenke til kommentar

Hei noen som går på instituttet for språk og litteratur? Hvordan er det å studere der? Er forelesningene bra? Hvordan er studiemiljøet?

edit: sånn går det når man bare har tilgang til engelsk tastatur.

Forelesningene I språk og literaturteori var ganske gode når jeg gikk der (da det het INL).

Men er litt nysgjerrig hvilken bachelorgrad(eller årsstudie eller master) tok du? Jeg har søkt på norsk andrespråk (bachelor) på NTNU. 

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Men er litt nysgjerrig hvilken bachelorgrad(eller årsstudie eller master) tok du? Jeg har søkt på norsk andrespråk (bachelor) på NTNU.

Jeg tok et årsstudie i språk og litteratur. Jeg ville tro emnene i hovedsak er de samme blant studiene førsteåret.

Lenke til kommentar

Ok, ja det første året så så det ut som at alle språk og litteratur studentene hadde mye av de samme fagene men leste også på NTNU sin hjemmeside at man hadde mest av det som man skulle ta bachelorgrad i. Eksempel norsk andrespråk har mest fag tilknyttet til det og ikke litteratur som hovedfokus men at man må ha litt om det,   

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Flere som har problemer med It's Learning?

Hvilken type problem? Logget på akkurat nå, og alt funker for meg. Men Innsida og innloggingen til It's har vært litt halvveis i dag, i hvert fall hos meg.

Hele innloggingen er helt merkelig hos meg. Noen ganger skjer det ingenting når jeg trykker på It's Learning-knappen på innsida. Vanligvis kommer det opp "HiST" eller "NTNU", men det skjer ingenting. Andre ganger kommer HIST og NTNU opp, men ingenting skjer når jeg trykker på NTNU. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det mye stress å få til matte 1 og 2 + TMA4245 - Statistikk når jeg har vært gjennom tilsvarende MA/ST-emner?

Bør det være lettere å få til en helt ålreit karakter ( C ) for meg i de emnene, enn i tilsvarende MA/ST-emner, når jeg er helt ubrukelig på bevis og sånt?

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar

Jeg går 2. år siving i Data, men kunne tenkt meg å bytte til BFY. Må jeg ta MA-fagene om jeg har matte 1/2/3 og 4D? Noen som vet?

Vet ikke om du må ta samtlige, men du må ta noen. Det er flere enn 4 av dem, og du kan ikke dekke opp 45 studepoeng med fag tilsvarende 30. Snakk med en veileder.

Lenke til kommentar

Jeg går 2. år siving i Data, men kunne tenkt meg å bytte til BFY. Må jeg ta MA-fagene om jeg har matte 1/2/3 og 4D? Noen som vet?

Vet ikke om du må ta samtlige, men du må ta noen. Det er flere enn 4 av dem, og du kan ikke dekke opp 45 studepoeng med fag tilsvarende 30. Snakk med en veileder.

Jeg skjønner, takk for at du gidder å svare. Jeg sendte mail til studieveilederen forrige uke, men han har ennå ikke svart. 

FysMat er også en mulighet. Hva er egentlig forskjellen på FysMat og en bachelorgrad i fysikk? (dette spøsmålet er selvfølgelig ikke rettet spesielt til deg) Gir begge mulighetene til samme kompetanse? Hvordan er studiemiljøet på FysMat? Er litt redd for å ende opp som loner dersom jeg begynner rett i 2., hehe.  :tease:

Om jeg hopper over til FysMat tenker jeg å prøve å starte på 2. årskull, selv om jeg mangler mekanisk fysikk og elektromagnetisme, samt kjemi (hadde kjemi på VGS). Er rimelig stødig i matematikk (A/B i alle fag), men er redd for at det skal bli for hardt. 

Lenke til kommentar

Hva er egentlig forskjellen på FysMat og en bachelorgrad i fysikk? (

Bachelor i fysikk er bare en haug med fag. I begynnelsen er det mer matte enn fysmat. Etter de første tre semestrene står studentene veldig fritt til å velge de fagene de vil, mens på fysmat er det mindre valgfrihet, og enkelte litt mindre populære fag som kjemi og tekled. Når man kommer videre på masteren har de som gikk bachelor et mer langvarig prosjekt. 60 studiepoeng spredt over de to årene. Samme årene tar fysmat flere fag, og har et litt mindre omfattende opplegg rundt selve mastergraden.

Altså noen forskjeller i hvordan studiet er bygd opp, men det kommer veldig kompetente folk ut av begge studiene. Har inntrykk av at miljøet er bedre på fysmat.

Lenke til kommentar

Hva er forskjellen på de forskjellige Matte 4-variantene?

Slik jeg har forstått det er det egentlig bare forskjell på 4K og de andre 4-variantene. 4D, 4M og 4N handler alle om numeriske løsninger av diff. likninger, enkel fourieranalyse (om du i det hele tatt kan kalle det det), partielle diff. likninger, laplacetransformasjonen og dens applikasjoner, og ting i den duren. 4K har ikke numeriske metoder, men har kompleks analyse. 

Endret av BVI
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...