Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Skal ta opp et fag, og lure på hva forskjellen på undervisnings- og vurderingsmelding er. Er jo selvforklarende hva det er, men leste noe tidligere i denne diskujonen om tilgang til its learning, og det å gjøre øvinger på nytt. Vil helst ikke gjøre øvingene på nytt, men vil gjerne ha tilgang til its learning. Per dags dato, har jeg bare vurderingsmeldt meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ta opp et fag, og lure på hva forskjellen på undervisnings- og vurderingsmelding er. Er jo selvforklarende hva det er, men leste noe tidligere i denne diskujonen om tilgang til its learning, og det å gjøre øvinger på nytt. Vil helst ikke gjøre øvingene på nytt, men vil gjerne ha tilgang til its learning. Per dags dato, har jeg bare vurderingsmeldt meg.

Det er ikke slik at du må gjøre øvingsopplegget på nytt bare fordi du melder deg til undervisning, men i noen emner tar fagstaben det for gitt at alle som er undervisningsmeldt vil ta del i øvingsopplegget – noe som, avhengig av øvingsopplegget, kan føre til at du f.eks. blir plassert i en gruppe, får tildelt en studass osv.

Lenke til kommentar

Jeg har bestått Matte 3 tidligere, men ønsker å forbedre karakteren min. Er det noen som vet om dette er et fag hvor tidligere bestått øvingsopplegg kvalifiserer til gjentak av eksamen(uten å måtte gjøre øvingsopplegget på nytt)?

Lenke til kommentar

Jeg har bestått Matte 3 tidligere, men ønsker å forbedre karakteren min. Er det noen som vet om dette er et fag hvor tidligere bestått øvingsopplegg kvalifiserer til gjentak av eksamen(uten å måtte gjøre øvingsopplegget på nytt)?

Det går sannsynligvis greit, men sjekk med fagstaben. Det er hovedsakelig dersom øvingsopplegget endres at man må ta det på nytt, eller dersom det teller på endelig karakter.

Lenke til kommentar

Har ledig plass i studieplanen, men sliter skikkelig med å finne emner. Noen som har noe interessant for ingeniør/fysikk/matte på gløs? Har ikke all verden av forkunnskaper og mangler bla. Matte 4.

Noen som kan si noe om "termodynamikk 1" er helt avgjørende for å greie seg i "varme og massetrandport"?

Er også litt nysgjerrig på hva folk har å si om emnene topologi og audioteknologi :)

Så vidt jeg husker fra pensum fra fagene bør det være overkommelig å ta "varme- og massetransport" (TEP4130) før "termodynamiske systemer" (TEP4115). Jeg tok de riktignok i "riktig" rekkefølge, så jeg har ikke erfaring fra å ta TEP4130 først.
Lenke til kommentar

Hva er den billigste boken på Akademika jeg kan kjøpe som gir stempel på det bokkortet med 50% rabatt hver 5. bok?

Har ei dyr bok jeg må ha, vurderer å kjøpe 4 formelhefter i statistikk for 4 stempel..

Lenke til kommentar

Hva er den billigste boken på Akademika jeg kan kjøpe som gir stempel på det bokkortet med 50% rabatt hver 5. bok?

Har ei dyr bok jeg må ha, vurderer å kjøpe 4 formelhefter i statistikk for 4 stempel..

Går du indøk?

Uansett: Vet du hva kravene for stempel er? Home Theater Remote for Dummies koster 11 kroner i nettbutikken. Om de har den i butikk? Aner ikke. Jeg aner heller ikke hvilken Akademika-butikk som er nærmest deg.

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar

Noen her som har erfaring med å få fritak på 1./2. timen av EiT? Jeg har søkt fakultetet om fri neste uke, men vet ikke hvor strenge de er på dette.

Såpass. I den landsbyen jeg tilhørte i fjor ville det sannsynligvis vært nok å si fra til landsbyleder at du kom litt sent, eventuelt være der første timen og så stikke og komme tilbake igjen. Om det var helt etter regelverket? Det vet jeg ikke.  :wee:

Lenke til kommentar

Noen her som har erfaring med å få fritak på 1./2. timen av EiT? Jeg har søkt fakultetet om fri neste uke, men vet ikke hvor strenge de er på dette.

Såpass. I den landsbyen jeg tilhørte i fjor ville det sannsynligvis vært nok å si fra til landsbyleder at du kom litt sent, eventuelt være der første timen og så stikke og komme tilbake igjen. Om det var helt etter regelverket? Det vet jeg ikke.  :wee:

Det er litt annerledes med 1. og 2. landsbydag, der man må delta for å i det hele tatt få faget godkjent.

Uansett, jeg fikk godkjent fraværet! :D

Lenke til kommentar

Det er litt annerledes med 1. og 2. landsbydag, der man må delta for å i det hele tatt få faget godkjent.

Uansett, jeg fikk godkjent fraværet! :D

Det var en i vår landsby som ikke møtte opp første landsbydag, og ikke hadde sagt fra på forhånd. Han fikk ta emnet uten problemer.

Lenke til kommentar

Eventuelt så later de som om de er strenge som fy for at folk skal ta det seriøst, i og med at det er EiT og ingen vil ta det seriøst, for så å egentlig gå med på uansett hva til alle, mens de later som om de egentlig ikke skal og gir deg spesialtillatelse fordi du hadde en god grunn, for å prøve å redusere hvor lite seriøst folk tar det.

Lenke til kommentar

Ikke møter opp tre dager på rad er litt anderledes, spesielt hvis de ikke har sagt i fra. Du har lov til å ha 3 dager fravær fra EiT, men du må faktisk informere om at du ikke tenker møte opp, samt faktisk begrunne det. Poenget er altså at det spørs på hvordan du gjør det, og når.

Lenke til kommentar

Vet at de ikke teller kompendier mot stempel, usikker på formelhefter.

Det finnes en del i populærvitenskapkategorien som ligger rundt 100-200, så om du må betale over 1000,- kan det hende det lønner seg.

Lenke til kommentar

Hvis man melder seg opp i fag utenfor fagplanen, som man IKKE består. Vil dette faget være synlig ved karakterutskrifter?

Det heter emner(!), og de blir ikke tatt med på karakterutskrifter så lenge du ikke har ståkarakter.

Er det noen som virkelig bryr seg om at det skal kalles for emner eller ikke? Ser majoriteten av studenter, forelesere osv si fag.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...